Vantaan energia on anuksesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Jos haluaa Vantaan energialta sähköä 1.4. niin pitää tehdä sähkösopimus alkavaksi 31.3. Eikös olekin loogista..

Eilen muutettiin uuteen paikkaan ja oli sähköt poikki. Soitin asiakaspalveluun ja sanoivat, että se on katkaistu, koska edellisellä asukkaalla loppui sopimus eilen ja mulla alkaa tänään. Okei se oli oma moka ja menin sitten toisaalle yöksi, mutta tänään sähkö tuli vasta myöhään iltapäivällä. Entä jos se edellinen asukas olisi tarvinnut sähköä vielä illemmalla? Olisiko pitänyt tehdä sopimus 1.4. asti, jos haluaa sähköä 31.3. Aivan älytöntä!

Soitin sinne asiakaspalveluun tänään aamupäivällä, kun ei vieläkään ollut sähköä ja kuulemma on niiden toimintatapa. Ihan järjetön juttu. Lähtee sähköyhtiö vaihtoon kyllä. Olen muuttanut kuluneiden vuosien aikana monta monta kertaa eikä koskaan ole tullut vastaan samanlaista tilannetta.

Niin eikä siellä missään lue, että sähköt laitetaan päälle joskus sinä päivänä, kun sopimus alkaa. Mun mielestä on ihan loogista olettaa, että jos sopimus alkaa 1.4. niin silloin kanssa tulee sähköä kellonajasta riippumatta.

Suututtaa vieläkin :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon muuttanu ainakin 30 kertaa Suomessa ja tuohan on täysin järjetöntä. Mikään muu yhtiö ei noin tee. Mittarit luetaan tuona irtisanomispäivänä, sähköjä EI KATKAISTA tuolloin. Kun mittarit on luettu, saa edellinen asukas tasauslaskun ja sama lukema tulee uuden asukkaan laskun alkamispäivään. Jos asunto on tyhjillään vaikkapa kuukauden, en tiedä miten sitten menetellään.

Sähkölaitokselle aiheutuu suuret kustannukset sähkön katkaisemisesta, ei se ihan niin helppoa ole että painetaan toimistolla nappia.

En usko että tuossa on nyt noin käynyt, yksittäinen tapaus varmasti.

Oon muuttanu ainakin 30 kertaa Suomessa ja tuohan on täysin järjetöntä. Mikään muu yhtiö ei noin tee. Mittarit luetaan tuona irtisanomispäivänä, sähköjä EI KATKAISTA tuolloin. Kun mittarit on luettu, saa edellinen asukas tasauslaskun ja sama lukema tulee uuden asukkaan laskun alkamispäivään. Jos asunto on tyhjillään vaikkapa kuukauden, en tiedä miten sitten menetellään.

Sähkölaitokselle aiheutuu suuret kustannukset sähkön katkaisemisesta, ei se ihan niin helppoa ole että painetaan toimistolla nappia.

En usko että tuossa on nyt noin käynyt, yksittäinen tapaus varmasti.

Ei edes ole yksittäistapaus. Yhdelle puolitutulle kävi aivan samoin. Ja kun mäkin soittelin Vantaan energian asiakaspalveluun vihaisena, kun ei ole sähköä niin kuulemma on tällainen käytäntö ko. firmalla. Yhdistivät esimiehellekin ja sekin sanoi samaa. Käytäntö.

Pistän vielä kirjallisen reklamaation asiasta ja jos sieltäkin tulee vastaus, että on käytäntö niin valitan vielä Kuluttajavirastoon.

Ei edes ole yksittäistapaus. Yhdelle puolitutulle kävi aivan samoin. Ja kun mäkin soittelin Vantaan energian asiakaspalveluun vihaisena, kun ei ole sähköä niin kuulemma on tällainen käytäntö ko. firmalla. Yhdistivät esimiehellekin ja sekin sanoi samaa. Käytäntö.

On kyllä ihme käytäntö tullut tonne, ei ollut noin ennen Vantaan Energialla. Olen muuttanut pelkästään Vantaan sisälläkin aikoinaan useasti ja muuallakin varmaan 15 kertaa ja juuri noinhan se on aina mennyt kun Huppekin tuossa sanoi. Selvä vittuilun maku tossa eikä palveluasenteesta tietoakaan...

Oma asuntoni oli ennen tänne muuttamista tyhjillään kaiketi lähemmäs kuukauden. Sähköt olivat kuitenkin koko tämän ajan olleet päällä. Kyseessä Fortum. Sama oli myös edellisellä asunnolla.

Onko tuo nyt sitten joku uutinen Suomessa?

Jos tarkoitat että mielestäsi olisi yleisenä tapana kohdella asiakkaita noin huonosti suomessa, niin pakko olla eri mieltä sillä ainakin minä olen tottunut saamaan hyvää palvelua. En nyt edes muista koska viimeksi olisin saanu tympeetä kohtelua. Näin siis mulla ainakin ja minusta sama pätee sitten muuallakin eikä vaan suomessa...siis puhun vain omista kokemuksistani tässä ja hämmästyttää kovasti kuulla että suomessa olis jotenkin huonoa asiakaspalvelua yleisesti. Vähän sama kuin että esim. finskin lentoemoista valitetaan aina mut en mä vaan ole huomannut että ne erois mitenkään muitten yhtiöiden lentoemoista...

Aijaa, outoa. Mä olen ollut siinä käsityksessä että Suomessa on todellakin hieman hakusessa asiakaspalvelu ja kyllä omasta ja monen muunkin mielestä näin on. Tietysti jos vertailukohtaa ei ole pahemmin muista maista niin ei sitä ehkä tajua. Ei sen palvelun tarvitse olla tympeää välttämättä, mutta ei se kyllä mitään kovin hyvääkään ole :).

Asun itse vantaalla ja ihan vantaan energian vieressä... Tilaamme silti sähkömme nurmijärvenenergiasta vai nurmijärvensähkö(kö?) se oli.. suht halpaa verrattuna vantaan energiaa ja jos noin pahasti kyrpii niin kannattaa vaihtaa = )

Jopas on kummallista. Menee sitten ihan sekuntipeliksi noiden sähköjen kanssa jos yhden yön takia katkaistaan sähköt.

Mulla on Vantaan Energialta sähköt, ei ole kyllä ollut mitään ongelmia. Pitääpä pitää mielessä tuon tyylinen pelleily. Mulla alkoi niin että vuokraisäntä maksoi sähköt edellisen vuokraan kuuluvana, mutta mä jatkoin siitä. Muistaakseni siinä oli kuitenkin 2 viikkoa aikaa mikä riitti oikein hyvin.

E: näiden viestien perusteella alkaa kutkutella palveluntarjoajan vaihto, eihän tuo ole mistään kotoisin. "Tämä on käytäntö". Voi jumalauta, kannattais hiukan asiakaspalveluun panostaa jos haluaa pitää asiakkaansa aikoina milloin asiakkaalla todellakin on mahdollista valita se sähköntarjoaja mistä vain.

ihan uskomatonta :D Itellä sähköyhtiö soitteli perään ekan viikon asumisen jälkeen kun en muistanut tehdä sähkösopimusta. Eli sähköt toimi normaalisti koko ajan.

Laitoin reklamaation menemään. Katsotaan kuinka käy.. Mikäli reklamaation lukeva ihminen on samalla asenteella kuin nuo muut niin ei paljoa korvaansa hetkauta.. Kerron sitten, kun on uutta kerrottavaa.

Arvasin kyllä, että tuo "käytäntö" on ylläri muillekin ihmisille. Ei nimittäin ole kovin yleinen käytäntö..

Jeba, itellä meinas kans käydä ohrasesti ku muutettiin Vantaan sisällä paikasta toiseen. Muistin vasta toisena asumispäivän aamuna tehdä ton sähkösopimuksen (netissä) ja kun tehtiin muuttoa siinä päivällä, niin sähkömiehet ajoivat pihaan ja olivat tulossa lukemaan mittaria ja katkaisemaan sähköjä. Tarkistivat sitten yhtiöstä, että olin pari tuntia aiemmin tehnyt netin kautta sen sopparin. Onneksi satuttiin juuri muuttokuorman kanssa samaan aikaan paikalle, olisi ollut kiva olla viikonloppu ilman sähköjä.

Eli tosi hätäsiä ovat, ei kyllä ikinä viä noin oo meinannut käydä vaikka muuttoja on melko lukuisia takana...

jos vantaalla asuu niin se on aivan sama miltä yhtiöltä sen sähkön ostaa, Vantaan Energia sen kuitenkin kytkee, joten menettelytapa on sama.

edit. ja naurattaa muuten toi asiakaspalvelusta valittaminen. Jos sinne soittaa kärttysenä sähkön uupumisesta niin mitä se toimistotäti voi sieltä tehä, jos menettelytapa tosiaankin on sellainen kuin on? pitää asiat kunnossa niin homma pelaa, eikait tossa muuta.

Minä olen ollut tyytyväinen Vantaan Energian palveluun. Tiedotus on pelittänyt hyvin ja myös Suomen Energiayhtiön (eräs puhelinmyyntikusetus, johon melkein haksahdin) sotkun peruuttaminen ja selvittäminen kävi firmalta nopeasti ja kivuttomasti.
Sähkön hinnoista en sitten osaa sanoa juuta enkä jaata...

Tarkoituksena oli kai sanoa, että ei se aivan läpimätä pulju minusta ole ainakaan.

jos vantaalla asuu niin se on aivan sama miltä yhtiöltä sen sähkön ostaa, Vantaan Energia sen kuitenkin kytkee, joten menettelytapa on sama.

edit. ja naurattaa muuten toi asiakaspalvelusta valittaminen. Jos sinne soittaa kärttysenä sähkön uupumisesta niin mitä se toimistotäti voi sieltä tehä, jos menettelytapa tosiaankin on sellainen kuin on? pitää asiat kunnossa niin homma pelaa, eikait tossa muuta.

Niin, että jos käytäntö on perseestä niin ei saa valittaa, kun ei sille kukaan mitään voi? Totta kai sille joku voi jotain. Kyse ei ole siitä, että jonkun toimistotädin pitäisi just sillä hetkellä jotain tehdä, vaan siitä, että käytäntö on todella typerä ja perusteeton.

Eikä saa valittaa, jos on tilannut sähköt 1.4. eikä sähköä tule silloin? Eli jos olet tilannut remppamiehet tekee remppaa ja joudut maksaa niille siitä, että ne odottelee sähkön kytkemistä niin ihan okei on? Tai jos ostat asunnon etkä saa sitä käyttöösi silloin, kun on sovittu niin sekö on ihan okei sun mielestä ?

Vantaan energia kytkee kyllä sähkön, mutta se isompi raha tulee siitä sähkön käytöstä, ja sen saa tilata keneltä vain.

Jos asunto on tyhjillään vaikkapa kuukauden, en tiedä miten sitten menetellään.

Tää mihkä myö muutettii n. 2kk sitte, oli ollu vähä yli kuukauden tyhjillään ja hyvin pelitti sähköt, eli ei täällä ainakaan mitää ollu katkastu, vaan sähköt oli, vaikka asunto ollut tyhjillään. KSS Energialta tulee.

Kävin tänään siivoamassa vanhaa kämppää, jossa loppui sähkösopimus 1.4. alkaen. Hyvin toimi sähköt. Sähköverkon omistajana toimii Helsingin Energia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom