Vanhemmat ja viisaat, tehtävä teille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
PLEASE, JEESATKAA!
-------------------------

Noniin, nyt sitten teille pieni tehtävä, jos vain jaksaisitte jeesata:

Eli, laskin että lisäravinteina mun tulee lepopäivinä syötyä n. 1200kcal ja treenipäivinä 1900kcal. Näissä siis päivän proteiinit (4x50g) + kreatiini (tankkaus 20g, muulloin 10g) + malto (vain treenipäivinä, yhteensä 200g)

Olen siis 182cm / 98kg. Paljonko voin syödä vielä päivän aikana kaloreissa, jotta kulutus pysyisi silti suurempana kuin tankattu ravinto?

Salitreeniä harrastan 3x viikossa, jalat yhtenä päivänä, yläkroppa kahtena.

Olen saanut käsityksen että jos syön molempina päivänä tuohon +700 kcal, niin pysyn silti vielä juuri ja juuri poltolla. Onko oikein?

Tottakai tähän vaikuttaa henkilön päivän liikunnat ym. mutta senverran voin sanoa että duuni on istumätyötä, joten siinä ei paljoa liikuntaa saa.

Entäs, mitäs SUOSITTELISITTE vielä syötäväksi noiden lisäksi päivällä?

Olisin _ERITTÄIN_ kiitollinen _asiallisista_ vastauksista, koska nyt vain tuntuu sisäisesti siltä että "helvetti, toi kaikki lisäravintohan pursuaa läskinä ulos".. :confused:

Tarkimman arvion kulutuksesta saa varmaankin kirjaamalla esim. viikon ajan (tai pidemmänkin ajan) kaikki ruoat ylös mitä syö ja laskee kuinka paljon saa energiaa tuona aikana. Jos paino nousee niin syöt yli kulutukset ja vastaavasti jos laskee niin syöt alle kulutuksen. Tästä sitten haarukoimalla voi päätyä jonkinlaiseen lopputulokseen. Ja pitää huomata se että kun lihasmassa kasvaa niin kulutus kasvaa samalla, eli aina pitäisi syödä vain enemmän ja enemmän mikäli massanhankinta on tähtäimessä.

Btw, aika suuria määriä syöt pelkästään lisäravinteita. Ei kai siinä mitään vikaa ole jos homma toimii, mutta jos läskiä kertyy niin ensimmäiseksi vähentäisin tuota malton määrää reilusti.

kiitoksia replystä jo :)

maltoa, olen käyttänyt niin, että kun sitä pitäisi kuulemma ottaa gramma per painokilo, ja jos painan melkein 100kg niin silloin 100g ennen salia tuo mulle ton vajaat 400kcal tuntia ennen treeniä. ja taasen, treenin jälkeen tuo 100g plus proteiinia 50g (josta tulee siis proteiinia annosta kohti 39g), on mun mielestä ihan "sopusuhteessa"

ehkäpä mä voisin proteiinista ennemminkin vähän luopua, koska juon sen rasvattoman maidon kanssa, ja kun päivässä tulee juotua tuo 1,5L maitoa, niin siitähän tuleekin jo tuon ~50g proteiinia päivässä.

EDIT:
ja nyt laskeskelin, että jos juon 4x25G sellasta 78% proteiinia päivässä, 1,5L maidon kera, se tekee päivässä 135g proteiinia. Tuohon kun lisätään päivän muu ruoka, niin luulisi 150g / pvä ylittyvän. Joten eikö se ole tässä, ainakin proteiinin suhteen? :kuola:

vieläkö löytyis joltain mielipiteitä? :rolleyes:

Originally posted by juffe
maltoa, olen käyttänyt niin, että kun sitä pitäisi kuulemma ottaa gramma per painokilo, ja jos painan melkein 100kg niin silloin 100g ennen salia tuo mulle ton vajaat 400kcal tuntia ennen
Tosta Hiilihydraatin syönnistä ennen salitreeniä on täällä keskusteltu paljon. Ja aika selvä lopputulos oli, että ainakin pari tuntia ennen treeniä kannattaisi olla ilman hiilareita. Kohtuu-annos proteiinia puolisen tuntia ennen treeniä, niin hyvä tulee.

Palautusjuomassa sitten taas reilusti maltoa, kuten oot ottanutkin.

Originally posted by rima
Tosta Hiilihydraatin syönnistä ennen salitreeniä on täällä keskusteltu paljon. Ja aika selvä lopputulos oli, että ainakin pari tuntia ennen treeniä kannattaisi olla ilman hiilareita. Kohtuu-annos proteiinia puolisen tuntia ennen treeniä, niin hyvä tulee.

Palautusjuomassa sitten taas reilusti maltoa, kuten oot ottanutkin.

Onko asia todellakin näin? *uutta tietoa*

Suositut

Back
Ylös Bottom