Varo sitä pyöräilijää prkl... (inssikokemuksia)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EKKS
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla ei oo viä inssiä ollu, mutta just harjottelen kotiopetuksella.

Oon kohta 1000 km ajellu, mutta tossa viime keskiviikkona sattu aika hauska tapaus.

Oltiin kaupungis ajelemas, (tulos elokuvista. broidi ja tyttöystävä takapenkillä) ja ajelin sitte 50 km/h eteenpäin. Tie oli hiton liukas ja takana oli 2 autoa. No sitte tiellä oli hemmetinmoiset urat, ja meinasin tulla niistä pois siihen sivuun ajaan, mutta totesin että ei sieltä pääse. No ajoin sitte urissa ja yhtäkkiä rengas osu pikkasen toiseen uraan ja farmai lähti luisumaan. Se heitti ympäri vastaantulijoiden kaistalle nokka vastakkaiseen suuntan ku aluksi.

Ku se lähti luisuun, nii laitoin vaa kytkimen pohjaan, ja jarrutin vasta sitte ku se oli vastaantulijoiden kaistalla, ja meni sitä perä edellä eteenpäin. Takana tulleet autot pysähty kattoon että kuinka kävi.

Iskä istu hiljaa vieres, ja avas suun vasta sitte ku auto pysähty. (ei liukunu ku noin 10-15 metriä). Se sano että: No, mennään sitte tonne suuntaan.

Laitoin ykkösen silmään ja lähin meneen. Broidi huusi
: SIISTII!! Ja mä hekottelin koko kotimatkan.

Joo meitsikin muistaa ku vahan hermostutti insissa. Olin nukkunu tosi huonosti kun oli niin kuuma. Inssina oli partasuu jonka tiesin olevan tarkin inssi siella pain. No hikea valu ihan sairaasti kun hikoilutti. Paata pyoritin kuin karusellia ja muutenkin ihan vitun tarkasti ajelin.
Vaikka omasta mielesta en tehny yhtaan virhetta niin inssi jankkas vaan virheista ajon jalkeen, ihan siina ja siina etta sain kortin.Vituttaa semmone pilkun nussiminen.

Samasta autokoulusta ajoi mun jalkeen semmonen 30-40 vuotias rouva, joka ei kyllakaan paljoa paata kaantany eika ajotuntuma ollut varmimpia. No se sai kortin, totta kai!
Ihmetyttaa vaan kun kohtelu ei tuntunut olevan tasapuolista.

Lappu Liisan yli meinasin ajaa..
Setä totes et varo sit liikentees lappu Liisoi..
ja sain kortin..

Faijahan se ajamaan "opetti".
Totes vähän ennen ekaa ajoo, et "ajetaan nyt muodon vuoks pari kertaa, ku sähän handlaat tän homman ihan hyvin". No, silti yhteensä 7 kertaa ajettiin. Faija lähinnä keskitty puhelimes puhumiseen ku opettamiseen.
Liukasradalla otti hieman päähän ku ukko hoitaa bisneksiä kesken pyörityksen, "vittu kerro nyt mitä vittua me tehään täl rundil..."
Sit inssi-mamma ryhty oikein kehumaan. "Onpa sun isäs hyvin opettanu sut ajamaan, vois harkita oikein alalle pyrkimistä". En oikein tienny, et itkeäkkö vaiko nauraa:rolleyes:

Meillä oli sillain, että kaks henkilöö menee kerralla inssiin.Oltiin sit yhen kaverin kanssa menossa samoihin aikoihin inssiin.Sit kun se inssiäijä kysy et mennäänkö kolmistaan, mä, kaveri, ja inssi ja vaihdetaan keskustassa, vai että kummatkin lähtee erikseen katsastuskonttorilta(matkaa n.2km keskustan liikennevaloihin).Kummatkin varmasti aatteli, että siinä menee puolet inssiajasta kun ajetaan konttorille ja takas, mut kumminki vastattiin että vaihdetaan keskustassa.

No kaverin inssi hylättiin väärän ryhmittäytymisen takia.
Sit vaihdettiin jossain parkkiksella kuskeja, mua jännitti niin pirusti.parkkipaikalta pääsin lähtemään, mutta kun seuraavaksi piti ylittää risteys, puskien takaa tulikin mopoilija, jota en huomannut..:mad2:

Inssi löi jarrut pohjaan keskellä risteystä ja jostain syystä vitutus alkoi nousta.Yritin siinä mutista inssille,että "prkl kun ei nähny kun ei sillä ollu valoo.." :(

Loput 25min ajettiinkin sitten ihan muissa maailmoissa kun ei ollu enää munauksen pelkoa, ja ei voinu vähempää enää kiinnostaa.:evil:

Kun lähdin ajamaan inssiä,edelläni oli 3 autokoulun autoa jonossa.Muut lähtivät suoraan liikenteeseen,mulle inssi tokas,että lähetään pujottelemaan.Tais ottaa vielä taskuperuutuksenki.Sama inssi oli pomppauttanu useamman kaverin,mutta ite sain kortin.Ei ollu yhtään virhettä,kuten ei myöskään piikkikortin inssissä joskus viime vuosituhannella.

Viimenen ajotunti ennen inssiä meni muuten ihan perseelleen.

mua tuo inssien loputon päänkääntelyinnostus on aina kummastuttanut. yleensä autoissa on sellaiset muovikoteloidut kirkkaat läpyskät, joita ammattilaispiireissä kutsutaan nimellä peilit, joista näkee taakse ja sivulle.

Originally posted by hice
mua tuo inssien loputon päänkääntelyinnostus on aina kummastuttanut. yleensä autoissa on sellaiset muovikoteloidut kirkkaat läpyskät, joita ammattilaispiireissä kutsutaan nimellä peilit, joista näkee taakse ja sivulle.

yleensä on myös semmonen piste,mihin ei näe,jota ammattilaispiireissä kutsutaan sokeaksi kulmaksi.:D
ehkä sitä pään pyörittelyä korostetaan osittain siksi

Ensimmäisessä inssissä kerittiin mennä joku 500 metriä ku menin sulkuviivan yli, siinä vaiheessa tiesin jo et vituiks meni :) Loppuajo meni lähes täydellisesti ku ei ollu mitään paineita enää. Toisessa inssissä olin niin hermostunut että meinasin pyörtyä, hiki virtasi ja hyvä ku pysty jalkaa kytkimel pitää sen tärinän vuoksi. Nooh, menihän se läpi, alinopeudesta sain tosin merkinnän =)

Mulla sujus b- ja c-inssit molemmat ilman virheitä, suurimmaksi osaksi rennon inssihemmon takia. Alussa meikäläistä hieman jännitti, mut se kaveri vaan jutteli mukavia jne niin jännitys katosi ja homma toimi hyvin.

B-inssistä jäi kuitenkin eräs mukava muisto :) Aivan aluksi se inssi sanoi että lähdetäänpä ajelemaan tuota Prismaa kohti ja viimeisessä risteyksessä kysäsin että ajetaanko ihan pihaan asti. Inssi vastasi että joo vedä parkkiin johonkin lähelle pääovea. Mä sitten parkkeerasin tyylikkäästi ruutuun ja se hemmo hyppäs autosta ulos ja käski odotella hetken. Mietin hetken että mitäs tää kaveri nyt meinaa.. sit huomasin kun Alkon (joka on siinä Prisman yhteydessä) ovi aukeaa ja inssi vilahtaa siitä sisään :D Naureskelin ja kummastelin siinä hetken ja tuossa tuokiossa inssi kävelikin jo takaisin leveä hymy kasvoillaan ja iso leijonapullo kädessään. Sitten käytiin heittämässä yksi lenkki keskustassa ja takasin konttorille. Palatessa se käski mun ajamaan takapihalle ihan takaoven viereen ettei kukaan näkis sen menevän leijonapullo kädessä sisälle :D

Originally posted by Angelus
Nooh, menihän se läpi, alinopeudesta sain tosin merkinnän =)

Mitäh? Voikos alinopeudestakin saada merkinnän? Mullakin on nimittäin inssi tuossa ensi viikon tiistaina. Tai no ainakin kirjalliset, 18 päjähtää silloin täyteen.

Pari vuotta sitten piikin inssissä oli paskat housussa sen verran että kun ukkeli käski ajamaan jonkun VR:n systeemin pihaan niin eihän siinä mitään tienviittoja ollut aikaa katsella ja ajelinkin aivan mihin sattuu. Lopulta kuitenkin pääsin sinne mihin oli tarkoituskin ja kortti tuli. Huomautus kevyen liikenteen huomioimisesta.

Originally posted by kiesus
Mitäh? Voikos alinopeudestakin saada merkinnän? Mullakin on nimittäin inssi tuossa ensi viikon tiistaina. Tai no ainakin kirjalliset, 18 päjähtää silloin täyteen.

Kyllä voi, terveisiä vaan Eero Katalle, yks kusipäisimmistä jätkistä mitä tiedän. Ajoin kaupungissa jotain 33 km/h, rajoitus oli 40 km/h. Kun mentiin takas katsastuskonttorille ni ajoin jotain 55 km/h, rajoitus 60 km/h, ku pari ala-asteikäistä hyppäs puskasta eteen. No vedin liinat kiinni, näin jo kaukaa että ne tuli joten ehdin melko vaivatta jarruttaa. Kyseinen herra Kata tokaisi siihen, että oli sinun vikasi koska he tulkitsivat hitaan vauhtisi merkiksi siitä että saisivat ylittää tien :rolleyes: Siinä kohdassa olin jo puristamassa kättä nyrkkiin ja valmiina käsittelemään herra Katan letkuruokintaan, mutta kortin se kuitenkin lykkäsi loppujen lopuksi käteen :)

Originally posted by Angelus
Kyllä voi, terveisiä vaan Eero Katalle, yks kusipäisimmistä jätkistä mitä tiedän. Ajoin kaupungissa jotain 33 km/h, rajoitus oli 40 km/h. Kun mentiin takas katsastuskonttorille ni ajoin jotain 55 km/h, rajoitus 60 km/h, ku pari ala-asteikäistä hyppäs puskasta eteen. No vedin liinat kiinni, näin jo kaukaa että ne tuli joten ehdin melko vaivatta jarruttaa. Kyseinen herra Kata tokaisi siihen, että oli sinun vikasi koska he tulkitsivat hitaan vauhtisi merkiksi siitä että saisivat ylittää tien :rolleyes: Siinä kohdassa olin jo puristamassa kättä nyrkkiin ja valmiina käsittelemään herra Katan letkuruokintaan, mutta kortin se kuitenkin lykkäsi loppujen lopuksi käteen :)
Hehe... Katan Eerosta kuulee yllättävän paljon huonoa kommenttia.. meikäläiselle se oli helvetin reilu ja heitti koko ajan ihme läppää.. B-kortin ensimmäinen inssi tosin kaatu siihen, että tein U käännöksen yks suuntaselta toiselle kaks suuntasen (poikki menevän) kadun kautta ja ajoin sitten auton mitan verran väärää kaistaa (sillä kaks suuntasella)... vitutti aika kovin, mutta katsoin sen kuitenkin olevan reilu tuomio.
Toinen kerta olikin sitten lepposaa ajelua.. tällä kertää Eero heitti vielä oudompaa läppää ja vittuili leikillään koko ajan. Meni kevyesti läpi. Sitten oli vielä se C-kortin inssi... Ajettiin keskustaan, oltiin siellä noin 2-3 minuttia ja lähettiin pois. :D Kaikin puolin reilu tyyppi oli herra Kata meikäläisen kohdalla.

OoDee

Äidiltä kuultua :haart:

Ajeli B-korttinsa Saksan maalla. Lähti sitten inssiin puntit tutisten ja istahti kuskin paikalle niin että jalat hakkasivat kunnon linkkua. Inssi huomasi tämän ja siitähän sitten noustiin molemmat autosta ylös ja käveltiin viereiseen pubiin. Inssi osti viskipaukun ja käski äitiä vetämään huivista alas. Siitä sitten takaisin autoon ja kohta olikin kortti taskussa...

Heti Suomenojan katsastustoimistolta pois ajellessani missasin ensimmäisessä risteyksessä stop-merkin ja käännyin vastaantulevien kaistalle. Tokalla kerralla sitten meni läpi vaikka missasin taas saman stop-merkin. Se nainen vaan iloisena höpötti koko matkan ajan jostain uudesta autosta minkä hänen miehensä oli halvalla ostanut :)

A BE ilman mitään ongelmia, C:ssä toisella yrityksellä vasta, vanhoilla vihreillä yhdet valot tuli rullattua ja yksi jalankulkija oli jo varpaan kastanut suojatielle. Ihan asiallista toimintaa ollut insseiltä, oppi sitten 4 ajotunnin hinnan kautta viimeistään huomioimaan jalankulkijoita paremmin ja ennakoimaan valoja.

Edit: Niin ja kaikki kirjalliset ensimmäisellä yrityksellä läpi lukematta yhtään sivuakaan.

B ja C inssit meni ihan hyvin ykkösellä läpi. B:n kirjalliset ei... kaverit juotti känniin edellisenä päivänä ja 7 nukkumaan ja 9 kirjalliset. ei ollu oikeen hyvässä hapessa.

Meillä ei kevari-inssissä radio toiminut kunnolla. Joten alussa inssi selosti reitin jota olisi pitänyt ajaa. Muistin siitä ehkä puolet ja eksytin äijän vahingossa kesken kruisailun ja olin joku 10 minuuttia ennen sitä katsastuskonttorilla. Ukko sanoi vaan että pakko sut on kai läpi päästää:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom