Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Siel oli komiaa väriä taivaalla! Piti itekki käydä ekaa kertaa kokeilees pimeällä kuvaamista. Harmi vaan kun on omista jalustaa (huomasinki että Mikellähän olis myynnis...toinen harmi että oon köyhä paska :D), mutta hain puuliiteristä jakkaran ja istuskelin maassa pitäen tavaroita paikallaan, sai nyt edes jonkinlaista kuvaa :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään pitäis lähteä ekaaa kertaa kuvailemaan. Kaverin halpaa järkkäriä lainasin 18-55 objektiivilla :jahas:. En mä tosta valokuvauksesta mitään ymmärrä, mut katotaan jos innostuis harrastuksesta. Jos jotain suht järkevää saan aikaseksi niin laitan tänne kuvia.

_DSC0028.jpg_DSC0051.jpg_DSC0056.jpg

Tollasia otoksia tuli otettua tänään. Itse en valokuvaamisesta mitään tajua, joten saa arvostella ja se on jopa suotavaa :)

Oletko muokannut tuota kolmatta kuvaa, Makeen näköset nuo purot, niinku savua ois. Kylläpä täsä tulee kateeliseksi ku kattelee teiä kuvia :D

Voisko joku kertoa, että mikähän nyt oikein pitää paikkaansa, kun jos katson itseäni peilistä niin otsani näyttää ihan sopusuhtaiselle pärstään ja lihakset näyttää edes jollekkin vaikka onkin pienet, mutta sitten, kun otan valokuvan puhelimella missä on varmaan kaks mekapixeliä niin sitten lihakset näyttää aivan olemattomilta ja otsa aivan perkeleen korkealta??? Ota tässä nyt selvää sitte mikä pitää paikkaansa ja mikä ei. Sen tietysti tiedän, että peilistä näkee aina itsensä juuri päin vastoin, kun muut ihmiset näkee, mutta nyt ei ole siintä kyse vaan tuosta miten toi puhelimen kamera oikein tekee tollee, että lihakset näyttää älyttömän paljon pienemmiltä kuvassa, kun itse näen peilistä ja sitte taas otsakin näyttää perkeleen korkealta... Mikähän tässä nyt valehtelee? Silmät,peili,kamera?

Kuvassa Toni Kankaanpää. Beach Volleyn Sm-kultaa, lentopallossa Viron ja Itävallan mestaruudet voittanut pelaaja palasi vuoden tauon jälkeen Suomeen pelaamaan. Otettiin Tonin kanssa kuvia teemalla: Reissureppu selässä kotia kohti.

ToniMailmalla1.jpg

Muutama kuva lisää: Toni Kankaanpää | Akikuvaa.com

9645897007

Toissapäivänä tulikamera ostettua, tässä omasta mielestä paras kuva mitä tähän mennessä saanu. ja tosiaan 18-55mm putkella ei paljoa tee :D

Tuli tuosta 18-55 putken kommentista mieleen kysyä semmoista asiaa, kun minulla on d3200 kamera ja siinä on kittiputki + 50mm F1.8G, niin en ole huomannut kuvien laadussa mitään ihmeempää eroa. Toki valovoimaa löytyy 50mm reilusti enemmän, mutta siihen se sitten jääkin. Onko se "normaalia" ettei kuvissa näy selkeetä eroa noiden linssien välillä, jos ottaa kuvat samasta paikasta samoilla asetuksilla jalustalta? Mitä netistä on lukenut tuosta 50mm, niin kutakuinkin kaikki hehkuttaa miten se on optiikaltaan laadukkaampi kuin kittilinssi. Olen kokeillut JPEG ja RAW kuvia sekä eri terävöitys yms. asetuksia sieltä picture control-säätimistä.

Tuli tuosta 18-55 putken kommentista mieleen kysyä semmoista asiaa, kun minulla on d3200 kamera ja siinä on kittiputki + 50mm F1.8G, niin en ole huomannut kuvien laadussa mitään ihmeempää eroa. Toki valovoimaa löytyy 50mm reilusti enemmän, mutta siihen se sitten jääkin. Onko se "normaalia" ettei kuvissa näy selkeetä eroa noiden linssien välillä, jos ottaa kuvat samasta paikasta samoilla asetuksilla jalustalta? Mitä netistä on lukenut tuosta 50mm, niin kutakuinkin kaikki hehkuttaa miten se on optiikaltaan laadukkaampi kuin kittilinssi. Olen kokeillut JPEG ja RAW kuvia sekä eri terävöitys yms. asetuksia sieltä picture control-säätimistä.

No nappaappa kuules kuva sillä kitillä 18mm polttovälillä ja kato reunoja kuvassa.

Eihän tuo nikonin uusin 18-55 edes ole kovin huono jos muovisuutta ja valovoiman puutetta ei lasketa.

Mutta kuitenkin, 50mm/1.8G vs 18-55 kitti aukolla 5.6:

6708919927_9408cc7e88_b.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom