Vapaus liikkua ilman viranomaisseurantaa on säilytettävä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dawid
  • Aloitettu Aloitettu
Nämä päästöhommat on yhtä suurta teatteria. Taitaa olla vanha raha maksanut teknologian jarruttelusta, koska vaihtoehtoisia energiamuotoja ja tekniikkaa on ollut olemassa jo vuosikymmeniä. Esimerkiksi Volvon raskaskalustomoottoreiden päästöt ja polttoaineen kulutus pystyttäisiin puolittamaan, mutta koska ruiskutuspaineiden nosto tuo näennäisesti suuremmat arvot johonkin EU:n asettamaan pykälään, ei muutosta voi toteuttaa, vaikka todellisuudessa kokonaispäästöt tippuisivat. Vety ja polttokennotekniikka on ollut lähellä markkinoita jo pitkään, mutta oliskohan raha pitänyt ne piilossa.

Suurinta typeryyttä Suomessa on lypsävän lehmän tappaminen. Autoilu on jo ennestään verotettu niin ahtaalle, ettei ole kohta mitään järkeä edes yrittää pysyä työelämässä. Kuljetusliikkeet tekee kuolemaa ja vastuu siirtyy yhä enemmän valtiovetoiseen riistokapitalistijärjrstelmään, jossa asiakas maksaa ittensä kipeeksi ja alihankkijat nyhdetään kuiviin. Ainoa hyötyjä on tämä meidän rakas junafirma, joka ei osaltaan hoida velvoitteitaan, vaikka pitäisi olla valtion rahoittama mobilisoija, niin tavaralle, kuin ihmisille. Pahimmat oman edun tavoittelijat näitä lafkoja pyörittää ja me maksetaan.

Sori kun karkaa ot:ksi, mutta ku alkaa v*****aa tää touhu.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos ei ole mitään salattavaa, ei ole mitään syytä vastustaa. Vain rikolliset ovat tätä hanketta vastaan.

Allaoleva ei liity varsinaisesti tähän autoilunseurantaan vaan yleisemmällä tasolla:

Tämä Jakobin kommentti on aina se perus "natsikortti" jolla yritetään kaikki yksilönoikeuteen puuttuvat seurannat/valvonnat yms. (esim. NSA:n vakoilut sun muut) muut toimet kumota. Kuinekin asia ei ole niin mustavalkoinen. Mitäs jos minä kerron/lähetän/ilmaisen sinulle salaisuuden tai luottamuksellisen asian niin onko sinulla mainitsemallasi perusteella tällöin mitään salattavaa? Niinpä. Tietoturva on niin monisyinen verkko että vaikka sinulla henkilökohtaisesti ei olisi mitään sellaista yksityisluontoista asiaa mitä et tarvitse salata niin sinulle on voitu esim. työpaikan tai muiden ihmisten toimesta saattaa tietoon asioita joita nämä tahot eivät halua julkaistavan.
 
Tommoseen EU:n tavotteeseen siis pyritään ja siinä on keinoja ja niitten vaikutuksia arvioituna.

Nuo on täysin turhat tavoitteet, kun suurimmat saastuttajat Kiina, USA ja Intiä eivät kuulu sopimuksiin. Näillä ilmastosopimuksilla vain tuhotaan Suomen kilpailukykyä ja siirretään täältä tuotantoa em. maihin. Nyt kun vielä ilmastosyillä ajetaan yksityisautoilua pois, niin täällä alennetaan vapaaehtoisesti elintasoa ilman, että sillä on merkitystä mihinkään.
 

Tuota yritysten osallistujalistaa kun katsoo niin on täysin selvää että noilla ei kenelläkään ole mitään muita intressejä asiaan kuin lisätä teknologiaa ja täten kasvattaa omaa bisnestään. Kukaan ei kuuntele normaalia kuluttajaa ja tässä todennäköisesti ajaudutaan samaan tilanteeseen kuin Tukholman ruuhkamaksujen kanssa. Maksetaan monta sataa miljoonaa järjestelmästä ja lisäksi vielä jatkuvat käyttökulut päälle, josta ainoita hyötyjiä ovat yritykset, jotka järjestelmän ovat toimittaneet. Tämä tulee olemaan aivan järkyttävä rahansiirto kuluttajien taskuista yrityksille järjestelmästä, joita ei alunperinkään tarvita. Tämän takia olen itse hyvin voimakkaasti tätä vastaan. Aivan sama maksaako se mokkula vuodessa kympin vai viisikymppiä. Tämäkin raha voitaisiin käyttää parempiin käyttökohteisiin kuin viranomaismääräyksestä pakolliseksi muodostuvaan teknologiaan, jota ei oikeasti tarvittaisi.

Suosittelen jokaista miettimään noita usean sadan miljoonan euron kuluja ja miettimään että haluaako maksaa sen turhasta teknologiasta vai sijoittamaan esimerkiksi koulutukseen, terveydenhuoltoon tai johonkin muuhun tarpeelliseen. Meillä on täysin hyvä järjestelmä, jolla peritään tien käytön ja saastuttamisen mukaan maksuja ja sen nimi on polttoainevero. Suomalaisten pohjois-eurooppalaisittain heikko ostovoima ja koko EU:n tasolla todella vanha autokanta ei kaipaa yhtään lisää järjettömiä maksuja, vaan niitä pitäisi päinvastoin ruveta purkamaan. Näin voitaisiin taata paremmin parempi kilpailukyky ja työvoiman vapaa liikkuvuus, joka Suomen kaltaisessa pitkien välimatkojen maassa olisi ensisijaisen tärkeää.
 
Nuo on täysin turhat tavoitteet, kun suurimmat saastuttajat Kiina, USA ja Intiä eivät kuulu sopimuksiin. Näillä ilmastosopimuksilla vain tuhotaan Suomen kilpailukykyä ja siirretään täältä tuotantoa em. maihin. Nyt kun vielä ilmastosyillä ajetaan yksityisautoilua pois, niin täällä alennetaan vapaaehtoisesti elintasoa ilman, että sillä on merkitystä mihinkään.

Kyllä mustakin alkaa tuntumaan että Suomi halutaan ihan oikeasti "lopettaa". Olemme teollisen aikamme suurimmassa murroksessa ja sitten puuhastellaan sitä sun tätä mikä vaikeuttaa ihmisten työntekoa entisestään.

Tekisi mieli laittaa foliohattu päähän ja alkaa epäilemään tosissaan että tässä(kin) on taustalla jonkinlainen vaikuttajien sisäpiiri jotka hyötyvät tästäkin uudistuksesta taloudellisesti. Niin tai näin niin jälleen yksi maksu joka tuntuu epäoikeudenmukaiselta ja joka halutaan kiertää. Ja jos tätä ei onnistu kiertämään niin sitten jotenkin muuten. Ja taas hallituksessa ihmetellään kun verotulot laskikin nousemisen sijaan.

Pidän tätä gps paikannusta viimeisenä pisarana. Mulla on valmius milloin tahansa siirtyä viroon kirjoille ja alkaa maksamaan verot sinne. Tähän mennessä olen laskenut ettei sitä kannata tehdä kaikista autoveroista huolimatta koska perhe kuitenkin asuu suomessa. Vannon että mikäli tämä laki menee läpi niin siinä sitten siirtyy minunkin tuloverot hyödyttämään viroa ja koitan vain käydä sitten suomessa tarpeeksi paljon viron kilpisellä gps vapaalla autolla.
 
Tämä uusi suunnitteilla oleva veromalli saattaa tuntua jostain vielä edulliselta vaihtoehdolta, mutta ei kai kukaan kuvittele että maksu jäisi tuolle tasolle. Jos kyseinen kilometreihin perustuva vero tulee niin varmasti sitä korotetaan, joka vuosi ja vaikka uusien autojen vero poistuisi niin miksei se voi taas myöhemmin palata. Itselläni ei ainakaan ole mitään luottoa nykyisiin kansanedustajiin ja päättäjiin.

Poimin tästä artikkelista tietosuojavaltuutettu Reijo Aarnion kommentin:

"Tietosuojavaltuutettu Reijo Aarnio uskoo, ettei autojen satelliittipaikannukseen perustuva veromalli riko yksityisyydensuojaa."

Jorma Ollila autoverosta: ?Kehittyvät markkinat eivät odota Suomen päätöksiä? | Uusi Suomi

Miten niin ei riko? Millä oikeudella ihmisten liikkumista seurataan? Suomalaisia vedetään kyllä taas niin kölin ali ettei mitään tolkkua. Onneksi tämä vero on vasta "alustava" suunnitelma. Uskokoon ken tahtoo.
 
Lukaisin tarkemman jutun tästä hommasta iltalehden paperi versiosta ja asiantuntijoiden mukaan laitteiden asentaminen laitteineen maksaisi vähintään 330 000 000 €. Mahtava juttu tuo ylinopeus homma myös, mites sitten jos on töissä vaikka huolto/isännöinti hommissa, monta kertaa on ambulanssi kuskeilta/poliiseilta tullut soitto että tarvitaan välittömästi ovi auki esim. meilahdessa (itse asun punavuoressa joten nopeinta reittiä matkaa semmonen 7 km) mutta eipä sitä voi ajaa edes lievää ylinnopeutta avaamaan ensiapumiehille ovea jos tulee heti sakot (ja kun monta kertaa niin kortti lähtee ja sitä kautta duuni jos duunissa on kortti anyway pakollinen). Eli varmaan kivaa sanoa että joo antaa potilaan kuule kitua siellä jos löi päänsä patteriin mää täältä lähen köröttelee sinne max 40km tunnissa... kerran on sattunut omalle kohalle se että bulanssi mies on ottanumu rekkari numeron ja nimen ja ilmoittanut hätäkeskukseen että mulla on lupa ajaa ylinopeutta hätävilkut päällä, mutta toi periaattessa ei oo laillista joten ton satelliitti homman kanssa en kyllä ottas riskiä kun ottaa huomioon että suomessa saa syytteen aina vaikka vain puolustais omaa kotiaan.
 
En lähtis huoltomiehenä muutenkaan sakkoja ja korttia riskeeraamaan. Jos johonkin on kiire niin palokunnan jätkiltä varmasti saa apua ja niillä on yleisavain millä varmasti menee ovesta kuin ovesta läpi.
 
riippuu miten kiire niillä on :D palot mennee ambulanssi tehtävien eelle, viimeks kesällä oli iso vesivahinko ja ei ollu huollolla avainta asuntoon johon piti mennä niin painoin sorkkaraudalla sisään ennen palokuntaa, oli samaan aikaan mannerheimintiellä kolari niin vissii kesti kun jotain semmosta se selitti, noissa tapauksissä ei tarttee ees kirvestä kun taloyhtiön omaisuus kyseessä myös huolto saa mennä väkisin sisään.
 
Ollilan kannattaisi olla ihan vitun hiljaa enää mistään, tässä on edellinen "taidonnäyte", missa hassattiin rahaa aivan kankkulan kaivoon, pääasia että Ollilalla ja kaveripiirillä oli ns. vahva työnumero. Eli keksitään joku semi-uskottava ja tarpeeksi suureellinen projekti, hommataan tiloja, kalusteita ja miehistöä joille rahoitusta niinikään kaverien pyörittämiltä sitroilta sun muilta, ja hommaillaan mitä hommaillaan kunnes kulissit lopullisesti kaatuu.

Fruugo ? Wikipedia
 
Kuvitteleeko joku oikeasti että siellä joku istuu tatti tanassa ja seuraa sun liikkeitä päivästä toiseen? Ketä se muka kiinnostaa? Jos se jonkun intresseissä ois tietää missä just sun auto milloinkin on, niin aika helposti sen sais selville "epävirallisiakin" teitä.
 
Isoveli valvoo -meininki ei innosta. Mahdollisuus järjestelmän väärinkäyttöön on olemassa ja ottaen huomioon mihin suuntaan tämä maailma on menossa, väärinkäyttöjä tulee tapahtumaan. Omalla kohdallani en usko asian aiheuttavan kuitenkaan ongelmia.

Itse tykkään käyttää melko paljon autoa, kun hieman syrjemmässä asun ja matkustelen autolla paljon muutenkin. Jokaisen kilometrin verotus sopii varmaan Helsingissä asuville, mutta syrjemmässä oman auton käytölle ei paljoa ole vaihtoehtoja. Asun kuitenkin kaupunkialueen lähettyvillä, joten ei asutuksen mukainen määrittelykään paljoa lohduta. Julkisilla täällä on kuitenkin aika mahdotonta kulkea jouhevasti.
 
Vaikka asuisi Helsingin keskustassa, sitä autoa saattaa joutua käyttämään myös töissä. Bussit kyllä kulkevat pääkaupunkiseudulla, mutta helvetisti se ainakin omalla kohdallani hankaloittaisi elämää, jos joutuisi bussilla kulkemaan paikasta toiseen. Mieluummin otan jatkossa puolet palkasta pimeänä ja maksan lisää autoveroja kuin rupeaisin kulkemaan julkisilla.
 
Tästä se kyttäys vaan paranee.

"Yritätkö kiertää tiemaksut satelliittipaikannuksen häirinnällä – Viestintäviraston mittausauto voi käräyttää sinut."

Yritätkö kiertää tiemaksut satelliittipaikannuksen häirinnällä ? Viestintäviraston mittausauto voi käräyttää sinut - Tekniikka&Talous

Kun ei tämä vielä riitä niin ympäri Suomen sijoitetaan 50 porttia, jotka tarkistavat, että niiden läpi ajavien autojen seurantalaitteet ovat kunnossa.

Näin km-veroa valvotaan: tienvarsivalvonta ja 50 mittausporttia | Taloussanomat

Onhan tälläkin pilvellä tietysti hopeareunuksensa, valtio voi työllistää 350 ihmistä lisää. Niiinkuin julkinen sektori ei olisi jo tarpeeksi turvonnut muutenkin.
 
Kuvitteleeko joku oikeasti että siellä joku istuu tatti tanassa ja seuraa sun liikkeitä päivästä toiseen? Ketä se muka kiinnostaa? Jos se jonkun intresseissä ois tietää missä just sun auto milloinkin on, niin aika helposti sen sais selville "epävirallisiakin" teitä.
Kyllä tuo on hyvinkin mahdollista. Se voi kiinnostaa esimerkiksi mustasukkaista eksää.

Jommassa kummassa iltapäivälehdessä oli äänestys tästä kilometriverosta. Ääniä oli tullut jokunen tuhat ja muistaakseni 80-90% kannatti sitä. Täytyy kyllä ihmetellä tuota äänestyksen tulosta..
 
Kysymys on enemmän periaatteellinen kuin se, että joku oikeasti seuraisi menemisiä reaaliajassa.

Mistähän periaatteesta mahtaa olla kysymys? Eihän sun sitä laitetta tarvi autoos laittaa, kunhan vaan muistat ajaa vain itse omistamillasi teillä.
 
Back
Ylös Bottom