Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Mä olen eläissäni osallistunut yhteen valokuvauskisaan, jossa ei saanut photoshoppia käyttää. Käytin sitä ihan vitusti ja laitoin lentokoneen lentämään keskelle Hong Kongin katua, tein sen niin hyvin, että sain kakkosijan vaikka huijasin :D 100 egen lahjakortti Anttilaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä osallistuin Skoda Motorsportin WRC rallivalokuvakisaan joskus vuonna 200X ja siinä kävi sitten niin, että voitin GO sarjasta 1. ja 2. palkinnot.
Silloin kuvasin vielä filmille.
Sen jälkeen en oo noihin kisoihin paljoa osallistunut.

Hmm... löytysköhän ne jostain ne kuvat ?

Mä olen eläissäni osallistunut yhteen valokuvauskisaan, jossa ei saanut photoshoppia käyttää. Käytin sitä ihan vitusti ja laitoin lentokoneen lentämään keskelle Hong Kongin katua, tein sen niin hyvin, että sain kakkosijan vaikka huijasin :D 100 egen lahjakortti Anttilaan.

Jos photaria ei saanut käyttää, ja sä käytit, ja kaiken lisäksi laitoit vielä lentokoneen keskelle katua lentelee, nii kuinka vitun tyhmiä ne kisan tuomarit on? :D Niille varmaan normaalia nähä lentokone Hong Kongin talojen välissä.

Jos photaria ei saanut käyttää, ja sä käytit, ja kaiken lisäksi laitoit vielä lentokoneen keskelle katua lentelee, nii kuinka vitun tyhmiä ne kisan tuomarit on? :D Niille varmaan normaalia nähä lentokone Hong Kongin talojen välissä.
Ja vielä matkustajakone poikittain vetämässä talojen välissä.

Joo eka kisa tuo oli mullekkin. Nyt tosin ajattelin osallistua kaikkiin mahdollisiin kesäkuvakilpailuihin! Köyhän on pakko yrittää :D Huomasin nyt vasta jälkeenpäin että tuossa ko. kisassa jaetaan kaksi kameraa, Pentax järkkäri ja kodak "vesitiivis" pokkari. Pokkari tykkäyksillä ja järkkäri toimituksen valinta. Mietinkin tässä että kannattaako täs nyt edes mainostaa tuota "tykkäämistä" ja ottais vaan tavoitteeksi sen järkkärin, koska pieni paikallislehti niin ovat varmaan sen verta solidaarisia että eivät pistä kahta kameraa samaan osoitteeseen!? :D

Sitte pari kuvaa! Alannu taas olemaan tylsää ja haluis uutta putkea (70-200mm), sais vähä luontokuvaustaki harrastaa...nyt jouduin tyytymään "makroiluun" laajakulmalasilla efs 10-22mm :D

Pistäkää tänne linkkejä aktiivisiin kisoihin, niin aletaan porukalla osallistumaan niihin. Sit jos joku meistä pääsee selkeään johtoon, aletaan floodaan pisteitä lisää sille johtajalle. Sit kerätään tänne koko köörin saavutukset Pakkiksen valokuvaustiimin alle. Katotaan montako palkintosijaa saadaan porukalla hommattua vaikka vuoden aikana.

Kesäkuvakisa 2013 | Seinäjoen Sanomat

Toisen paikallislehden kisa. Aikaa Heinäkuun loppuun.

Hurja myrskykuva toi voiton IS:n kesäkuvakisassa - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat

IS:n kisa jatkuu Elokuun 18 päivään asti. Aihe ilmeisesti vaihtuu joka viikko. Tän viikon oli sää-ilmiö. Maanantaina tulee tod.näk uus aihe.

Varmaan tällä hetkellä menee juuri noita paikallislehtien kisoja pilvin pimein kun vain tietäisi niistä eli link link :)

- - - Updated - - -

isosikaniska: http://www.objektiivi.info/objektiivi-info/canon/ef-100mm-f-2-8l-macro-is-usm/520

Tuo kiinnostaisi itseänikin. Jossain vaihees sai jostain hintaan 799e.

1 tätäkin palstaa piristävä ajatus on, että Mike kehittelee tänne joka kuukaisi teemakisan.

Suurin ongelma noissa kisoissa on, että monet niistä on ihan puhtaasti kuvankeräysajatuksella liikkeellä.
Annetaan palkinnoksi jotain pientä, saadaan kuvat firman kuvagalleriaan täysillä käyttöoikeuksilla.
Joskus jopa omistusoikeuksilla niin, että kuvan ottajalla ei enää ole osaa eikä arpaa siihen kuvaan.

Ei mikään mestariteos mutta meinas kamera ottaa vähän kuolta kun liian lähelle meni caanonilla sohimaan :D

_small.jpg

Valion logo ei ole markkinointitarkoituksien takia tuossa vaan ihan sen faktan takia että kyseinen elikko lypsää valion sammioon. :)

1 tätäkin palstaa piristävä ajatus on, että Mike kehittelee tänne joka kuukaisi teemakisan.

