Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Aivan kuin mulla olis jotenki liikaa aikaa täs kaiken hälinän keskellä, mutta tein tikotiko:t (jos se nyt edes oli tiko!? :D) ja aloin pitään blogia! :D Saa nähdä kuinka riittää aika kun koulut alkaa mutta yritetään nyt ainaki. Blogi sisältää omia ajatuksia kuvaamisesta ja matkasta valokuvaajaksi...niin ja tietysti paljon voivottelua & haaveilua! :D Eka varsinainen kirjoitus tuli kavereiden lemmikeistä. Kuvia ja sekametelisoppaa: Koiria ja kisso...eiku liskoja! (ja vähä nörttikieltä)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
800_1077.jpg

Tulipa ostettua eilen eka järkkäri. Canon Eos 1100d. Nyt ei muutaku säätelee sitä, heti huomasin että pitäs pitempi objekti ostaa. 18-55 oli paikollaan. Varmasti mukava harrastus. pitää vaa muistaa alkaa kulettaa tuota lähestulkoo jokapaikassa mukana :) Kamerahan ei varsinaisesti mikään huippujärkkäri ole mutta kyllä se varmaan aloittelijalle sopiva on. Ja eipä ollut järettömän kallis kun 299e.

18-55 on sitten paskin lasi mitä tällä pallolla on. Sen funktio on olla kamerassa mukana vain siksi, että sillä saa edes otettua kuvan. Laatu siinä on kyllä kuvottava ja sen huomaa jo painostakin, varmaan muovia ne linssitkin. Osta heti kun vain voit, parempi lasi siihen. Linssillä ne kuvat tehdään loppupeleissä.

Joo, olen kokeillut tuollasta 70-300. Kyllähän se paljon käytännöllisempi on jo. :) Kyllähän tuolla kumminkin pystyy vähän jo perehtymään kameran sääntöihin jne. Eilen opettelin jo vähän niitä säätöjen käyttöjä. Mutta kyllä on vielä runsaasti opittavaa.

Onko suositella mitään hyvää Ilmaista kuvan muokkausohjelmaa? Mielellään jonka sais suomenkielellä (ei pakollinen). Ois kiva joskus kikkailla ja kokeilla värkätä kuvien kanssa. :)

E: olen GIMP;piä kokeillut joskus jonkun verran.

Onko suositella mitään hyvää Ilmaista kuvan muokkausohjelmaa? Mielellään jonka sais suomenkielellä (ei pakollinen). Ois kiva joskus kikkailla ja kokeilla värkätä kuvien kanssa. :)

Vastaisin tähän suoraan, että ei ole suositella mitään ilmaista. Suosittelen tutustumaan AdobeCC:n kautta photariin.

tosta jotain linkin tynkää: Discount software | Coupon codes and special offers ? Adobe.com

lyhykäisydessään siis toimii kk maksulla ja saa täyden ohjelman käyttöön.

Minähän en mikään valokuvaaja ole, enkä sitä sen kummemmin harrasta, mutta jokunen onnistunu kuva tullu räpsittyä tolla S4:sella.

23jl668.jpg

avpz6x.jpg

2uhtzcl.jpg

scc3fb.jpg

Jos ilmaista haluaa niin GIMP lienee ainut järkevä vaihtoehto. Hoituu (melkein) kaikki samat temput ku photarissa. Kankeempihan se on käyttää, mutta ihan kaikkea ei voi ilmaseks saada.

Ja jos kaipaa jotain Adoben Lightroomin tyyppistä raw-editoria niin Darktable niminen softa on kuulemma hyvä korvike. Tosin Windows-versiota ei taida löytyä, pelkästään Linux tai OSX.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom