Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Elements 10 oli Gigantissa 99 euroa. Noissa kaupasta ostetuissa se hyvä puoli, että tulee se romppu. Kun ostat verkosta, niin ainakaan itse ei tule polteltua mitään mihinkään kun on ne koodit millä saa latailtua ja sitten kun niitä vuoden päästä tarttee koneen kilahdettua, ei niitä löydä mistään.

Pittää varmaan tuo käydä hakemassa.

Itellä on Adoben tuotteita ja Elements 11 näyttää maksavan Adoben nettikaupasta 83,64 eur (sis alv). Ja voin kyllä sanoa että toimii ainakin mulla paremmin kuin mitkään romput. Kun olet tilin sinne luonnut, voit milloin tahansa käydä lataamassa uudestaan ostamasi tuotteet, näät tilausriveillä sarjanumerosi yms koodisi ja koska heillä on tiedot kondiksessa niin ohjelma päivittelee itseään automaattisesti (no tämän voi romppuversiokin tehdä ehkä, en tiiä).

Olen erittäin tyytyväinen softien ostamiseen sieltä. Ja sinnehän löytää ihan Adoben pääsivuilta, luo tilin jne ;)

e: mulla on vaihtunut kone ainakin kahdesti ja aina olen uudelle koneelle käynyt lataamassa omalta tililtä Lightroomin uudestaan...

e2: tosin saahan siinä kauppaversiossa aina hienon paketin ja ehkä jonkulaisen ohjekirjan

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lightroom on itselläni käytössä. Oikein kätevä kuvien pieneen säätöön ja arkistointiin. 4 version myötä hintakin tipahti, verkkokaupassa näyttää olevan 129,9. Jos on mahdollisuus opiskelija ja opettajaversioon, selviää vielä halvemmalla eli 76,9 eurolla. Photoshopin cs5 versiotakin olen testaillut, pääasiassa panoraamakuvien koostamiseen ja korjailuun. CS 5:sta löytyvä content aware fill on kyllä suorastaan maagisen hyvä työkalu välillä, varsinkin kuvan reunoille jääneiden tyhjien kohtien täyttöön. Hintaa vaan on senverran paljon, etten ole vielä raskinut ostaa. Ehkä tulevaisuudessa, jos kuvien muokkaus alkaa enemmän kiinnostamaan.

Hitto että osui kaunis hetki lenkillä. Harmi kun ei sattunu oikeeta kameraa (järkkäriä) mukaan. Kukapa sitä lenkil kantais..

Jostain syystä en pysty uppaa parempia kuvia, herjaa erroria. Ainoastaa tää suostu tulee:

image.jpg

Postataan välillä. Tuli käytyä Emma -museossa Espoossa kattelemassa BMW Art Car -näyttelyä. Hienoja, varsinkin -75 ja -76 CSL:t Kohokohta oli tietty Warholin maalaama M1, mutta auto ei vaan ole ihan omaan makuun. 2010 -M3 GTR olisi kanssa ollu kiva nähdä, noin uudestaan, kun sattumalta tuli nähtyä se Lemansissa noin ihan kilpaa ajamassa. :)

_img900.jpg

_img900.jpg

_img900.jpg

Amatöörikysymys: miksi olet blurrannut kohteen käden ja miekan?

Halusin siitä enemmän semmoisen mitä peleissä yleensä blurrataan, vähän epärealistisesti, kunhan vain näyttää hyvältä.

Hyvältähän tuo näyttää värimaailmaltaan. Löitkö salamaan kultasuodinta vai photaroitko tuon kullertavan (?:D) värin malliin?

Halusin siitä enemmän semmoisen mitä peleissä yleensä blurrataan, vähän epärealistisesti, kunhan vain näyttää hyvältä.
Omaan silmään vain hämää tuo syvyysvaikutelma, kun samalla etäisyydellä olevia kohteita (kohde vs. miekka, reunan rakennukset vs. kohteen takana oleva rakennus) on sekä terävinä että blurrattuina. Värit ovat kyllä komeat.

Hyvältähän tuo näyttää värimaailmaltaan. Löitkö salamaan kultasuodinta vai photaroitko tuon kullertavan (?:D) värin malliin?
Raakana kun vetää, niin voi sitten veivaa miten huvittaa. En käytä kuin ND-suotimia kamerassa.

end.jpg

Tässäkö kattelee näitä teiän kuvia niin alkaa ittelläki nousta tuo valokuvaus himo, tekis mieli ostaa kans järkkäri mutta kun ei tunnu saavan alle 500e mitään hyvää pakettia :( Ja alkaa tuo inttiki tammikuussa niin ei kauheasti olisi aikaa räpsiäkkään. :( Tosin varmasti olisi mukava ja rentouttava harrastus punttien kolistelun ohella :)

Tässäkö kattelee näitä teiän kuvia niin alkaa ittelläki nousta tuo valokuvaus himo, tekis mieli ostaa kans järkkäri mutta kun ei tunnu saavan alle 500e mitään hyvää pakettia :( Ja alkaa tuo inttiki tammikuussa niin ei kauheasti olisi aikaa räpsiäkkään. :( Tosin varmasti olisi mukava ja rentouttava harrastus punttien kolistelun ohella :)
Arvaappa paljonko harmittaa, etten kuvannut inttiaikana. Ehdottomasti nappaa sinne mukaan vähintään joku hyvä pokkari.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom