Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No mä en työnnelly kärryjä ku kaksi vuotta :D ja sen jälkeen on ollut vähän eri kuviot toimipisteissä.Taha sanoi:Kannattaa harkita uraa vartijana. Kun olet ollut parikymmentä vuotta työntelemässä kärryjä, ainoa asia josta voit iloita on se, että olet saanut täydet ikälisät jo kolmetoista vuotta sitten.
Toki jatkokoulutuksella ura saattaa jopa edistyä.
No eiköhän tuo nyt jo kerro, että et ollut alalle sopiva.Vehje sanoi:Itse olin reilu 3v. alalla ja hommat loppu siihen ku paskalakit otti kortit veke. Niitä pikku kauppa kohteita en ite tehny koskaan.
Jissen sanoi:Tällä alalla ei ole mikään pakko työnnellä kärryjä. Päivääkään en ole markettiväijynä toiminut - enkä varmasti aio toimia.
Noin nuorelle alasta kiinnostuneelle suosittelen kahta vaihtoehtoa:
Amisvaihtoehto: turvallisuusvalvojan perustutkinto 120 ov
AMK-vaihtoehto: lukio + Laurea AMK:n tradenomilinjan turvallisuusala-suuntautuminen
Mun mielestä pääsee mihin tahansa ammattikorkeakouluun, kun on vaan 2. asteen tutkinto takana. Olipa se sitten ammattikoulu tai lukio... Millaista on muuten opiskelu tuolla Laurean turvallisuusalalla?Hippa sanoi:Ei kai tuo lukio mikään välttämätön ole?
Tosi moneen amk:hon pääsee, jos on ammattikoulu taustalla.
unreal sanoi:Minkä takia pitäisi työnnellä kärryjä kaupassa.
Parempi olla vastaamatta mitään jos alasta ei ole mitään käsitystä.
Taha sanoi:On käsitys monelta vuodelta, enkä kärryjä työntänyt, ellei ne olleet vaaraksi tai häiriöksi.
karhu IV sanoi:Vartijan palkasta voidaan olla yhtä mieltä siinä, että se on liian pieni....... Alipalkattua hommaa, josta pitäisi maksaa enemmän.........
Cthulhu sanoi:Minkä ihmeen takia siitä pitäisi maksaa enemmän?
Turre vastasikin jo hyvin kattavasti. Lisänä voisin mainita töiden ajoittaisen vaarallisuuden, kun joudutaan esim. poistamaan ongelmatapauksia. Omakohtaisena kokemuksena voin sanoa, että kun painin yksin narkomaanin kanssa Tammelan torilla niin sen jälkeen palkka tuntui tehtyyn työhön nähden pieneltä.Cthulhu sanoi:Minkä ihmeen takia siitä pitäisi maksaa enemmän?
jp-84 sanoi:Vartiointi-firmat tarjoaa turvalaitteita: kuka nämät asentaa? Onko firmoilla omat spesialistit asennuksiin vai ostetaanko ne ulkopuolelta?
VVF sanoi:Suuri osa turren luettelemista tehtävistä kuuluu joissain laitoksissa myös talkkarille, tai kiinteistönhoitajalle.