varamiespalvelu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mniska
  • Aloitettu Aloitettu
Ei tule, kunhan se uusi tai uudet työt kestää vähintään tuon karenssin ajan eli 3 kk. Jos kestää lyhyemmän ajan, VOI joutua karenssiin, mutta ei sekään ole mikään itsestäänselvyys.

Uusi työ?

Tarkoitan tilannetta missä olet ollut esim vuoden duunissa ja sitten lopetat hommat. Normaalisti tulisi karenssi, mutta tossa ei pitäisi, vaikka siis olisi työttömänä ton jälkeen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uusi työ?

Tarkoitan tilannetta missä olet ollut esim vuoden duunissa ja sitten lopetat hommat. Normaalisti tulisi karenssi, mutta tossa ei pitäisi, vaikka siis olisi työttömänä ton jälkeen.

No uusi työ on se lopettamasi työn jälkeinen esim. varamiespalvelun kautta tehty työ.

Eli jos nyt olet ollut vuoden työssä, sanot itsesi irti ja vaihdat duunia, pitäisi sen uuden työsopparin kestää vähintää 3 kk jotta vältät karenssin. Tietty jos taas irtisanot itsesi, lähtee uusi karenssiaika. Mutta jos sut jostainsyystä irtisanottaisiin 3 kk uutta työtä tehtyäsi, tai se päättyisi esim. määräaikaisena, ei pitäisi karenssia tulle.

Pikkuveli lähti vakkaripaikasta toiseen duuniin, sai sieltä koeajalla kenkää ja ehti siis oleen jotain kuukauden siinä uudessa duunissa. Soppari oli vuoden loppuun asti, mutta koeaikaan vedoten joutui lähtemään kun ei homma ollut hänen. Nyt on sitten jonkun työvoimalautakunnan tms. ratkaistavana saako tän 3 kk - uuden työn kesto -ajan karenssia vei eikö saa. Jos tuo uusi työ olisi kestänyt 3 kk ja sitten saanut kenkää, ei tulisi mitään karenssia.
 
No uusi työ on se lopettamasi työn jälkeinen esim. varamiespalvelun kautta tehty työ.

Eli jos nyt olet ollut vuoden työssä, sanot itsesi irti ja vaihdat duunia, pitäisi sen uuden työsopparin kestää vähintää 3 kk jotta vältät karenssin. Tietty jos taas irtisanot itsesi, lähtee uusi karenssiaika. Mutta jos sut jostainsyystä irtisanottaisiin 3 kk uutta työtä tehtyäsi, tai se päättyisi esim. määräaikaisena, ei pitäisi karenssia tulle.

Pikkuveli lähti vakkaripaikasta toiseen duuniin, sai sieltä koeajalla kenkää ja ehti siis oleen jotain kuukauden siinä uudessa duunissa. Soppari oli vuoden loppuun asti, mutta koeaikaan vedoten joutui lähtemään kun ei homma ollut hänen. Nyt on sitten jonkun työvoimalautakunnan tms. ratkaistavana saako tän 3 kk - uuden työn kesto -ajan karenssia vei eikö saa. Jos tuo uusi työ olisi kestänyt 3 kk ja sitten saanut kenkää, ei tulisi mitään karenssia.

No siis mitä itse kuulin, niin vaikka lähtisi itse niin työtodistukseen kirjoitetaan vain määräaikainen työsopimus. Eli missään ei lue lähtikö itse vai ei. Toisaalta noin sen pitäisikin olla, koska firma voi heittää vuokratyöläisen koska tahansa pihalle, mutta itse pitäisi muka olla irtisanomisajan. Jousto pitäisi olla molempiin suuntiin.

Eli varamiespalvelussa pitäisi onnistua 10kk työputki ja siitä suoraan ansiosidonnaiselle.
 
Toisaalta noin sen pitäisikin olla, koska firma voi heittää vuokratyöläisen koska tahansa pihalle, mutta itse pitäisi muka olla irtisanomisajan. Jousto pitäisi olla molempiin suuntiin.

Tulipa tosta mieleen että yhden kesän kävin varamiespalvelun kautta varastohommissa ja välillä soitettiin aamulla 7 aikaan töihin ja aina tuli lähdettyä. Ja yhden muka 2 viikkoa kestävän työn loppuminen ilmotettiin ekan päivän jälkeen illalla. Nyt olin vähän aikaa sitten kys. firman kautta töissä muutaman päivän ja totesin homman paskaksi niin ilmotin tekstiviestillä etten enää seuraavana päivänä jatka niin :david:miespalvelussa vedettiin herneet nenään ja vastattiin vittuilemalla takaisin.
 
No siis mitä itse kuulin, niin vaikka lähtisi itse niin työtodistukseen kirjoitetaan vain määräaikainen työsopimus. Eli missään ei lue lähtikö itse vai ei. Toisaalta noin sen pitäisikin olla, koska firma voi heittää vuokratyöläisen koska tahansa pihalle, mutta itse pitäisi muka olla irtisanomisajan. Jousto pitäisi olla molempiin suuntiin.

Eli varamiespalvelussa pitäisi onnistua 10kk työputki ja siitä suoraan ansiosidonnaiselle.

Saa karenssin toki "kierrettyä" noin. Mutta jos siis ihan rehellisesti irtisanoo itsensä ilman mitään työvoimalautakunnan mielestä pätevää syytä (ne saa jokainen kaivaa itse), joutuu 3 kk karenssille.

En tiedä sitten moniko tohon lopulta määrätään jos vaikka jotenin pystyy toteamaan työn olleen henkisesti erittäin raskasta tms.
 
Kaveri varamiespalvelun kautta jossain varastolla. Laitto hakemuksen lähteen, vajaan viikon päästä oli haastattelu toimistolla joka kesti noin 20 min. Samana iltana oli jo duunissa. Palkka 90€/ 8h. Ei tietysti mikään unelmaduuni, mut aika hyvin jos just on täyttäny 18, varamiespalvelu ottaa provikat ja duunikin irtoo helposti.
 
Nostetaampas

Eli, ite oon ajatellu laittaa hakemuksen vmp:hen, mutta onks tää kannattavaa, kun ikää on se 17 v... alkaa vaan olemaan keinot vähissä, ku on aikasta vaikeeta löytää ala-ikäsen töitä... ainakin ilman koulutusta.

Elikkä, saako tän ikänen töitä tätä kautta, tai ylipäänsä kannattaako kokeilla, vai olisko jotain parempia keinoja yrittää saada töitä?
 
No nimenomaan kaverit laitto heti ku täytti 18, ja pääs. Eli mutu-tuntumalla vois sanoo, et mahikset aika pienet saada vmp:n kautta duunia jos ei oo 18 täyttäny. Tosin aina kannattaa koittaa:thumbs:
 
Nostetaampas

Eli, ite oon ajatellu laittaa hakemuksen vmp:hen, mutta onks tää kannattavaa, kun ikää on se 17 v... alkaa vaan olemaan keinot vähissä, ku on aikasta vaikeeta löytää ala-ikäsen töitä... ainakin ilman koulutusta.

Elikkä, saako tän ikänen töitä tätä kautta, tai ylipäänsä kannattaako kokeilla, vai olisko jotain parempia keinoja yrittää saada töitä?

Varamiespalvelussa maksetaan käsittääkseni vain 80% normaalipalkasta alaikäselle. Itsehän olen täysikäinen ja varamiespalvelulla duunia teen, hyviä kokemuksia vain tähän mennessä, mutta olen ollutkin vasta muutaman viikon. Töitä on about joka toinen päivä ollut, mutta jos saa pidempää hommaa, kuin päivän pari, niin sehän on asia erikseen.

Edit. Jahas, olikin vuoden vanha postaus sulla... ei taida olla ajankohtasta enää :D
 
Missäs oot duunissa? Itekin pitäs pikkuhiljaa alkaa hankkimaan töitä..
 
Back
Ylös Bottom