vanhentunu muscle+ ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sumppi
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
voiko tuommoinen jauho oikeasti vanhentua vai onko kyseessä vaan tällainen "osta uusi pakkaus" juttu? löysin kaapinpohjalta tuommosta musclea joka on puolisen vuotta vanhaa :D (jep kertoo aika paljon) mut fyysisesti en huomaa mitään erikoista.. nyt PRO:t kokemuksia tai TIETOA :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ainakin esim luontaistuotekaupat saavat myydä proteiinia vielä 6kk sen päiväyksen umpeutumisen jälkeen eli minun mielestä voit sitä syödä :) ja kyllähän noissa jauhoissa on noitten päiväysten kanssa sen verran varman päälle pelattu ja jos kerran jauhe näyttää hyvältä
eikä maussakaan ole mitään kummaa niin helttaan vaan! Itse ainakin oon vetänyt vanhaa protskua useaan otteeseen ja enkä ole mitään oireita huomannut...

harde20 sanoi:
ainakin esim luontaistuotekaupat saavat myydä proteiinia vielä 6kk sen päiväyksen umpeutumisen jälkeen eli minun mielestä voit sitä syödä :)

Riippuu aivan siitä kumpi pakkausmerkintä proteiinissa on, eli:

"Viimeinen käyttöpäivä

Helposti pilaantuvista elintarvikkeista ilmoitetaan viimeinen käyttöpäivä. Näitä ovat maito ja kerma, tuorejuusto, munavalmisteet, tuore liha, elimet sekä veri, jauhelihaja muut kypsentämättömät lihavalmisteet, tuore, tuoresuolattu, savustettu ja hiillostettu kala, mäti, äyriäiset ja einekset, jälkiruoat sekä konditoriavalmisteet, joita ei ole kuumennettu. Elintarviketta ei saa myydä eikä käyttää viimeisen käyttöpäivän jälkeen.

Parasta ennen -merkintä

Parasta ennen merkintä tarkoittaa sitä ajankohtaa, johon asti elintarvike merkinnöissä mainituissa olosuhteissa säilytettynä säilyy tuoreen kaltaisena. Elintarvikkeen voi myydä ja sitä voi käyttää vielä "parasta ennen" päivämäärän jälkeen." Lähde: http://www.kuluttajaliitto.fi/ETpakkausmerkinnat kertovat.htm

Ilmeisimmin protskuissa on Parasta ennen -merkintä

harde20 sanoi:
ainakin esim luontaistuotekaupat saavat myydä proteiinia vielä 6kk sen päiväyksen umpeutumisen jälkeen eli minun mielestä voit sitä syödä :) ja kyllähän noissa jauhoissa on noitten päiväysten kanssa sen verran varman päälle pelattu ja jos kerran jauhe näyttää hyvältä
eikä maussakaan ole mitään kummaa niin helttaan vaan! Itse ainakin oon vetänyt vanhaa protskua useaan otteeseen ja enkä ole mitään oireita huomannut...

mistäs tuon keksit?? eihän noilla päivämäärillä ole sitten mitään virkaa kauppiaalle...

mistäs tuon keksit?? eihän noilla päivämäärillä ole sitten mitään virkaa kauppiaalle...

Niin ainakin Oulun gallerian myyjä minulle sanoi...

Riippuu aivan siitä kumpi pakkausmerkintä proteiinissa on, eli:

"Viimeinen käyttöpäivä

Helposti pilaantuvista elintarvikkeista ilmoitetaan viimeinen käyttöpäivä. Näitä ovat maito ja kerma, tuorejuusto, munavalmisteet, tuore liha, elimet sekä veri, jauhelihaja muut kypsentämättömät lihavalmisteet, tuore, tuoresuolattu, savustettu ja hiillostettu kala, mäti, äyriäiset ja einekset, jälkiruoat sekä konditoriavalmisteet, joita ei ole kuumennettu. Elintarviketta ei saa myydä eikä käyttää viimeisen käyttöpäivän jälkeen.

Parasta ennen -merkintä

Parasta ennen merkintä tarkoittaa sitä ajankohtaa, johon asti elintarvike merkinnöissä mainituissa olosuhteissa säilytettynä säilyy tuoreen kaltaisena. Elintarvikkeen voi myydä ja sitä voi käyttää vielä "parasta ennen" päivämäärän jälkeen." Lähde: http://www.kuluttajaliitto.fi/ETpakkausmerkinnat kertovat.htm

Ilmeisimmin protskuissa on Parasta ennen -merkintä

Joo tuo tosiaan unohtu mainita :) Tuo parasta ennen niistä tosiaan löytyy.

Minullakin on tuossa pussi samaa tavaraa (muscle +), ja olen sitä vanhentuneena pian puoli pussia napostellut. Mitään maku eroa tms en ole huomannut. Ainoastaan leijat ovat hävettävän pahanhajusia, mutta kelläpä jauhoja popsivalla ei olisi :D

Nyt on 27.6 ja pussissa on päiväys mennyt umpeen 14.5.

Suositut

Back
Ylös Bottom