keisari88, jos kyse on kiinnostuksen puutteesta alaasi kohtaan ja turvallisuusala kiehtoo syystä tai toisesta, niin sitten vaan linjan vaihto siellä amiksessa ja turvallisuusvalvojan ammattitutkintoon...? Se on täysin pätevä 3 vuoden pituinen 2. asteen ammattitutkinto.
Itselläni kohta taskussa vartijan ammattitutkinto, suorittaminen kestää 1.5 vuotta, töitä tehden koska koulutus on oppisopimuskoulutusta, sisältää monta hyödyllistä korttia ja kurssia myös.
Ongelma on se, että tutkinto on kelvollinen 2. asteen tutkinto VAIN turvallisuusalalle, eli jatkokoulutusmahdollisuudet lähinnä vartioinnin parissa tai hyvällä tuurilla poliisikouluun jos muuten pärjää pisteissä hyvin. :(
Olitpa nyt alalla millä hyvänsä, antaisin neuvoksi sulle että jos sulla jo melkein puolet (??) on käyty, niin käy se nyt loppuun ihan sitkeästi vaan. Sitten on mukavaa kun on ihan kunnon 2. asteen paperit taskussa, ja käytännössä voit sen jälkeen opiskella itsesi melkein miksikä vaan, 3. asteen koulutuslinjoja on Suomi pullollaan!
Voit rauhassa tehdä myös töitä sen jälkeen ja käydä intin kun sopiva hetki.
Itse jätin amiksen myöskin kesken noin puolessa välissä ollessani 16v. ja lähdin töihin tekemään rahaa, sinänsä olen tyytyväinen valintaani koska olen tosiaan tehnyt sitä rahaa ja saanut aikaan paljon sellaista mitä kouluun jäämällä en olisi saanut, mutta ei se olisi huono veto ollut sitä koulua loppuun käydä.