Vanhan ohjelman muokkaus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nykyistä ohjelmaa on väännetty sitten vuoden päivät ja alkaa tulokset junnaamaan paikoillaan. Nyt olisi tarkoitus "hieman muokata" ohjelmaa ja siksi päätänkin kysyä jotain perusjuttua kokeneemmilta karjuilta.
NYKYINEN OHJELMA :
ma: rinta,hauis
ti:jalat
ke: lepo (vatsat,epäkkäät)
torstai: olkapäät,ojentajat
perjantai: selkä
lauantain:lepo (vatsaa,epäkästä jos jaksaa)
sunnuntai: lepo

Eli jos tuota vanhaa ohjelmaa lähtisi muokkaamaan tyyliin: tekisi hauikset selkäpäivänä tai vaihtelisi reenipäiviä taikka vaihtaisi kokonaan ohjelmaa. Aikaa salilla käyntiin on aika rutkasti kun ainoa mikä aikaa syö niin on koulu joka päivä 8-4 jonka jälkeen ilta onkin sitten ihan vapaa. Onko ketään ollut kenties samassa tilanteessa ja tehnyt uuden PAREMMAN ohjelman itselleen? Neuvoja kiitos :kippis1:

jos se alkaa tökkii niin vaiha liikkeitä..se vaikuttaa enemmän ku tuo päivienvaihtelu..pistäppä vaikka sitä ohjelmaa syyniin niin kahotan..

Ei tuo jako nyt kerro vielä mitään. Paitsi tietysti jos hauikselle on oma päivänsä ja jalat, selkä jne. tehdään samana päivänä :david:

Miten niin ei jako kerro mitään? eikös tuossa ole aika selvästi esillä minä päivinä tehdään mikäkin lihasryhmä. Että pidetään ne deivid napit painamatta ennenkuin tajutaan edes asian pointtia. Antaa asian sitten olla jos vastaukset on tätä luokkaa. Ja vapaasielulle : en oikeestaan koskaan ole tehnyt aina samoilla liikeillä jokaista treeniä mutta nyt olen vasta ruvennut tekemään sellaisiakin liikkeitä joita ei ole koskaan/harvoin tullut tehtyä ja kyllä muuten on vaan paikat kipeemmät joka reenin jälkeen. Miksi tämä muuten aloittelijoiden puolelle sirrettiin?

Ajattelitko 4-jakosella jatkaa kuitenkin vai muuttaa jakoa? Jos 4-jakosta ajattelit niin käy vilasemassa toi mun aloittama ketju treeni&ravintopuolella. Siellä on aika monta erilaista vaihtoehtoa nelijakoiseen.

Mutta joa haluaa pitää jalkapäivän yhtenä eikä jakaa jalkoja, niin itse en kauheasti tota jakoa muuttaisi jos 4-jakosta ajattelee. Voihan sitä liikkeitä vaihdella ja vähän toistoalueita jos vaihtelua tarvitsee.

Juu neljä jakosella olis tarkotus vielä jatkaa ja jaloille tarttee pitää ihan oman päivänsä koska ei niitä muuten jaksa kunnolla treenata. Noita liikkeitä oon nyt vaihdellut ja toistoalueitakin tullut hieman muutettua. Tuosta hauisten reenaamisesta selkäpäivänä: Olisiko mitään järkeä vetää haukkarit maanataina kunnolla ja perjantain selkätreenin jälkeen "kevyesti pumpata" kun no kädet aika pienet on ja eivät kasva sitten millään,jos tästä sitten saisi jotain apua käsien reenaamiseen. Vai saattaako palautuminen olla ongelma. Kyllä maanantai - perjantai välillä luulisi palautuvan mutta perjantai-maanantai väli epäilyttää että saako maanantain hauis reeniä vedettyä sitten niin täysillä...no kokeilemalla se kai selviää. Mutta kiitos timballe asiallisesta vastauksesta.

Hauiste ja selkää ei ole kovin hyvä yhdistää nelijakosessa. Sitten et saa suoran ja epäsuoran treenin hyötyjä.

Minkälainen se sun käsitreeni on tällä hetkellä. Tai laita saman tien koko ohjelma. Monella se hauisten kehittymättömyys johtuu siitä, että niitä vaan hinkataan ihan liikaa. En toki voi sun kohdalla tietää miten on ennenkuin näkee ohjelman.

Ei meikäläisellä mitään ohjelmaa ole. Tehdään vaan ihan päästä kaikkea ja vaihdellaan joka treenissä liikkeitä ja toistoalueita. Ja hauista ei kyllä LIIKAA ole hinkattu, jopa ehkä liian vähän. Mutta nyt treeni kulkee paljon hianommin kun on vaihdettu liikkeitä ja toistomääriä.

Otat nyt jonkun hyvän nelijakosen ohjelman. Vaihdat liikkeitä vaikka vuoroviikoin ja pidät kirjaa treenistäsi. Tämä yhdistettynä riittävään lepoon ja syömiseen, niin luulis alkavan tulosta tulemaan myös käsiin.

"Ohjelmassani" ei mitään vikaa ole. Ainoa missä ON parantamista olisi syöminen ja lepo. Tuo on toiminut sikahyvin etten pidä mitään tarkkaa kirjaa reenistä ja noudata mitään ohjelmaa. Tulee hyvin vaihtelua joka treeniin ja lihakset eivät pääse tottumaan mihinkään tiettyyn rutiiniin. Nyt on joku pikkasen yli vuosi reenailtu ja paino noussut n. 30 kiloa josta aika vähän läskiä. Kädetkin ovat saaneet viimeaikoina pikkasen kokoa ja muutenkin reeni kulkee kivasti. Eli nyt tulin siihen lopputulokseen että hauiksia EI pitäisi reenata selkäpäivänä eikö?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvä mies, mikset ottaisi kunnon _ohjelmaa_. Ja jotkut tykkää reenata selkäpäivänä hauiksen, jotkut ei. Itse treenaan ojentajat selkäpäivänä ja hauikset rinta-olkapää-päivänä.

Mitä teen _kunnon_ ohjelmalla? Se oma ohjelma on tallennettu tonne päähäni ja joka viikko vaihtelen hieman liikkeitä ettei samoja liikkeitä tulisi joka reenissä. Tämän olen todennut toimivimmaksi ja miksi sitä syyttä vaihtelemaan. Sitten kun tämä tapa alkaa junnaamaan ja kehitys hidastuu/pysähtyy niin vaihdetaan taas treenimetodeja. Vai onko tuolle "kirjaimellisen tarkan ohjelman" noudattamasille joku niin tarkka syy? Sen haluaisin tietää.

No itse näkisin asian niin, että vedetään sillä samalla ohjelmalla toistomääriä vaihdellen ja silloin tällöin järjestystä muuttaen suht pitkä ajanjakso, jonka jälkeen on sitten helppo muuttaa muutama liike, ja taas tulokset nousee.

Kertokaa toki fiksummat että oliko tämäkin viesti täyttä :anssi: :D

No aikaslailla noin teenkin mutta mitään tarkkaa ohjelmaa paperille rustattuna en noudata. Enkä aiokaan koska näin on paljon parempi ja tähän on jo tottunut.

kova_luu sanoi:
No aikaslailla noin teenkin mutta mitään tarkkaa ohjelmaa paperille rustattuna en noudata. Enkä aiokaan koska näin on paljon parempi ja tähän on jo tottunut.

Mistä voit tietää tämän olevan parempi jos et ole sitä paperille suunniteltua ohjelmaa koskaan edes kokeillut? Aloittelijana kehitystä tulee vaikka treenaisikin vähän miten sattuu, mutta miksei ottaisi kaikkea hyötyä heti alusta asti irti?

Kyllähän mä ensimmäiset kaksi kuukautta tollasella tarkalla ohjelmalla olen treenannut mutta mitä hyötyä sitä on paperille kirjottaa kun se on jo mun päähäni talletettu. Muistan hyvin mitä teen joka treenissä ja voin vaihdella liikkeitä ja toistoja tuntuman mukaan. Ja kyllä se alkukehitys on mennut ohi jo ja kaikki hyöty treenistä irti otettu. Hyvät "opettajat" ollut mukana salilla alusta saakka.

Niin siis jos teet yleensä samat liikkeet salilla niin periaatteessa se vastaa ohjelmaa. Eli voit toki listata sen tänne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom