Varkaat salilla, käsittämätöntä röyhkeyttä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Artelo
  • Aloitettu Aloitettu
Voi jumalauta, ei voi muuta sanoa.
Eli 18v. Opiskelija Forssasta avautuu ja etsii vertaistukea.
Lompakkoni oli nahkatakkini povarissa salilla, koska vapaita lukkokaappeja ei ollut. Ajattelin että turvassahan se siellä on, miksi ei? Noh, Forssa Suomen rikollisimpana kaupunkina yllätti jälleen negatiivisella tavalla ja kun salin jälkeen menin kauppaan, niin olikin 95 euroani muuttunut kuin itsekseen 45 euroon eli lompakkoni arvokkain; 50e seteli oli kadonnut. Tilanteesta tekee erityisen vittumaisen se, että tililläni on 60 euroa jäljellä ja bensatankki on lähes tyhjä. Höyryillä kulkee vielä max 200km, mutta se ei paljoa mieltä lämmitä, koska koulumatkani on yhteen suuntaan 14km ja tyttöystävälleni on suoraan meiltä 22km, koulun kautta 26km. Matkaa tulee siis päivittäin 26+22=48km...

Noh, mihinkäs opiskelija rahaa, kun vielä tässä iässä saa ylläpidon vanhemmilta? Noh, olin suunnitellut tyttöystävälleni 70e arvoista joululahjaa, mutta ilmeisesti joudun keksimään jotakin muuta vaikkei se kauhean kivaa olekkaan karsia siitä tärkeimmästä rahareijästä johon valmis pistämään vaikka kaiken. Jos lahjaideoita haluaa tarjota, niin aaro piste ali-hokka @ luukku piste com saa lähetellä.

Siinä vähän teiniangst vuodatusta, kertotaa omia kokemiksianne ja vinkkejä :)

Edit. Täytyy vielä lisätä ennen kuin alkaa sataa "Mee töihin" kommentteja, että ikävä kyllä Forssa on työttömien luvattu maa... Olen hakenut kuluneen vuoden aikana neljääkymmentä eri työpaikkaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Multa joku pikkunen maahanmuuttaja varasti kuukauden vanhat Niken ulkokengät pukkarista. Toivottavasti menivät apua tarvitsevalle.

Eipä ole mitään viety itseltäni.

Minulla on sellainen käytäntö, että jos lukollista kaappia ei ole tarjolla, niin tungen kaiken varastamisen arvoisen johonkin pussukkaan/reppuun ja otan sen salille mukaan pitäen kokoajan näköpiirissä esimerkiksi kulloinkin käyttämäni laitteen vieressä tai nurkassa pois ihmisten tieltä. Siinä kassissa voi sitten olla mukana vaikkapa myös juomapullo, saliohjelma ja hikipyyhe, joten on siitä muutakin iloa kuljettaa mukana.

Ulkovaatteet olen yleensä jättänyt lukitsemattomaan kaappiin tai naulakkoon, koska en juuri koskaan lähde arkivaatteet päällä salilla. Jos joku haluaa varastaa puhki kuluneen urheilutakkini tai ikivanhat kantapäistä irvistävät ulkolenkkarit, niin viekööt, koska täytyy olla todella epätoivoinen ja vaatteiden tarpeessa.

Multa lähti kerran pyyhe kävelemään maauimalassa. Kyllä se on niin, että parempi vaan olettaa niitä varkaita ja vandaaleja olevan aina ja kaikkialla ja ne vievät minkä irti saavat. Ei tulis ikinä mieleenkään jättää lompakkoa mihinkään vahtimatta.

Mua harmitti melkoisesti kun joskus pari vuotta sitten multa varastettiin kotisalilta ehkä pari viikkoa käytetyt versa grippsit kun olin epähuomiossa unohtanut ne ehkä viideksi minuutiksi treenikassin viereen :curs: Minusta tuo oli melkoisen vittumainen temppu.. paremmin olisin ymmärtänyt jos joku vähävarainen tai tarvitseva olisi vienyt pukkarista kengät tai vaikka sitten lompakon/rahat, mutta useimmat ihmiset edes tiedä mihin käyttöön ks välineet ovat tarkoitettu, joten tuskin niitä on rahan- tai muunkaan puutteen takia viety - Yleensä salilla kanssatreenaajiin suhtaudutaan tietyllä kunnioituksella ja toisten mahdollisesti hukkaamat tai salille unohtamat välineet palautetaan kirjoittamattoman etiketin mukaan kiltisti respaan tai löytötavarapisteeseen ja jotenkin mä odottaisin ihmisiltä tällaista kunnioittavaa käytöstä eikä moista halpamaista temppua. Hapottaa ajatella tapahtunutta vielä näin pidemmänkin ajan jälkeen :jahas:

Älä ny saatana rahojas akkaan tuhlaa :D Kyllä sitä joka kerta näitä juttuja lukiessa tajuaa kuinka upea paikka se oma sali on. Meillä porukat jättää omia vetoremmejä, vöitä, mankkua jne sinne, jos joku muu sattuisi tarvitsemaan. Ikinä ei ole mitään hävinnyt.

Multa lähti kerran pyyhe kävelemään maauimalassa.

Mulla lähti kans pyyhe jonkun varkaan matkaan tampereen eedenissä. Vittumaista kuivata itteensä kun ei edes ole mitään mihin kuivata itseänsä. En kuitenkaan ole enää katkera varkaalle, vaan olen jo ihan sujut asian kanssa.

Täällä salilla on niin tuttu tämä piiri, että turha edes pelätä mitään varastamista. Mä oon ite jättäny usein (tosin vahingossa) mun Visani ja ajokorttini takin taskuun eikä ne sieltä ole mihinkään lähtenyt. Lisäksi puhelimenikin olen muutaman kerran jättänyt salikassiin. Kerran kyllä pelotti kun joku mustalaispariskunta oli eksynyt salille. Itse asiassa moni meni yllättävän paniikkiin ja alkoi pitämään tavaroita jotenkin lähempänä itseään, mistä lie johtuu?

Kerran jäi mehukattipurkki, jota käytin juomapullona, epähuomiossa salille. Joku sen sieltä oli kähveltänyt, kun ei seuraavalla kerralla näkynyt. :curs:

Kuulostaa aika ihmeelliseltä, että ei oo viety koko lompakkoa, nopeempi se on viedä, ku alkaa kaivaa sieltä rahaa, ja jos ei vielä ole kaikkia vienyt..

eli sun budjetti 50e pakkasel ton takii, mut kumiski suunnittelit 70e lahjaa ja bensakin on loppu.. ei ongelma ois ollu ilman tota varkauttakin..

Joo, sori, ei varmaan paljoo lohduta mun jutut.. kuulostaa vaan aika ihmeelliseltä. paskaa tsäkää, onneks ei sentään hävinny ku 50e.

Oon pari kertaa todistanut, kun vorot vieny uimahallin pukukaapista kaiken (lukollinen), ja siel on joku soittamas korteja kii ja himaan, et tuokaa vaihtovaatteita.. myös auto on pöllitty siinä samalla.. ja nää ei oo ees mitään urbaaneita legendoja. Eli koko kaappi tyhjennetty omaan kassiin ja pihalle, nopeempaa ku alkaa kaivella lompakoita takin taskusta tms ja jäädä sen takia kiinni.

Kuulostaa vähän oudolta, että joku varastaa ainoastaan 50e, jos mahdollisuus on varastaa koko lompakko tai ainakin kaikki rahat. No, ehkä varas oli vaan "reilu".

E: kiivi3 ehtikin ensin.

Kerran jäi mehukattipurkki, jota käytin juomapullona, epähuomiossa salille. Joku sen sieltä oli kähveltänyt, kun ei seuraavalla kerralla näkynyt. :curs:

Siivooja tai henkilökunta kähveltänyt roskikseen.
Kannattaa kuitenkin ehkä käydä tarkistamassa myös kaupungin löytötavaratoimistosta, josta saattaisi löytyä tuntomerkkejä vastaan. Pidä kiirettä, koska ne huutokaupataan, jos ei omistajaa löydy.

Ite oon aina pitäny lompakkoa ja kännykkää farkkujen/takin taskussa pukuhuoneessa. En tosiaan usko, että niitä sieltä kukaan nappais.

Puhtaat kalsarit on kerran hävinny.

Yhdelle treenikaverille oli käynyt samalla tavalla.

Älyttömintä mitä olen itse nähnyt on se, että joltain oli viety housut pukkarista. Katsoin vierestä miten hätääntynyt tyyppi mietti miten pääsee salilta kotiin ilman housuja (miehellä oli kai vain uikkarimalliset vale tudo -shortsit tms.). :)

Itsellä vietiin tuossa jokin aika sitten housut salin pukkarista. Kyseessä oli jo maailmaa nähneet kollarit, mut kai ne sit tarpeeseen meni. :rock:

Aloituspostiin: joku käy salilla ilmeisesti kaikkien taskut läpi tai sitten on tosi paska säkä että sen ainoan kerran kun jätät lompakon taskuun niin Alberto Nussi iskee.

Omalla salilla unohdetut tavarat saavat olla rauhassa viikkoja. Itse pistän poikkeuksetta puhelimen, lompakon ja palkkarin(!) lukolliseen kaappiin, vaatteet uskallan jättää naulakkoon. Tosin käyn salilla aamupäivällä jolloin ovet ovat lukossa ja sisään pääsee muutenkin vain kameroiden ohi :)

Pidän aina lompakkoa housujen taskussa penkillä ja kerran hävisi. Oli tippunut lattialle ja joku oli vienyt respaan. Sukat on kerran pöllitty kyllä ja sitten toinen vetoremmi.

Täytyy sanoa,että itse en ole koskaan luottanut salillakävijöihin niin että olisin jättänyt kukkaroa tai kännykkää lukitsemattomaan kaappiin tai naulakkoon. Otan ne aina treenilaukkuuni. Eipä ole kyllä koskaan mitään vietykään. Ulkovaatteeni tai kengät ei ole kelvannut:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom