Vapaa-ajan järkevä hyödyntäminen

Lapsettomalla ja lemmikkieläimettömällä ihmisellä pakollisia kotihommia kun ei juuri ole. Viikottaisia ehkä mahdollisesti, mutta päivittäisiä ei millään.

Mitä sitten laskee kotihommiin. Kaupassa on kuitenkin pakko käydä käytännössä päivittäin, ruoka laitettava ja pyykkiä pestävä joka päivä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä sitten laskee kotihommiin. Kaupassa on kuitenkin pakko käydä käytännössä päivittäin, ruoka laitettava ja pyykkiä pestävä joka päivä.

Mitään noista ei tarvitse tehdä päivittäin. Kuka sinkku tai 2-hengen talous pesee pyykkiä joka päivä?

Tuskin kukaan pitää kaupassakäyntiä tai ruuanlaittamista sen enempää kotityönä kuin ruuan syömistäkään.

E: Pointtini oli se kun verrattiin opiskelijan ja töissäkäyvän "kotitöiden" määrää. Opiskelijalla siis opiskelijan velvollisuudet siihen päälle mihin menee päivittäin oikeasti aikaa.

Lapseton ja lemmikitön perhe, niin ei todellakaan tarvi pyykkiä pestä joka päivä. Itse ainakin omistan enemmän kuin kaksi vaateparia. Voin vaihtaa viikon ajan joka päivä vaatteet, ja käydä lenkillä ilman että puhtaat vaatteet loppuu. :D Ruokaa nyt ei tarvi välttämättä laittaa kuin yhden kerran. Olettaen et käy töissä. Kaupasta taas voi ostaa parin päivän annokset kerralla.

tuokin riippuu. mun mielestä ruoanlaittaminen on pakollista koska ei tee kauheen hyvää dieetille vedellä valmiseineksiä eikä kotona satu olemaan kokkia palkattuna/naituna :)

e: kaupassa pari kertaa/vko ja vaatteiden pesu about saman verran

Okei, tarkennetaan: pyykinkuivattamisen takia&kuivaushuoneen puuttumisen takia ja pyykkien erikseen pesun takia pyykinpesu täytyy jakaa käytännössä joka päivälle. Jos harrastaa joka päivä liikuntaa, pitää eri vaatteita duunissa ja kotona/vapaalla niin sitä pyykkiä kyllä jostain vaan kertyy.

Ruoka pitää laittaa joka päivä jos tekee eväät töihin ja haluaa muutenkin katsoa vähän tarkemmin mitä syö. Tai jos haluaa syödä tuoretta ruokaa eikä uudelleen lämmitettyä. Jos ei autolla käy kaupassa niin en itse jaksa kantaa kuin päivän safkat+juomat, plus jotain aina loppuu kesken.

Kyllähän sitä pärjää samoissa paskasissa vaatteissa vaikka vuoden jos haluaa haista ja esim. vankilassa saa ilmaisen ruoan joka päivä suoraan tarjottimelle.

Mikro keksitty?

onhan se, mutta eipä siitä ole apua ellei vetele joka päivä eineksiä. yleensä tulee joka toinen päivä kokkailtua kun muuten loppuu kapasiteetti paistinpannusta...

e: teen siis eväät töihin + illaks x2 yleensä...

Oikeastaan tarkoitin sitä, että kävipä sitä sitten töissä tai koulussa, niin samat kotihommat on kuitenkin tehtävä.

Täyspäiväisesti opiskellessa ainakin näin yliopistoelon ehtoopuolella on mun opiskelusta aika iso osa ollut kotona lukemista, kirjoittamista tms., jolloin on tullut sotkettuakin paljon enemmän, kokattua lounas himassa jne. Isompi osa ajasta menee silloin johonkin muuhun kuin ns. hauskanpitoon kuin esim. nyt kun olen huolettomana kesäkonttorirottana; en sotke päivällä himassa joten illalla ei tartte siivota.

En jaksaisi pyykätä joka päivä. Lapsiperheissä tajuan, mutta mulla on sen verran mittava vaatevarasto, että kerta, max kaksi viikossa riittää (sis. miehen vaatteet, iso kone). Kone pesee pyykit, ripustamisessa menee se 15 min. Ruoanlaitto taas on minusta kivaa ja kuuluu vapaa-aikaan, kaupassa en joka päivä käy. Ja kaikkina päivinä ei ole ns. tuoretta ruokaa, vaan reilumpia satseja kerralla.

Ilman telkkaria olen ollut nyt reilun vuoden ja olen todella tyytyväinen. Katson haluamani ohjelmat dvd:ltä (läppärin kautta) silloin kun huvittaa tai on aikaa. Tentteihin lukeminen on tehostunut aivan mielettömästi tämän ansiosta, samoin on tullut palattua vanhan lukuharrastuksen pariin paljon aktiivisemmin. Tulin vaan siihen tulokseen, että telkasta ei tule niin paljon minua oikeasti kiinnostavia ohjelmia, joita ei saa mistään muualta, että viitsisin niitä seurata. Musiikkiakin tulee kuunneltua paljon enemmän (käytän tv-lupamaksun levyihin :D).

Mutta harvinainen taito se on sekin, ettei tee mitään. Pitää levätäkin joskus.

Ruoka pitää laittaa joka päivä jos tekee eväät töihin ja haluaa muutenkin katsoa vähän tarkemmin mitä syö. Tai jos haluaa syödä tuoretta ruokaa eikä uudelleen lämmitettyä.

Mikset syö ulkona? Laskennallisesti tulee melkein halvemmaksi vedellä hyvät salaattipöydät yms. kinkkuviipaleet seisovasta.

EDIT: itsehän olen syönyt tällä(kin) viikolla vain ja ainoastaan ulkona 2-3krt/pv :david:

Mikset syö ulkona? Laskennallisesti tulee melkein halvemmaksi vedellä hyvät salaattipöydät yms. kinkkuviipaleet seisovasta.

EDIT: itsehän olen syönyt tällä(kin) viikolla vain ja ainoastaan ulkona 2-3krt/pv :david:

Duunissa on kyllä ruokala, jonka pöperöt ei tosin miellytä. Ja on tässä jotain lounaspaikkojakin lähellä mutta ne eivät ole vakuuttaneet. Olen sen verran omituinen että tykkään syödä ainakin arkisin sellaista ruokaa, jonka ravintoarvot tiedän ulkomuistista. Silloin ei tarvitse laskea mitään. Friikkiä.

Täyspäiväisesti opiskellessa ainakin näin yliopistoelon ehtoopuolella on mun opiskelusta aika iso osa ollut kotona lukemista, kirjoittamista tms., jolloin on tullut sotkettuakin paljon enemmän, kokattua lounas himassa jne. Isompi osa ajasta menee silloin johonkin muuhun kuin ns. hauskanpitoon kuin esim. nyt kun olen huolettomana kesäkonttorirottana; en sotke päivällä himassa joten illalla ei tartte siivota.

Jep. Totta, mitä vähemmän on kotona, sitä vähemmän tarvii siivota :)

onhan se, mutta eipä siitä ole apua ellei vetele joka päivä eineksiä. yleensä tulee joka toinen päivä kokkailtua kun muuten loppuu kapasiteetti paistinpannusta...

e: teen siis eväät töihin + illaks x2 yleensä...

Menee vähän jankkaamiseksi, mutta ei se mitään:D. Kattilat ja uuni keksitty?

Niin ja yksi mikä on hyvä on wokkipannu. Sitä voi käyttää paistinpannun tavoin, mutta kapasiteettia löytyy enemmän.

Mahtuuko jääkaappiin? Jotkut ovat aika massiivisia.

Ei sen tarvi sinne mahtua. Muovirasiat on paljon kätevämpiä kun pannu jääkaapissa. Ite teen aina parin päivän safkat varastoon ja valmiiksi annoksiksi rasioihin, jotka voi sitten suoraan viskata mikroon lämpenemään.

Ööö... Miksi sen pitäisi mahtua jääkaappiin? Tarkoitin, että sillä voi valmistaa ruokaa. Voihan sen ruuan säilyttää niissä eväsrasioissa, joista se syödään.

Mahtuuko jääkaappiin? Jotkut ovat aika massiivisia.

jääkaappiin paistinpannu/wokpannu? minkä ihmeen takia, eikö sitä varten oo keksitty kaikenmaailman tupperwaret, ja muut (halvemmat) muovikulhot?

edit. hiiiidas

Olen henk. koht niin laiska, että säilytän ruuan siinä astiassa, missä sen teen. En ala tekemään turhaa tiskiä.

E: Saa sen ruuan kattilastakin lautaselle.

ei onnistu tuolla tavalla ainakaan valmiiden annosten tekeminen, jota itsekin harrastan.

Ja tiskejä varten on astianpesukone :D

...josta tosin jouduin hiljattain luopumaan tilapäisen ulkomaille muuton takia :curs: Tuo sapettaa varmaan jopa enemmän kuin autottomuus

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom