Vapaa autoetu Vectra vs. a4

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja WTA
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

WTA

Banned
Liittynyt
15.10.2002
Viestejä
844
Ikä
42
Elikkäs olisi tilanne jossa pitäisi työsuhdeauto valita. Auto leesataan ald:ltä ja rajana on vapaassa autoedussa 800€/kk.

Lähettivät listat autoista ja kiinnostavimmilta näyttävät:
Opel Vectra GTS 2.0 T
Audi a4 1,8 T

Opelissa viehättäis ärhäkäs ulkomuoto ja tehokkaampi moottori 175 hp vs. 163 hp ja hieman isommat tilat, kun taas Audissa viehättäis "arvokkaan" auton olemus.

Opelia on tullut ajeltuakin ja on kyllä mahtava ajaa, ja on todellakin ison auton tuntua. Audia ei ole tullut kokeiltua mutta kyllä sekin tullaan koeajamaan.

Eli mitä mieltä porukka on noista kahdesta vaihtoehdosta? Entä onko muita vastaavia ehdotuksia jotka menisi tuohon samaan ryhmään?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Elikkäs olisi tilanne jossa pitäisi työsuhdeauto valita. Auto leesataan ald:ltä ja rajana on vapaassa autoedussa 800€/kk.

Lähettivät listat autoista ja kiinnostavimmilta näyttävät:........

........ Entä onko muita vastaavia ehdotuksia jotka menisi tuohon samaan ryhmään?

Eli onko teillä jotkut tietyt merkit vai mikä tuo lista on?

Jos saat vapaasti valita, niin otapa "riski" ja käy vaikka aikasi kuluksi kokeilemassa Hyundai Sonata 3,3l V6 AT:a.

+ tilava auto
+ 235hp
+ automaatti
+ hiljainen ja mukava ajaa

- "uusi" merkki, ei "statusarvoa"

http://www.hyundai.fi/tinfo.asp?tid=51149
 
Elikkäs olisi tilanne jossa pitäisi työsuhdeauto valita. Auto leesataan ald:ltä ja rajana on vapaassa autoedussa 800€/kk.

Lähettivät listat autoista ja kiinnostavimmilta näyttävät:
Opel Vectra GTS 2.0 T
Audi a4 1,8 T

Opelissa viehättäis ärhäkäs ulkomuoto ja tehokkaampi moottori 175 hp vs. 163 hp ja hieman isommat tilat, kun taas Audissa viehättäis "arvokkaan" auton olemus.

Opelia on tullut ajeltuakin ja on kyllä mahtava ajaa, ja on todellakin ison auton tuntua. Audia ei ole tullut kokeiltua mutta kyllä sekin tullaan koeajamaan.

Eli mitä mieltä porukka on noista kahdesta vaihtoehdosta? Entä onko muita vastaavia ehdotuksia jotka menisi tuohon samaan ryhmään?

Tota tota - jos on kerran vapaa autoetu ja 800/kk raja niin miksi ihmeessä et ota tota Vectraa 2.8 V6 turbolla? Bensakulut kun ei silloin häirinne..

Mulla on vuoden verran ollut kyseinen peli, vapaa autoetu 710 tai 720/kk, edellinen oli juurikin A4 1.8T ja putosi 10 eurolla toi summa kun vaihdoin. Hevosvoimat ja vääntö taas kasvoi 50 prosentilla, vaikkei ihan Audin "gracea" autossa olekaan. Ihan tyytyväinen olen ollut.
 
Ihmetyttää miten tuo vapaa autoetu nyt lasketaan. Verohallinon sivuilla lukee seuraavaa:

"a) Ikäryhmä A (vuosina 2004 - 2006 käyttöönotetut autot)

Vapaa autoetu:

Edun arvo kuukaudessa on 1,4 % auton uushankintahinnasta lisättynä 250,00 eurolla tai 16 sentillä kilometriltä."

Ja jos otetaan esimerkiksi Opelin sivuilta Vectra 5D 2,8 T AT6 hinta 41 000 € niin tuolla kaavalla siitä tulee 824 € kun taas Opelin hinnastossa vapaan autoedun arvoksi on laitettu 770 €.

Eli mistäs tuo ero mahtaa johtua?

Pistetääs vielä noi linkit:
Opelin hinnasto:
http://www.opel.fi/content_data/GME/019/FI/fi/GBPFI/microsite/Hinnasto/pdf/PriceListCars_2006.pdf

Verohallituksen päätös:
http://www.vero.fi/default.asp?article=4323&domain=VERO_MAIN&path=5,40,421&language=FIN
 
Ihmetyttää miten tuo vapaa autoetu nyt lasketaan. Verohallinon sivuilla lukee seuraavaa:

"a) Ikäryhmä A (vuosina 2004 - 2006 käyttöönotetut autot)

Vapaa autoetu:

Edun arvo kuukaudessa on 1,4 % auton uushankintahinnasta lisättynä 250,00 eurolla tai 16 sentillä kilometriltä."

Ja jos otetaan esimerkiksi Opelin sivuilta Vectra 5D 2,8 T AT6 hinta 41 000 € niin tuolla kaavalla siitä tulee 824 € kun taas Opelin hinnastossa vapaan autoedun arvoksi on laitettu 770 €.

Eli mistäs tuo ero mahtaa johtua?

Pistetääs vielä noi linkit:
Opelin hinnasto:
http://www.opel.fi/content_data/GME/019/FI/fi/GBPFI/microsite/Hinnasto/pdf/PriceListCars_2006.pdf

Verohallituksen päätös:
http://www.vero.fi/default.asp?article=4323&domain=VERO_MAIN&path=5,40,421&language=FIN


Samalla tavallahan se lasketaan joka paikassa.
Katsopas se business-hinnasto. Voipi tietenkin olla että leasing-firma tarjoaa listahinnan mukaan. Manuaalina tuo oman listahinta oli 38400 - business-hinta alta 36000, (sis business-paketti=autom.ilmast.ja vakionop.säädin) siihen päälle pienet pakolliset sälät - jäi silti alle 38K.
Muistutapas liisarifirman kavereita siitä business-hinnastosta. Eiköhän tule parempi tarjous.
Ja noista hinnaston autoedun arvoista ja sen laskentakaavan "eroista" - scrollaapas vähän alaspäin sitä veropäätöstä:

"18 §

Ikäryhmissä A ja B perusarvolla tarkoitetaan auton uushankintahinnasta laskettua prosenttiosuutta.
Uushankintahinnalla tarkoitetaan automallin maahantuojan tai sen puuttuessa tukkukaupan ilmoittamaa auton käyttöönottokuukauden alussa voimassa ollutta automallin yleistä suositushintaa vähennettynä 3 400,00 eurolla. Tästä hinnasta lasketaan 17 §:ssä mainittu prosentti. Saatu arvo pyöristetään lähinnä alempaan 10 euroon."

Tuosta se verotusarvo asettuu siihen hinnaston ilmoittamaan tasoon.
Ja tosiaan, business-hinnastot ja -mallistot on juuri sitä varten että saadaan se verotusarvo alas, tässä tapauksessa muistaakseni noin 30 eur/kk.

edit: eli tuon sun esimerkkiautomaatin vapaa autoetu olis 770 euroa. Business-hinnaston mukaan vielä vähemmän.
 
Zone-sarja -42%
Ei siinä mitään monihan on tuon 2.0 turbon Saabissaan hyväksi todennut, erinomainen ja ripeä käyttömoottori - mutta vähän eri luokan moottorista on kuitenkin kyse tuossa ahdetussa veekutosessa. Hinta/tila/teho+vääntö -suhde mielestäni vallan kohdallaan tässä autossa. Kone vääntää tuhannesta kierroksesta mukisematta ja 1500:ssa on jo 300+ nm.

Varsinkin kun sullakin liisaripeli niin ei viitsi alkaa lastuttamaan (sillähän tosta 2.0:stakin saisi mukavia teho/vääntölukemia helposti).
 
Samahan se on kumman otat kun ei omaksi tule:) .

Se onkin sitten toinen juttu :) Ei tosiaan kauan tarvitse miettiä kumman jälleenmyyntiarvo on parempi..
Ja kaikin puolin hyvä auto oli Audi, se todettakoon.
Vastaava suorituskykyupgrade 1.8T:sta olisi Audilla tullut vaan itselleni vaan jo turhan kalliiksi (minimissään olisi pitänyt vaihtaa siis 2.0T -koneiseen A4:een - ja sekin vielä jää tehossa ja väännössä selkeästi vaikka hieno moottori onkin ja suorituskyky about samaa luokkaa). Ja siinä Audissa väistämättä alkaisi sitten miettiä että "noilla tehoilla vois kyllä takapyörätkin vetää"..jne jne. Se oravanpyörä on loputon. Toisin kuin lompakon riittävyys.
 
Ja mielipiteitä kun kysyttiin, niin vielä - jos teillä on rajattu noi vaihtoehdot ja pitää valita noiden kahden alkuperäisen välillä, ottaisin silloin itse Audin.
Sisältä hemmetin hieno minun makuun, hyvä ajaa, ja sellainen sanoinkuvailematon laadun tunne kun siihen istu/sillä ajaa.
Ja jos rehellisiä (ja kerrankin järkeviä) ollaan, se 1.8T konehan on oikeasti ihan riittävä kenelle tahansa. Taitaa muuten valmistajan mukaan kulkea (ainakin kiihtyä) paremin kun se Opel 2.0T.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom