Varkaat salilla, käsittämätöntä röyhkeyttä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Artelo
  • Aloitettu Aloitettu
Ei todellakaan. Itse en jätä kaappiani pukuhuoneessa lukitsematta edes kahdeksi minuutiksi suihkun ajaksi jos kaapissa sattuu puhelinta ja lompakkoa olemaan. Ei sitä nykyään koskaan tiedä milloin lähtevät kävelemään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä on sen verran pieni sali ja tyyliin kaikki tuntee toisensa, joten varastelu on aika epätodennäköistä. Lähes aina jätän kännykän ja avainnipun pöydälle joka sijaitsee lähellä ulko-ovea (kaappeja ei ole ollenkaan), koko salista on näköyhteys tähän pöytään ja siitä on kätevä nappasta tavaransa mukaan samalla ku on lähdössä. En nyt kyllä ihan tajua, miksi jotain lompakkoa pitää edes salille raahata mukana kun vois jättää vaikka autoon :face: Pari kertaa on multa tavaroita jäänyt salille, kerran voimapyörä ja jotkut vetoremmit ja pari juomapulloa jotka ovat lähteneet jonku toisen mukaan. Nostovöitä näkee vähän väliä pyörimässä lattialla eikä kukaan niitä ole tähän mennessä ainakaan vienyt. Eli täällä jos unohtuu jokin tavara niin saa onneksi aika hyvillä mielin olla ja melko varma ettei sitä ole nyysitty.

Voi jumalauta, ei voi muuta sanoa.
Eli 18v. Opiskelija Forssasta avautuu ja etsii vertaistukea.
Lompakkoni oli nahkatakkini povarissa salilla, koska vapaita lukkokaappeja ei ollut. Ajattelin että turvassahan se siellä on, miksi ei? Noh, Forssa Suomen rikollisimpana kaupunkina yllätti jälleen negatiivisella tavalla ja kun salin jälkeen menin kauppaan, niin olikin 95 euroani muuttunut kuin itsekseen 45 euroon eli lompakkoni arvokkain; 50e seteli oli kadonnut. Tilanteesta tekee erityisen vittumaisen se, että tililläni on 60 euroa jäljellä ja bensatankki on lähes tyhjä. Höyryillä kulkee vielä max 200km, mutta se ei paljoa mieltä lämmitä, koska koulumatkani on yhteen suuntaan 14km ja tyttöystävälleni on suoraan meiltä 22km, koulun kautta 26km. Matkaa tulee siis päivittäin 26+22=48km...

Noh, mihinkäs opiskelija rahaa, kun vielä tässä iässä saa ylläpidon vanhemmilta? Noh, olin suunnitellut tyttöystävälleni 70e arvoista joululahjaa, mutta ilmeisesti joudun keksimään jotakin muuta vaikkei se kauhean kivaa olekkaan karsia siitä tärkeimmästä rahareijästä johon valmis pistämään vaikka kaiken. Jos lahjaideoita haluaa tarjota, niin aaro piste ali-hokka @ luukku piste com saa lähetellä.

Siinä vähän teiniangst vuodatusta, kertotaa omia kokemiksianne ja vinkkejä :)

Edit. Täytyy vielä lisätä ennen kuin alkaa sataa "Mee töihin" kommentteja, että ikävä kyllä Forssa on työttömien luvattu maa... Olen hakenut kuluneen vuoden aikana neljääkymmentä eri työpaikkaa.

Joko löyty seteli sukanvarresta tai muistit mihin sen tuhlasit? Vaikka ois rikaskin naapuri, ei se helvetti valitse lompakosta ainoastaan tonnin seteleitä ja jätä niitä viissatalappusia viikattun lompakon pimeyteen koska ei sovi pöllittyjen kenkien kuosiin se setelin sävy

Iteltä vietiin heti ostopäivästä seuraavana rannesiteet, vituttaa vieläki ja siitä on pari vuotta. Ei ollu naapuri vaa ehkä vieläki köyhemmät rotat

kerran on käsineet viety ja pitihän se sitten olla sellainen päivä viime talvena kun pakkasta oli yli 20 astetta

Meidän salilta kyllä häviää magnesiumista lähtien kaikki jos satut jättämään. Jännä vaikka pieni sali kyseessä, eikä kävijöitä ole kovinkaan paljon mutta silti tuntuu kaikki irtonainen kelpaavaan. Joskus ollaan vitsailtu, et millonkahan lähtee nuo käsipainotkin kävelemään...

Kerran vietiin melko uudet lenkkarit (Asicsen Kayanot). Itse ne sinne kyllä unohdin, mutta hävinneetpä olivat kun tulin niitä kaipailemaan. Sen jälkeen yrittänyt olla fiksumpi tavaroiden kanssa.

Joskus noiden pyyhkeiden ja kalsareiden kanssa tapahtuu vain vahinkoja. Uimahallissa olen joskus ollut pakkaamassa naapuriäijän uiskareita reppuun. Viimetipassa huomasin ja palautin. Onneksi äijä ei huomannut. Olisi varmaan luullut joksikin perverssiksi kalsarinnuuhkijaksi. Mutta olisiko ollut väärässä? Tarina ei kerro.

Oon säilyttäny salikamojani useita vuosia salilla ympärivuorokautisesti omalla vastuulla lukottomasti, kunnes joku nilkki pölli meikäläisen kengät ja housut. Siihen loppu luotto salikansaan. Nykyään laitan reenin ajaks kamat lukolliseen kaappiin. Tosin avain löytyy kengästä...

Kerran vietiin vain sikarit mitkä oli repun taskussa vaikka muutamia kolikoitakin olisi ollut, sen jälkeen en oo mitään kamoja tohon pukkariin jättänyt. Samasta tai oikeastaan viereisestä pukkarista yhdeltä tyypiltä vietiin avainnippu, missä oli mm. Auton avaimet ja lähimmät varaavaimet tietenkin n. 20km päässä ja muija vielä töissä. Siihen aikaan siellä pyöri semmosia liimanimppaaja teinejä. Jos saisin jonkun niistä lökäpöksöistä itseteossa kiinni niin kyllä saisivat aika pahasti turpaan. Enää en tosin kyseisessä paikassa käy.
Nykyisellä koti kylän salilla voi jättää vaikka setelitukon pukkarin penkille niin se siellä vielä seuraavana aamunakin, eli luottamusta treeni kavereihin ja paikallisiin löytyy.

Tai sitten se on nusassu sen 50e siinä toivossa, että lompakon omistaja ei ole tajunnut laskea rahojaan eikä muistaisi paljonko siellä oli ollut. Yrittänyt varmistaa ns. koiran pääsyn veräjästä.

Miksi kukaan rosvo jättäisi sen 45 euroa lompsaan? Olet tainnut pudottaa sen viiskymppisen.

Itse tiedän tapauksen, jossa porukka löysi lompakon jonka sisällä oli satoja euroja. Löytäjien sisällä asuva pieni rosvo heräsi henkiin, koska lompakko löytyi yöllä eikä varmasti kukaan ollut näkemässä. Löytäjät ottivat lompakosta 50e ja veivät lompakon loppusisältöineen yhden talkkarin postiluukusta sisään.

Kaverilta kerran paskottiin lukko isoilla saksilla ja veivät ihan kaiken. Salilta lähtee myös jatkuvasti 1.25 kilon painoja jonkun varkaan matkaan, sen taki oon hankkinu omat sellaset(ne on ostettu kaupasta). Kerran yhellä salilla yks isommanpuoleinen salin vakiokävijä huomas että siellä joku paskahousu pöllimässä muiden takkeja. Ei ollu sen koommin varasta nähty muualla kun hammaslääkärissä.

Vituttaa kaikki tämmöset epärehelliset ihmiset. Jollain voi olla niistä pöllityistä rahoista kiinni että syökö sillä viikolla vai eikö. Minulta ei ole otettu mitään ikinä salilla käydessä mutta itse käytin kerran väärä pyyhettä kun se oli samanlainen kuin mitä minulla oli joskus ollut. Tuli itsekseen naureskeltua himassa kun huomasin virheeni :D

Minulta vietiin ihan hyvältä salilta purjehdustakki.

Itseä hei niin hämäisi jos käteiset lähtisi, mutta kortit ja lopun sisällön voisi palauttaa.

- - - Updated - - -

Voi jumalauta, ei voi muuta sanoa.
Eli 18v. Opiskelija Forssasta avautuu ja etsii vertaistukea.
Lompakkoni oli nahkatakkini povarissa salilla, koska vapaita lukkokaappeja ei ollut. Ajattelin että turvassahan se siellä on, miksi ei? Noh, Forssa Suomen rikollisimpana kaupunkina yllätti jälleen negatiivisella tavalla ja kun salin jälkeen menin kauppaan, niin olikin 95 euroani muuttunut kuin itsekseen 45 euroon eli lompakkoni arvokkain; 50e seteli oli kadonnut. Tilanteesta tekee erityisen vittumaisen se, että tililläni on 60 euroa jäljellä ja bensatankki on lähes tyhjä. Höyryillä kulkee vielä max 200km, mutta se ei paljoa mieltä lämmitä, koska koulumatkani on yhteen suuntaan 14km ja tyttöystävälleni on suoraan meiltä 22km, koulun kautta 26km. Matkaa tulee siis päivittäin 26+22=48km...

Noh, mihinkäs opiskelija rahaa, kun vielä tässä iässä saa ylläpidon vanhemmilta? Noh, olin suunnitellut tyttöystävälleni 70e arvoista joululahjaa, mutta ilmeisesti joudun keksimään jotakin muuta vaikkei se kauhean kivaa olekkaan karsia siitä tärkeimmästä rahareijästä johon valmis pistämään vaikka kaiken. Jos lahjaideoita haluaa tarjota, niin aaro piste ali-hokka @ luukku piste com saa lähetellä.

Siinä vähän teiniangst vuodatusta, kertotaa omia kokemiksianne ja vinkkejä :)

Edit. Täytyy vielä lisätä ennen kuin alkaa sataa "Mee töihin" kommentteja, että ikävä kyllä Forssa on työttömien luvattu maa... Olen hakenut kuluneen vuoden aikana neljääkymmentä eri työpaikkaa.

Vinkki: Muuta pois Forssasta.

miksi jotain lompakkoa pitää edes salille raahata mukana kun vois jättää vaikka autoon :face:

Auto nyt on kaikkein huonoin paikka jättää arvotavarat. Jos joku iskee lasin sisään ja vie lompsan, kännykän ja muut, niin ei edes vakuutus korvaa. Ihmiset luulee auton olevan jotenkin hyvä ja turvallinen paikka säilyttää vaikka mitä, mutta ei kannattaisi.

Ei luulisi olevan kovin rankkaa ottaa jotain pientä kassia mukaan, jossa saa pidettyä salilla arvotavarat ja vaikka juomapullon mukanaan. Eikä tarttis niitä remmejä ja muita kamoja levittää joka paikkaan, kun pysyvät siistisi kasassa (toim.huom. ne tavarat eivät haittaa minua, mutta noin esimerkkinä).

Itse olen epäileväisin eetu mitä maan päältä löytyy. Ei tulisi mieleenikään jättää puhelinta, avaimia ja/tai lompsaa jonnekin takin/housun taskuun treenin ajaksi! En jättäisi edes suihkun ajaksi (ei tarvi onneksi salilla käydä suihkussa, kun asuu niin lähellä). Nykyään ihan tavallisetkin ihmiset ovat tilaisuuden tullen varkaita, ei siis tarvi olla mikään taparikollinen, narkki tms.

Eräältä salilta missä kävin joskus, oltiin kössitty jopa käsipainotkin. Tai no ei kaikkea, nimittäin olihan siellä 1-5kg, seuraavat jatkuki sitte jostai 40kg ylöspäin... mutta joo ite laitan kaikki tavarat, paitsi kengät, laukkuun ja pidän hyvällä etäisyydellä aina treenatessa koska meidän salilta ei ees lukollisii kaappei löydy. Jos joku mun kengät haluu pukkarista varastaa, niin siitä vaan. Oletan et ne menee jollekki afrikkalaiselle itsepmurhapommittajalle joka niitä varmaan kipeämmin tarvitsee kun mä.

Auto nyt on kaikkein huonoin paikka jättää arvotavarat. Jos joku iskee lasin sisään ja vie lompsan, kännykän ja muut, niin ei edes vakuutus korvaa. Ihmiset luulee auton olevan jotenkin hyvä ja turvallinen paikka säilyttää vaikka mitä, mutta ei kannattaisi.

Ei luulisi olevan kovin rankkaa ottaa jotain pientä kassia mukaan, jossa saa pidettyä salilla arvotavarat ja vaikka juomapullon mukanaan. Eikä tarttis niitä remmejä ja muita kamoja levittää joka paikkaan, kun pysyvät siistisi kasassa (toim.huom. ne tavarat eivät haittaa minua, mutta noin esimerkkinä).

Itse olen epäileväisin eetu mitä maan päältä löytyy. Ei tulisi mieleenikään jättää puhelinta, avaimia ja/tai lompsaa jonnekin takin/housun taskuun treenin ajaksi! En jättäisi edes suihkun ajaksi (ei tarvi onneksi salilla käydä suihkussa, kun asuu niin lähellä). Nykyään ihan tavallisetkin ihmiset ovat tilaisuuden tullen varkaita, ei siis tarvi olla mikään taparikollinen, narkki tms.

Miksi vakuutus ei korvaisi? Itellä ainakin on osakasko, jossa taitaa olla 800 euroon asti korvaus irtaimistolle.

E: Voi olla myös kotivakuutus mikä tuon korvaa. Jostain omista vakuutuksistani tuon kuitenkin olen lukenut.
E2: Irtaimiston raja taitaakin olla n. 20000 e kun kotivakuutuksestahan ne korvattas.

No ennemmin mä nyt lompakon ja arvotavarat jätän autoon kun raahaisin salille mukaan, sata kertaa todennäkösempää että ne jonkun mukaan sieltä lähtee jos ne vahtimatta jää toisin ku lukitusta autosta... Nykyään kyllä laitan kännykän ja avaimet salikassin sivutaskuun ja kassi on yleensä metrin parin päässä musta. Sitä lompakkoa en edelleenkään salille raahaa, se on vain aika urpoa. Ja niin en kyllä tajua miks vakuutus ei korvais jos ikkunat paskaks laittamalla autooni tunkeudutaan ja pöllitään jotain arvokasta, syytön minä siihen olisin sillon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom