Varpajaiset, millaiset ne ovat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Eli millaiset on yleensä varpajaiset? En ole ainuissakaan ollut ja googlellakin oli sato aika surkeaa, pakkiksen hakukaan ei löytänyt mitään järkevää...

Ois ihan kiva jotain järjestää, mutta eipä tässä perse kestä mitään isompia tarjoamisia järjestää, kun porukkaa tulisi aika hätäseen joku 20-30 kpl. Eli voiko tollaiset jotenkin järkevästi järjestää tosi pienellä budjetilla? Eli tyyliin joku paikka, vähän boolia ja ne perinteiset sikarit tai jotain. Eli ei mitään tonnia sileeksi meininkiä todellakaan.

Kertokaa kokemuksia ja hyviä vinkkejä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ohjeet perinteisiin varpajaisiin!
Ruokaa, viinaa (paljon) ja sauna! ...ja tietenkin hyvää seuraa!
Se on siinä! (ei kyllä eroa mitenkään normi pippaloista)

Voihan sitä tietenkin pitää myös sellaiset varpajaiset, että juodaan viiniä pikkusormi pystyssä ja puhellaan mukavia... itse en kumminkaan sellaisissa viihtyisi.

Viinoihinhan sitä rahaa menee eniten eli voisit ehdottaa porukalle, että jokainen ottaa jonkun putelin messiin ja teette sellaisen seisovan pöydän. Boolia, ruokaa ja sauna - siinähän on onnistuneiden bileiden resepti!

Lähimmät kaverit koolle, kaljaa, saunaa jne. äijien ilta.

Yleensähän varpajaisia vietetään heti syntymän jälkeen kun vauva ja äiti ovat vielä sairaalassa, mutta voihan niitä kaiketi viettää myös vähän myöhemmin.

Eipä ollu mahollisuutta viettää tuolloin kun oli sairaalassa. Ja pikkuinen joutui teholla olemaan ensin, eli ei todellakaan ollut mitään bilefiilistä.

Sitten vielä toinen kysymys, eli mihin vetää raha? Kutsuako pelkät kaverit vaiko myös sukulaismiehet joiden kanssa myös tekemisissä. Ja jos pyytää sukulaisia, niin sitten varmaan pyydettävä kaikki äijät tai tulee taas sanomista.

Kummipojan syntymää juhlistettiin, mökkeilemällä, syömällä juomalla ja polttamalla iso ja paha sikari. :D Akkoja ei rientoihin hyväksytty vaan kyseessä oli A-luokan reissu. Ei kai siihen sen kummempia tarvita?

Timba79 sanoi:
Sitten vielä toinen kysymys, eli mihin vetää raha? Kutsuako pelkät kaverit vaiko myös sukulaismiehet joiden kanssa myös tekemisissä. Ja jos pyytää sukulaisia, niin sitten varmaan pyydettävä kaikki äijät tai tulee taas sanomista.

Miten itseltä tuntuu, mun mielestä se kaveripiirin ydin on sopiva. Em. varpajaisissa ei ollu sukulaisia tms. mukana, ainoastaan isän parhaat kaverit joiden kanssa on jatkuvasti tekemisissä.

Timba79 sanoi:
Eipä ollu mahollisuutta viettää tuolloin kun oli sairaalassa. Ja pikkuinen joutui teholla olemaan ensin, eli ei todellakaan ollut mitään bilefiilistä.

Pyydät vaan muutamam todella läheisen ihmisen juhlimaan. Kukaan minun sukulais/tuttavapiirissä ei kyllä loukkaantunut vaikka juhlioita oli vain 4 minun lisäksi. Kustannuksetkaan ei nouse korkeelle tolleen.

Itse pyytäisin kyllä suvun miehetkin mukaan.. On ne sen verran tärkeät juhlat että koko remmi messiin vaan!

Kyllä mä varmaan päädyn kutsumaan sukulaismiehet joiden kanssa olen tekemisissän ja sitten parhaat kaverit.

Ja jollakin nyyttäri-idealla ne on järkättävä, eli itse voi laittaa vaikka kotivinkkua ja boolia tarjolle jonkun pienen suolaisen kera. Mutta muuten voisi olla ideana hyvä pyytää jokaisen tuomaan jotain pientä juomista ja evästä mukanaan. Jos tämä nyt on edes jonkun "etiketin" mukaan suotavaa. Kivahan se ois kaikki tarjota, jos se nyt taloudellisesti olisi edes jotenkin järkevää.

Timba79 sanoi:
Ja jollakin nyyttäri-idealla ne on järkättävä, eli itse voi laittaa vaikka kotivinkkua ja boolia tarjolle jonkun pienen suolaisen kera. Mutta muuten voisi olla ideana hyvä pyytää jokaisen tuomaan jotain pientä juomista ja evästä mukanaan. Jos tämä nyt on edes jonkun "etiketin" mukaan suotavaa. Kivahan se ois kaikki tarjota, jos se nyt taloudellisesti olisi edes jotenkin järkevää.

Nyyttärit on ihan jees, mun mielestä varpajaiset alkaa vaikkapa alkumaljalla joka on sun järkättävä sitten boolia pöytään. Jos on pitempi aika niin esim. joku yksinkertainen keitto + ruisleipää voi olla sapuskana, iltapalaksi makkaraa ja sinappia, eikä maksa paljoa. Yleisesti jengi tuo omat juomat ja sitten jotain mutusteltavaa. Ei kai tuossa mitään sen suurempaa etikettiä ole, sä tunnet kaverit parhaiten ja myötäilet normijuhlia. Tälläisia vastaavia juhlia olen itse järkkäillyt useita. Hintaa tulee 50-60€ juomineen kaikkineen eli ei minusta kauhean paljoa?

edit. tuo hinta noin kymmenelle hengelle ja mökki on ollut ilmainen

ja jos vielä mennään asia kerrallaan eli nyt oli varpajaiset ei polttarit..

Osta 2 pakettia mikropoppareita, 2 litraa viskiä ja 20 sikaria. Kerro parille kaverille, että varpajaiset vietetään sun luona ja kaikki on tervetulleita "oma pullo mukaan" -meiningillä. Poksauta pari kolme pussia poppareita ja jokaiselle ovea raapivalle annat käteen sentin viskiä ja sikarin + kehoitat juomaan omia miten huvittaa. Ilta toimii taatusti.

Omat varpajaiset meni tolla reseptillä -99 hienosti, naapurit kävi kolme kertaa, poliisit kerran ja loppu on historiaa... Tosin mulle syntyi kaksoset eli tuplasin nuo määrät :)

Ite pittiin tuossa kuukaus sitte varpajaiset, muutama kaveri ja alkoholipitoisia juomia. Sellasta äijäporukassa tapahtuvaa turinaa ja nautiskelua. Se pakollinen sikaari tietenkin. Ja vaikka baarissa istuttiin koko ilta (tokihan entisellä työpaikalla, joten juomia sain asevelihintaan...) ei tullu hirveitä kustannuksia, vaikka suurimman osan juomista tarjosinki. Eka lapsen synnyttyä pijettiin varpajaiset yhen kaverin kans: pikkupullo viskiä, pitsaa ja paksu sikaari. Ja hauskaa oli!!

Ekat varpajaiset laivalla/tallinnassa. Toiset kaverilla, ostin 4 kpl 0,75l leijonaa, 1l whisky, jotain juomasekoituksia ja pikku purtavaa. Kaikki toi varpajaispullon pyytämättä ja naapurit kävi tuollakin ja varoitus tuli.
Ei kannata ottaa turhia paineita moisista kekkereistä.

Mulle ainakin kaverit toi sikarin. Pari kaltsuu otettiin, sikari poltettiin ja niitä näitä jauhettiin. Hauska ilta oli vaikkei mitään oltu suunniteltu (kaverit ilmotti vaan et ne tulee ja nyt pidetään varpajaiset, ei niitä muuten olis varmaan pidettykkään)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom