Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
upload_441255.jpg

upload_441257.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vesipisarakuvassa se on muuten kokoajan yksi ja sama pisara :D

Liitteet

• Img_3090_2.jpg
    Img_3090_2.jpg
    574,8 KB · Katsottu: 329
  • IMG_0538_4.jpg
    IMG_0538_4.jpg
    35,1 KB · Katsottu: 392
  • IMG_9470_3.jpg
    IMG_9470_3.jpg
    163,8 KB · Katsottu: 297
  • Img_2562_2_2.jpg
    Img_2562_2_2.jpg
    226,8 KB · Katsottu: 250
CartDude sanoi:
Vesipisarakuvassa se on muuten kokoajan yksi ja sama pisara :D

Ohhoh ompa siisti. Sopis hyvin johonkin nettisivun vasempaan reunaan kuvaksi. Tosi mahtava. Onko sulla joku 1Ds MarkII vai mikä? Tyyliin 20kuvaa/sekunti

jalat sanoi:
Ohhoh ompa siisti. Sopis hyvin johonkin nettisivun vasempaan reunaan kuvaksi. Tosi mahtava. Onko sulla joku 1Ds MarkII vai mikä? Tyyliin 20kuvaa/sekunti

Taitaa olla vähän halvempia keinoja toteuttaa tuo kuva... :hyper:

Huppe sanoi:
Itse en pitänyt siitä siilikuvasta ollenkaan. Yksi huonoimmista kuvista mitä olen tästä threadista katsellut. Nuo iso-maikin viimeisimmät mustavalkotuotokset ovat sen sijaan loistavia, henkilökuvassa oleva miehen selkä tosin häiritsee tunnelmaa :thumbs:

Itse en saa mitään kiksejä noista leikatuista taustoista. Pari ensimmäistä oli mukavan erilaisia, mutta sen jälkeen on samalla kaavalla tehty kuvia papukaijoista, hyppyrotista ja muurahaiskarhuista. Ehkä pikkuhiljaa olisi syytä keksiä jotain uutta?

Teemupiillä on ollut loistavia kuvia, mutta etenkin tuo blurrattu nainen on pettymys. Samanlaisia kuvia on joka toisella teinitytöllä Peilikuva.netissä. Silencion kuvat ovat persoonallisia, tunnelmallisia ja rohkeita. Silmää kuvaamiselle on, kuten jo niin monta kertaa aikasemminkin on sanottu.

Ja Huppe, ilmeisesti meillä on täysin erilainen maku, sillä mun mielestä viime aikoina julkaistuista kuvista huonoimmat ovat noi sun ottamat räpsyt kalastajasta ja vihreestä rehusta. :) Molemmista kuvista puuttuu täysin tunnelma. Ne ovat tylsiä ja mitäänsanomattomia. Makuasioista on ihana kiistellä. :haart:

jalat sanoi:

Kiitos! :) Kun olisikin, tosin 1D MkII olisi ehkä kivampi..(lue, taloudellisesti realistisempi) Mutta tuollainen kuva onnistuu Sigma EF DG 500 Super-salaman avulla, pistää stroboasetuksen päälle, taajuus taisi olla luokkaa 30hz. Eli sama pisara valotetaan yhteen ruutuun monta kertaa.

No osallistutaan tähän sitten viimein kuvien muodossa. Kuvat on otettu laina Canon S1:llä kun ei oma Ixus II:lla ei pysty toteuttamaan visioita ;)

Liitteet

• kukka.jpg
    kukka.jpg
    112 KB · Katsottu: 165
  • leikkikentta.jpg
    leikkikentta.jpg
    87,7 KB · Katsottu: 190
CartDude sanoi:
Kiitos! :) Kun olisikin, tosin 1D MkII olisi ehkä kivampi..(lue, taloudellisesti realistisempi) Mutta tuollainen kuva onnistuu Sigma EF DG 500 Super-salaman avulla, pistää stroboasetuksen päälle, taajuus taisi olla luokkaa 30hz. Eli sama pisara valotetaan yhteen ruutuun monta kertaa.

No perskeles :) Taas opittiin uutta.
Mitäs tuollainen zalama maksaa? Kerro nyt vielä mitä kameraa käytät myös?

Edit: No näyttikin digitarvikkeessa olevan 289e. Ei pahan hintainen verrattuna canonin omiin salamoihin. Täytyypä pistää mieleen kun tulee salaman ostohetki.

jalat sanoi:
No perskeles :) Taas opittiin uutta.
Mitäs tuollainen zalama maksaa? Kerro nyt vielä mitä kameraa käytät myös?

Edit: No näyttikin digitarvikkeessa olevan 289e. Ei pahan hintainen verrattuna canonin omiin salamoihin. Täytyypä pistää mieleen kun tulee salaman ostohetki.

Ac-fotossa 199e, saksassa siis. Ja kamerahan on siis Canon 300D. Nälkä kasvaa syödessä, saa nähdä mikä on seuraava..

Juuh, osta Sigma EF-500 DG Super. Sama kuin Canon 550EX, mutta 100e halvempi (ac-fotosta ostin itsekin). Toimii myös yhdessä canoneiden kanssa (itse olen kokeillut kaverin 550:llä, wireless e-ttl toimii). Salamaa voin suositella jokaiselle järkkäriä käyttävälle (miksi ei myös pokkariin), etenkin henkilökuvat paranivat 100% kun tuon sigman hankin ;)

ak8400 sanoi:
(itse olen kokeillut kaverin 550:llä, wireless e-ttl toimii)

Kerroppa lisää mikä tämä wireless e-ttl on?
Onko se se ominaisuus jonka avulla voin laittaa salaman vaikka kirjahyllyn päälle ja se napsauttaa väläyksen kun otan kuvan?

Mites se toimii? tarviiko kameralta jonkun lähettimen? vai vaatiiko että kamerasta käytetään omaa salamaa, josta se tunnistaa sen?

Silencio, onko nuo sun kuvat otettu jollain halvatun värisuotimella vai pistätkö ihan kuvankäsittelyohjelmalla noi sävyt uusiksi? Jos tietokoneella, niin laita originaali näkyville tosta #1329 postista.

jalat sanoi:
Kerroppa lisää mikä tämä wireless e-ttl on?
Onko se se ominaisuus jonka avulla voin laittaa salaman vaikka kirjahyllyn päälle ja se napsauttaa väläyksen kun otan kuvan?

Mites se toimii? tarviiko kameralta jonkun lähettimen? vai vaatiiko että kamerasta käytetään omaa salamaa, josta se tunnistaa sen?

Tämä menee vähän mutupohjalta, kun tunnen nuo Nikonit paremmin. Mutta e-ttl siis tarkoittaa järjestelmää joka mittaa salamalle sopivan välähdysajan objektiivin läpi(through the lens). e:n merkitys on se, että mittaus on optimoitu digikameroille, vanhat ttl salamat ei toimeet niin hyvin digikameroiden kanssa kun kennon ja filmin valonheijastus on erilainen.

Olettaisin vaativan tuen kameralta(ainakin Nikonin omat i-ttl salamat vaatii) tuota mittaustapaa varten. Ja toki myös jos haluaa käyttää sitä salamaa langattomasti. Nikonilla ainakin silloin kameran oma salama toimii kauko-ohjaimena ja ei osallistu itse kuvan valaisuun. Sitten ei kannata unohtaa sitä ohjaustoimintoa päälle, tai kameran omalla salamalla otetut kuvat menee reisille, noin ihan kokemuksesta.

rafael30 sanoi:
Silencio, onko nuo sun kuvat otettu jollain halvatun värisuotimella vai pistätkö ihan kuvankäsittelyohjelmalla noi sävyt uusiksi? Jos tietokoneella, niin laita originaali näkyville tosta #1329 postista.
Eiköhän tuossa ole ihan vain levelit vähän tummana.

Liitteet

• alley.jpg
    alley.jpg
    182,4 KB · Katsottu: 462

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom