Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä niin.. ukkoni on ehdotellut joskus että hän saattais mennä tarpeen vaatiessa .. Mä oon vaan sanonu, että me ei niin köyhiä olla, jotta sun tarttis ovelle mennä ikinä .. et sillee...tai muuten rupeen ..

snowball sanoi:
Hyvä niin.. ukkoni on ehdotellut joskus että hän saattais mennä tarpeen vaatiessa .. Mä oon vaan sanonu, että me ei niin köyhiä olla, jotta sun tarttis ovelle mennä ikinä .. et sillee...tai muuten rupeen ..

Tekstistäsi paistaa melkoisen vähättelevä sävy ovimiehiä kohtaan, miksi?

upload_443174.jpg

Matchsticks_by_Ill_never_tell.jpg

Oli tylsää niin päätin rakentaa tuollasen rakennelman tulitikuista :thumbs: Kamerana Sony Erickson K750i puhelin + suurennuslasi :D

sienestysretken saldo:

Liitteet

• kuva11_b.jpg
    kuva11_b.jpg
    79,5 KB · Katsottu: 175
  • kuva13_b.jpg
    kuva13_b.jpg
    81,7 KB · Katsottu: 127
  • kuva14_b.jpg
    kuva14_b.jpg
    130,2 KB · Katsottu: 176
  • kuva17_b.jpg
    kuva17_b.jpg
    90,9 KB · Katsottu: 142
  • kuva18_b.jpg
    kuva18_b.jpg
    140,8 KB · Katsottu: 189
Tuli sitten tehtyä lovi muutenkin jo raunioituneeseen talouteen ja investoitua kameraan.
Conanin G6 tarttui käpösiin. Tällä pääsee jo hieman syvemmälle kuvauksessa kuin, mitä tuolla HP 320:lla. :)
Ehkä joskus sitten ihan järjestelmävempele, kunhan hinnat tulee alas, tai koen rikastumisen ihmeen...

upload_443943.jpg

Newton, ota seuraava rakentavana kritiikkinä.

Tuo värien fiksaaminen on kyseisessä kuvassa saatanasta. Laita mustavalkoinen tai värillinen, mutta älä tee tuommoisia 15-vuotiaiden teinityttöjen suosimia säätöjä. Dunkkaa nuo mustat raamit myös. Kuva on epätasapainoinen, sillä kissan katseen suunnassa on huomattavan paljon vähemmän tilaa kuin sen toisella puolella. Fotossa on mustavalkokuvaksi liian vähän kontrastia.

Eli lyhyesti

-liikaa tyhjää väärissä paikoissa
-sielunvihollisen tekemät muokkaukset, muokkaus ei ole valokuvausta
-huono väritasapaino mustavalkoisuudessa
-huono sommittelu
-kissin talutushihna ja sininen muuri ovat törkeitä

+kuvakulma
+tarkennus, en tosin tiedä mihin tuo kamera pystyisi
+asiallinen kissi

Kiitokset nopeasta ja tylyn rakentavasta palautteesta :whip: . Vähän olin tuota jo rajannut, tosin ilmeisen pieleen :rolleyes: Muuten tietotaito noista väri yms tasapainoista, palamisista ja kontrasteista on vielä aika heikolla pohjalla. Nuo kehys ja väriefekti-asiat vamaankin on katsojan silmästä kiinni, näytti ainakin huomiota herättävän :lol2:. Tuota kuvaa ei ollut erityisesti suunniteltu, siksi talutushihna yms. Epäilemättä myös paremmalla kameralla saisi parempaa laatua aikaan.

Mike, taidan jättää Rafaelin hakkaamisen väliin ja lähteä kirjastoon etsimään Photoshop-opusta, saa suositella hyviä, myös netistä löytyviä.

Alicia, pyhä birma juu. Tässä vanhempia kuvia.

Photoshoppia käsitteleviä kirjoja on kyllä aivan tajuttomasti, esim. Deke McCellandin, Photoshop Kuvankäsittely. Tota löytyy eri versioille, ja on varmasti kattavin kirja mitä Photoshopista on kirjoitettu.

Netistäkin löytyy oppaita paljon. Esimerkiksi http://www.good-tutorials.com/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom