Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
http://www.netanttila.com/webapp/wc...d=3212912&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay
Olisko tommonen hyvä vaihtoehto maisemien kuvaukseen ja muuhunkin räpsimiseen? Tulis nikon d3100 kanssa, jossa mulla on pelkkä kittilinssi nytten. Voi toki ehdottaa muitakin mutta rahaa ei olis käytettävänä kuin 300€.

Ihan kiva "lelulinssi". Digitarvikkeesta tuon saa jonkun markan halvemmalla.

Joku voi vaikka korjata, jos mun näkemys on huono, mutta ite lähtisin kiinteepolttoväliseen, vaikka Nikkorin 35mm/1.8. Sitten, kun on rahaa, niin panostaa oikeasti hyvään tsuumiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.netanttila.com/webapp/wc...d=3212912&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay
Olisko tommonen hyvä vaihtoehto maisemien kuvaukseen ja muuhunkin räpsimiseen? Tulis nikon d3100 kanssa, jossa mulla on pelkkä kittilinssi nytten. Voi toki ehdottaa muitakin mutta rahaa ei olis käytettävänä kuin 300€.

Joku voi vaikka korjata, jos mun näkemys on huono, mutta ite lähtisin kiinteepolttoväliseen, vaikka Nikkorin 35mm/1.8. Sitten, kun on rahaa, niin panostaa oikeasti hyvään tsuumiin.

Samaa mieltä, valovoimainen normaali on aina hyvä ostos. Tosin itse panostaisin sit massipäissäni hyvän zoomin sijasta muutamaan hyvään primeen, mutta makuasia.

Fisuefektiin tuppaa useimmat kyllästymään aika nopeasti. Meikältä löytyy tuo Samyangin fisu, aika vähälle käytölle on jäänyt. Kerran tai pari vuoteen tulee semmonen tilanne että sitä oikeasti tarvii. Piirtää kyllä hyvin ja tuntuu kestävän käyttöä (on ajettu autolla pari kertaa päältä, upotettu suohon, jne... :)).

Samaa mieltä, valovoimainen normaali on aina hyvä ostos. Tosin itse panostaisin sit massipäissäni hyvän zoomin sijasta muutamaan hyvään primeen, mutta makuasia.

Fisuefektiin tuppaa useimmat kyllästymään aika nopeasti. Meikältä löytyy tuo Samyangin fisu, aika vähälle käytölle on jäänyt. Kerran tai pari vuoteen tulee semmonen tilanne että sitä oikeasti tarvii. Piirtää kyllä hyvin ja tuntuu kestävän käyttöä (on ajettu autolla pari kertaa päältä, upotettu suohon, jne... :)).
Tuo nikkori vaikuttaisi kyllä hyvältä vaihtoehdolta, mut mieli tekis hommata laajakulma, ei välttämättä tuota samyangin fisua? Ulkomaille lähdössä, niin maisemia tulis aika paljon kuvailtua päivänvalossa.

Moro!

johan oli aikakin uusia sivut ajantasalle. Tutustukaa ja heitelkää kommenttia jos sen koette aiheelliseksi. Kiitos ja kumarrus.

http://kallekaskinen.com/

Pari houkuttimeksi:
zombi.jpg

sarikamoona2.jpg

juppe2.jpg

Itse olen katsellut tällaista Sigmaa juurikin kittilinssin tilalle. Mulla on Canonin runko mutta samanlainen löytyy Nikonillekin. http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=2089

^Toi 17-70 on toisena vaihtoehtona, olisi enemmän säätövaraa polttovälissä. Pitää nyt kittilinssillä vielä jonkun aikaa kuvata ja miettiä minkä hankkii. Mutta eiköhän kumpikin näistä Sigmoista toimi yleislinssinä mikä kulkisi aina mukana.

Varsin hyviä on Sigmat yleensäkin. Vaikka toiset sanoo niistä mitä sanoo, niin miulla on kaksi Sigmaa, joihin olen todella tyytyväinen. Tarkennuksen kanssa ei ole mitään ongelmaa ollut, ja varsinkin tuo 70-200 2.8 tekee niin tarkkaa kuvaa, jotta vot. Ja pysyy liikkeen kun liikkeen perässä. Sigma on varsin hyvä kompromissi sen laadun ja hinnan välillä. Tottahan miullakin ois kaikki objektiivit Canonin älliä, mutta kun se tuo virkamiehen maksukyky on kovin vajavainen.

Eipä sitten ehtinyt editoimaan edellistä viestiä, joten:

Onko kellään suositella järkevää sontsaa tai softboxia, jolla vois opetella kuvaamaan salamilla kotioloissa? Turhan kovaa valoa salami puskee ilman minkään sortin diffuusiota, joten onko esim. Top Shotin myymät Elinchromin sontsat ihan perseestä?

Ajattelin jos ostais heijastavan sontsan ja heijastimen, joilla sais ammuttua päävalon kohteelle ja heijastaa sit täytevaloa toiselle puolen?

Elincan sontsat on ollu mulla ihan hyvät. Kyl ne aina hajoo jos ständi kaatuu mut muuten ollu ihan kestävät.

Mieti softboxia vasta kun oot sontsia kokeillu. Pääset halvemmalla ja valon laatu on kuitenkin tosi korkee jo sontsilla. Ja muutenki jos käytät noita käsisalamoita ni sontsia on myös helpompi kantaa mukana. Ainoo "haaste" sontsissa on se et valo leviää laajalle. Myös esim Sontsan "ruodot" helposti näkyy esim kasvokuvissa heijastuksina silmissä jolloin joku octa softboxi on esteettisempi. Jnejne...

Meinaatko, että 7D:n jälkeen tulet toimeen 5D Mk II:n varsin primitiivisen AF-systeemin kanssa?

Olen itse katsellut seuraajaa 550D:lle ja skagailen tässä 7D:n ja 5D:n välillä. Mk III näyttäisi ainkain aluksi olevan liian kallis harrastuskäyttöön, joten vähän vaikeaksi menee. 5D:n kanssa menisi osa optiikasta vaihtoon, mutta saisi toisaalta full-frame kennon. 7D:n kanssa ei myöskään tarvitsisi vaihtaa EF-S lasia pois, mutta kuvanlaatu onnistuneilla otoksilla ei paranisi oletettavasti juuri lainkaan. Päätuska 550D:n kanssa on aivan onneton tarkennussysteemi liikkuville kohteille ja valotus (automaatti ylivalottaa kaikki kuvat asetuksista riippumatta), jotka saisi 7D:llä kuntoon.

Laita viestiä jos ja kun olet myymässä 7D runkoa.

Onko tuo mkII:n tarkennussysteemi sitten niin huono? Täytyypä vähän tutkailla enempi.

Itse kaipailen täyskennoista kahden EF-sarjan kakkulan takia. Eniten EF 24-105 L4:n takia. Toinen on 70-200 L4.
joku "riisuttu" versio tosta mkIII:sta olisi hyvä. En pahemmin kaipaile noita videokuvaus ominaisuuksia.

7D:lle löytyy jo pari innokasta ostajaa. Pistetään kuitenkin korvan taakse.

Itsekin taidan hakea huomenna Rahalasta 7D:n. Jos ostaisi 5Dmk2:sen myöhemmin halvalla, niin se olisi kuitenkin saman hintainen. 7D:n kanssa säästää optiikoissa jonkun verran, eikä mene yksikään nykyinen linssi, joihin olen tyytyväinen, vaihtoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom