Varpajaiset, millaiset ne ovat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Timba79 sanoi:
Ei noissa varpajaisissa ole kyse kuin yhdestä ainoasta illasta, jos sekin on jotenkin siltä äidiltä pois, niin kannattaa varmaan miettiä hankkiutuuko ikinä raskaaksi jos se elämä oikeasti noin vaikeata on.

Tätä juuri ajoin takaa. Mutta en tietenkään osannut sanoa sitä näin kiteytetysti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tähtityttö sanoi:
Tätä juuri ajoin takaa. Mutta en tietenkään osannut sanoa sitä näin kiteytetysti.

Kommentoidaan nyt vielä. Voihan se naisväki järjestää sille äidillekin jotakin ja itse jään mielelläni meidän pikkumiehen kanssa kotiin jos vaimo haluaa naisväen kanssa johonkin lähteä. Mikään ole mahtavampi juttu kuin homata että pystyy huolehtimaan pienestä ihmistaimesta ihan itsekseen, tekee varmasti hyvää jokaiselle uudelle isällekin.

Tähän sitä miesten osastoa tarvittaisiin. On aihe lähes mikä vain, niin yllättäen joku femakko on moralisoimassa ja viemässä keskustelua aiheesta. :curs: :curs:

Onnittelut Timballe ja koko perheelle!!!

Jeeps, mä pidin varpajaiset lähimmille kavereilleni, 4kpl. Viides oli ulkomailla, en nähnyt tarpeelliseksi "politikoida" itselleni tapauksen kautta uusia kavereita. Menevä musa pauhasi takkahuoneessa, saunottiin n 2.5h, sapuskana oli kilo ranskalaisia ja 2pkt pihvejä, sitten sidukkaa, olutta ja varpajaislahjaksi saatu 1.75litran leka avattiin myös. Ilman yhtään mitään ökyilyä menikin koko ilta.

Istuttiin iltaa, naatiskeltiin ja naareskeltiin. Mun mielestä mukavaa jakaa muksun syntymän ilo jätkienkin kesken, muuten kun olen ehkä 1-2 krt vuodessa illan pois alkoholin takia, nekin yleensä lätkämatsissa, en ole yökyöpeli.

Tästä myöhemmin kun keskusteltiin, en tajua miksi tuntuu että naisilla tuollainen kylään kutsuminen vaatii ensin kämpän läpisiivouksen, ja sitten syömistä ei voi harkita ilman 4 ruokalajin seisovaa pöytää ja ranskalaista salaattipöytää. Ja kun tämä on niin iso urakka niin jää kutsumatta "kun eihän ilman ruokaa voi vieraita pyytää".. :)

Eleonoora sanoi:
Äiti synnyttää lapsen ja kokemus voi olla todella tuskallinen jne, mutta mitä tekee isä? On mukana synnytyksessä, on onnellinen, on hetken tuoreen äidin ja vauva kanssa, jonka jälkeen sitten lähtee juhlimaan. Ja äiti jää sairaalaan lapsen kanssa.
Tasa-arvoa? :jahas:

Sun kannattaa ilmeisesti ostaa käsiraudat tai sitten olla synnyttämättä. Muuten voit ehkä pettyä siihen että äijäs ei ihan 24/7 ole sun vieressäs. Luulis että ei ehkä ihan maailmaa kaada tuommonen asia. :D

EDIT: t

Timba79 sanoi:
Kommentoidaan nyt vielä. Voihan se naisväki järjestää sille äidillekin jotakin ja itse jään mielelläni meidän pikkumiehen kanssa kotiin jos vaimo haluaa naisväen kanssa johonkin lähteä. Mikään ole mahtavampi juttu kuin homata että pystyy huolehtimaan pienestä ihmistaimesta ihan itsekseen, tekee varmasti hyvää jokaiselle uudelle isällekin.

Varpajaisiin vaan! Pidä ihmeessä, minun mielestäni se ainakin on sellainen perinteinen mukava miestenjuttu :)

Naisillehan itseasiassa on omat kutsunsa [hieman kuitenkin erilaiset], ja ne kulkevat nimellä 'babyshower'. Jenkeistä lähtöisin kaiketi tuo tapa eli kaikkialle ei ole vielä rantautunut, mutta aika monet nykypäivänä pitävät näitä 'vauvakutsuja' etukäteen.

Tilaisuus on vain naisille, ja ideana on että naisen ystävät ja kenties sukulaisnaiset järjestävät nämä kutsut yllärinä nyyttikestimeiningillä, ja jokaisella on joku vauva-aiheinen lahja odottavalle äidille. Eli nämä kutsut ovat ennen synnytystä ja women only ;)

Härreguud, varpajaiset on saatanasta... wtf?

Hemmetti soikoon, jos mun mies olisi synnyttänyt meille lapsen tähän maailmaan, niin totta hemmetissä sitä juhlistettaisiin hyvien ystävien kanssa, hyvän ruuan ja todennäköisesti myös "seurustelujuomien" merkeissä.

Timballe mukavia varpajaisia, ilman mitään omantunnontuskia.

vilma-liina sanoi:
Härreguud, varpajaiset on saatanasta... wtf?

Hemmetti soikoon, jos mun mies olisi synnyttänyt meille lapsen tähän maailmaan, niin totta hemmetissä sitä juhlistettaisiin hyvien ystävien kanssa, hyvän ruuan ja todennäköisesti myös "seurustelujuomien" merkeissä.

Ehkä naisten ei tarvikaan yrittää ymmärtää kaikkia miesten juttuja, ei mekään ymmärretä kaikkia teidän juttuja.

mxm sanoi:
Ehkä naisten ei tarvikaan yrittää ymmärtää kaikkia miesten juttuja, ei mekään ymmärretä kaikkia teidän juttuja.
No häh ja höh? Mitä miesten juttuja en nyt sitten ymmärrä? En ymmärrä :hyper: Taitaa olla niin, että mxm ei vaan ymmärtänyt minun postausta?

vilma-liina sanoi:
No häh ja höh? Mitä miesten juttuja en nyt sitten ymmärrä? En ymmärrä :hyper: Taitaa olla niin, että mxm ei vaan ymmärtänyt minun postausta?

Juuuh, taitaa viski vaikuttaa:nolo: Luin vähän liian hätäisesti sun viestin ja luulin, että dissasit varpajaisia. Komento takas, sori:)

MissEvilEve sanoi:
Varpajaisiin vaan! Pidä ihmeessä, minun mielestäni se ainakin on sellainen perinteinen mukava miestenjuttu :)

No siis todellakin! Outoa valitusta. Itse jos olisin synnyttänyt vaavin, en haluaisi että mies nysväisi yksin kotona yöt peukaloita pyöritellen. Juhlimaan, mars! Hieno asia on tapahtunut, munkin mielestä varpajaiset on yksinkertaisesti hyvä idea. Ja niin muuten menisin itsekin juhlimaan kavereiden kesken sitten kun vaan kykenee. :)

Herätetääns wanha topicci uuteen kukoistukseen. On tuolla ISIEN ketjussa tullut jo jutusteltua kaikenlaista ja nyt on mielessä varpajaisten suunnittelu. Taloyhtiöltä saisin hulppean saunatilan, mutta poppikoneet sun muut on himassa. Paikallisessakin voisi bileet järjestää, mutta kaverit on niin juoppoja, että baarissa en kykene tarjoamaan...

Noh, aika näyttää, lokakuun lopussa laskettu aika.

Oon osallistunut yksiin ainoisiin varpajaisiin, työkaveri sai ekan lapsensa jokunen vuosi sitten ja pidettiin pippalot firman saunaosastolla. Oli muuten ainoa kerta eläessäni kun piti aamullakin vielä tyhjennellä masun sisältöä. Tarjoilut olivat käsittääkseni tyypillisiä: muutama pullo konjakkia ja kirkasta ja kyytipoikana paksuja sikareita. Maistui muuten konjakki aika vahvasti suussa vielä seuraavanakin päivänä.
En todellakaan aio pitää mitään varpajaisia ainakaan firman porukalle jos joskus lisäännyn, tulisi aivan liian kalliiksi, kun eihän niille mitkään halvat tarjottavat kelpaisi.

Nuoresta iästä huolimatta muutamissa varpajaisissa olen kerenny olemaan ja niistä jokainen meni aika perinteisellä kaavalla. Eli brand new isukki kutsu parhaat kaverit kotiin saunomaan. Syötiin ja juotiin hyvässsä seurassa. Siinä vaiheessa jos pitää baariin päästä niin tuntuu että varpajaiset on ollu joku tekosyy jotta pääsee äijä porukalla remuumaan.

Ja kohta täälä on taas joku pakkovinepunttimimmi meuhkaamassa että miehet ne vaan ryyppää kun naiset makaa sairaalassa niin muistutetaan vielä että kukaan ei ole sanonu etteikö naisillakin olisi oikeus viettää "varpajaisia" sitten kun vauva on siinä iässä että pärjää yön tai pari ilman emoa. Ja yleensä äiteillä tuo menojalka alaka vipattaa vähä myöhemmässä vaiheessa ja sitten ne isukit istuu kiltisti kotona kun tytöt pitää hauskaa ;)

Pidettiin frendini kanssa samaan aikaan varpajaiset (lapsillamme ikäeroa 4vkoa) Kallion Harjuntorin (puulämmitteisessä)saunassa. Meedussa oli n. 10 kaveriamme, Jaloviinaa, kaljaa ja perus-Kossua. Juopoteltiin, saunottiin ja siitä sitten Kallion räkälöihin jatkamaan.

Oli vit*n kivaa. Suosittelen.

Käsittääkseni hyvät varpajaiset ovat leppoisa ystäväporukalla vietetty ilta, hyvän juoman ja ruoan kera. Se, meneekö homma älyttömäksi ryyppäämiseksi, on sitten jokaisen tuoreen isukin oma asia. Vastuu maailmaan putkahtaneesta toukasta pitää kantaa, myös krapulassa. Tästä eräs esimerkki ystäväni kohdalla: Normi kuvio, äijät saman katon alle, vaavikortteja ja pehmoleluja isin kouraan, konjakkisnapsit ja sivistynyttä keskustelua tuoreen vanhemman nyky- ja tulevista hetkistä. Videopätkää synnytyksen jälkeisistä fiilareista ja parit valokuvat, joiden kunniaksi skoolataan viskiä.

Tsekataan isin fiksaama lasten huone ja ihastellaan vaavin pientä pahvista sänkyä, harmitellaan pelkkää sinistä sisustusta, koska perheeseen tulikin tyty. Kaadetaan jokaiselle puoli lasia vodkaa ja arvuutellaan isiltä, mikä pienokaisen nimeksi tulee. Äijät menevät saunaan, jokaisella mukana grogilasillinen konjakkia, sekä siksari olutta. Saunassa pohditaan, miten häädetään tulevaisuuden sulhasehdokkaat. Saunan jälkeen kauluspaitoja sovitellessa mietitään asunnon ahtautta, mikäli perheeseen tulee lisää lapsia. Taksia odotellessa poltellaan tuuman paksuiset sikarit ja katsellaan isin ostamaa uutta farmariautoa sekä testivoittaja-turvaistuinta

Taksilla baariin, matkalla havaitaan, että unohdettiin syödä. Isi mönkii aamuyöllä kotiin, muiden poikamiesten jatkaessa vielä "harjoituksia". Iskä herää aamulla valtavaan kankkuseen, mutta sairaalaan pitää päästä, sillä niin tuli vaimolle luvattua. Isi käy fillaroiden puhaltamassa poliisisedän mittariin miehekkäät puolentoista promillen lukemat ja ajatus siitä, että kuolonkalpea isukki ajelisi tuoreella farmariautollaan sairaalaan, haihtuu päästä kuin lapsivesi edellisenä päivänä sairaalan viemäriin. Junalla 100km sairaalaan, humalatilan laskiessa orastavaksi krapulaksi.

Sairaalan loputtomien steriilien käytävien jälkeen väsynyt mutta onnelinen perheenpää löytää rakkaidensa luokse, joutuen ensimmäisenä oppitunnille numero 1. Pikkuruisen sinappitehtaan parkuessa tärykalvoja raastavasti tunnollinen isi vaihtaa elämänsä ekat vaipat, hoitajan ja perheen ylipäällikön ohjeistaessa vieressä. Isi kellahtaa väsyneenä rakkaan vaimonsa sairaalasänkyyn päiväunille, syötyään ensin puolisonsa maittavat perunavellit.

Päivän kruunaa absolutistien appivanhempien ilahduttava visiitti sairaalaan vaippapaketin ja pehmolelujen kera. Tunnollinen isi huomaa viimeistään tässä vaiheessa olevansa saavuttanut perheenisän normaalitilan - väsynyt, mutta onnellinen.

Paras näkemäni varpajaislahja on "Tuore Isä" paita, johon täytetään lapsen syntymätiedot tussilla. Paidan mukana tuli myös tussi, jolla merkinnät voi tehdä. Muistaaksi paitaa myy www.paitava.net

Tekstiilikynälle on tulevaisuudessakin käyttöä, kun päiväkodin hoitopimu vaatii sinua merkkaamaan nassikan vaatteet.

Hoitopimuja ja nassikoita, asiallista :)

Mulla on laskettu aika kesäkuun lopulla ja musta se on ihan itsestään selvää, että isä pitää varpajaiset. Vielä ensimmäinen lapsi on tulossa. On se sen verran hieno asia, että sitä pitää juhlia.
Viskiä ja sikareita vaan miesporukassa kehiin. Pääasia, että syntyy terve lapsi. Itsekin sitten kun kaikesta palaudun, niin aion juhlistaa asiaa ystävien kesken.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom