Millä ihmeellä ootte saanu noin paljon esim olkavarsiin lisää lihaa?
Oon ite mielestäni reenannu ihan pirun kovaa nyt 6kk joista 4kk menny bulkilla (1kk dieetillä ja toinen tulehtuneen olkapään takia sivussa) ja siltikin olkavarteen tullu vaan noin +1,5cm lisää ympärysmittaa. Ruokapuolen pitäis olla kunnossa sillä painoa on bulkin aikana tullut noin 2kg/kk ja proteiinia on taatusti napsittu tarpeeksi.
En pidä itseäni mitenkään lihavana tai edes pullukkana vaikka rasvat on jotain 22-24%, joten ei lihan pitäisi kovin pahasti olla fläsän alla piilossakaan (vatsaa lukuunottamatta).
Mitat 183cm/91kg ja 31 on ikää mittarissa.
Onko oma kehitykseni mittanauhalla katsottuna keskitasoa hitaampaa vai kohtuu normaalia?
Voimapuolella olen hyvinkin tyytyväinen kehitykseen, mutta peilissä sais näkyä hiukan enemmän jo.
Niin kuin sanoinkin, nestettä on ruhossa myös -> ei ole kaikki lihaa, mitä on tullut.
En todellakaan ole asiantuntija, mutta valmistelin aika huolella tätä uutta harrastusta perehtymällä teoriapuoleen hyvin. Omasta mielestäni tulosta on tullut seuraavat seikat huomioon ottaen:
- Runsas ja monipuolinen proteiinirikas ravinto riittävän usein. Tämähän on tunnetusti se kovin juttu.
- Lisäravinteista käytetään niitä, joista on todistetusti hyötyä
• Palkkari (Hera + malto + kreatiini)
• BCAA
• D-vitamiini (+ monivitamiini)
• Kalaöljy
- Treenataan pirun kovaa, muttei liian usein. Aiemmat kerrat epäonnistuneet sen takia, että uskoi kasvavansa Captain American mittoihin treenaamalla joka päivä 2 kertaa päivässä. Määrän sijasta panostetaan laatuun. Henk. kohtaisesti ainakin tämä tarkoittaa sitä, että salille kun mennään, niin siihen keskitytään viimeisen päälle ja jokaisen liikkeen jokainen toisto tehdään kuin se olisi elämän viimeinen, eli pyritään tekemään kaikki niin puhtaasti ja niin voimakkaasti kuin mahdollista. Kyse on muutamasta tunnista viikossa, joten sen verran täytyy kuria löytyä. Ja käytetään mahdollisimman paljon vapaita painoja ja vältellään kaasujousilutkuttimia :D
- Koska treenaaminen ei ole koko elämä, pitää hauskaakin olla. Kunnon kebabit (onko Oulun Troijan kebabit vielä hyviä?) silloin tällöin pitää mielen virkeänä ja seuraavan päivän treenin kunnossa. :D Kyllähän se niin on, että kun harrastuksesta tulee työ, siitä katoaa jossain määrin hauskuus. Näin kävi omassa työtyössänikin :D
- Pitää uskoa siihen, että kehitystä tapahtuu joka päivä. Ja näin tapahtuu.
- Pitää olla tavoitteita. Rollaattorista pois pysyminen on tavoite sekin, mutta selkeät numeraaliset ja visuaaliset tavoitteet antavat motivaatiota. Ilman tavoitteita treenaaminen on... sekavaa ja niin kovin...pointless.
- Luetaan Pakkotoistoa.
Tosi aloittelija olen ja nämä ovat omia käsityksiäni siitä, miten tulosta voi saada aikaan. En totisesti luota "tietoihini" niin paljon, että toisia alkaisin neuvomaan. Nämä ovat vain juttuja, jotka minulle ovat toimineet ja varmasti toimivat muillakin. Perusjuttuja. Anteeksi.