Suurin ongelma noissa kisoissa on, että monet niistä on ihan puhtaasti kuvankeräysajatuksella liikkeellä.
Annetaan palkinnoksi jotain pientä, saadaan kuvat firman kuvagalleriaan täysillä käyttöoikeuksilla.
Joskus jopa omistusoikeuksilla niin, että kuvan ottajalla ei enää ole osaa eikä arpaa siihen kuvaan.

Nimenomaan. Ihmisistä en ainakaan laittaisi kuvaa, onko sitten kivaa kun oma lapsi on Iltiksen insestiä koskevassa jutussa kuvituskuvana... Tai Nestlen kaakaopurkissa... Tai Ikea vetää sut oikeuteen, kun sun kuvassa ollut Ikean sohva onkin päätynyt Hollantilaiseen Sanoma-konsernin lehteen kuvituskuvaksi juttuun, jossa käsitellään sohvien kyllästysaineiden myrkyllisyyttä ja syöpää... Nämä keissit kaikki teoriassa mahdollisia, koska useimmat kuvakilpailut nimenomaan varastaa itselleen ihan kaikki mahdolliset käyttö-, muokkaus- ja jälleenmyyntioikeudet. Ja usein vielä juridinen vastuu kuitenkin jää kuvaajalle, vaikkei itse edes pysty vaikuttamaan ja tiedä mihin kuvaa mahdollisesti käytetään. Joitain tuollaisia keissejä on jo ollutkin, siinä on kuvaaja heikoilla. Mm. Sanoma-konserni pakotti freelancer-kuvaajansa tuollaisiin sikamaisiin ehtoihin. Ennen kuvista maksettiin käytön mukaan, nyt kertakorvauksella pitäisi luovuttaa ikuisiksi ajoiksi kaikki käyttöoikeudet. Siksi useimmat hyvät kuvaajat eivät enää teekään konsernin kanssa töitä, ja esim. Hesarin kuvien taso on romahtanut (ja määrä vähentynyt), samoin aikakauslehtien. Mutta niinpä, lisää vaan "lukijan kuvia" (nykyisin jopa juttuja) sinne, valokuvaajille ja toimittajille YT:tä ja ilmaista matskua lukijoilta. Tai nykyisinhän joku taitaa jo lukijaa veloittaakin siitä, että saa lähettää kuvansa sinne kaupalliseen tarkoitukseen. Not for me. Eli lukekaa ne kilpailun säännöt ja ehdot ensin. Fiksuissa kilpailuissa oikeudet jäävät valokuvaajalle.

No niin vielä olis pari päivää aikaa äänestää tuota mun edellisen sivun kissakuvaa! Johdossa oon ollut nyt viikon ajan noin 10 äänellä eli tiukaksi vetää kun ei tiedä paljonko postikorteilla on ääniä annettu. Jos suinkin viitsisitte käykää tässä linkissä tykkäämässä kuvasta (pitää olla kirjautunut Facebookkiin, Eparin sivusta ei tarvitse tykätä) https://www.facebook.com/photo.php?fbid=606435522721751&set=a.606435509388419.1073741836.111414275557214&type=1&theater

Sitte pari kuvaa tältä aamulta! Vihdoin se arskakin ilmaantui ja saa taas kuvattua muutakin kuin harmaata :D

Ps. Johtuuko tuo auringon vääristyminen optiikan laadusta vai että se on vain liian kirkas, kun ei mulla ollut suotimiakaan (paitsi uv) kiinni?

Ps. Johtuuko tuo auringon vääristyminen optiikan laadusta vai että se on vain liian kirkas, kun ei mulla ollut suotimiakaan (paitsi uv) kiinni?
Uskoisin että kun kurkkaat linssin sisään edestäpäin siellä kurkkaa takaisin (sillä aukolla jolla noi kuvat on otettu) jotainkuinkin tuon auringon muotoinen reikä takaisin. Googleta "fun with aperture shape"

AAAH aivan! Eli siis noi on himmenninlehdet! Kuvan tiedot 50mm f3,5 1/250sec ISO100. Aukko oli 3.5 eli aika isolla, mutta jännä että se tekee tuollaisen muodon...luulis lehtien muodostavan täysin pyöreän aukon?

AAAH aivan! Eli siis noi on himmenninlehdet! Kuvan tiedot 50mm f3,5 1/250sec ISO100. Aukko oli 3.5 eli aika isolla, mutta jännä että se tekee tuollaisen muodon...luulis lehtien muodostavan täysin pyöreän aukon?
Onhan eri kakkuloissa erilaisia himmenninlevyjä. Joissakin on 8 kpl ja toisissa 9 ja jotkut on enemmän tai vähemmän pyöristettyjä reunastaan. Stoppaa pienemmäks, niin saattaa osua tiettyyn asentoon.

work.5790443.1.cp,375x360,s,ffffff.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom