Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:D onko sulla jotain pultteja päässä? Sopivaan kohtaa sattunut taustan häröt :) Mut valaistukseltaanhan tää on varsin onnistunu.

Kyllä mä oon ruuvit saanu tippumaan aika pitkälti päästä pois ;) Nuo "pultit" taitaa muuten olla hehkulamppu mikä ikkunasta heijastuu.
Valaisun kannalta nimenomaan kuvan otin.

Viimeksi muokattu:
full

Sikarileikkejä

Mä kuvailin taas itseäni alkuviikosta. Ihihihihiiiiiiiii!
kaltsu.jpg
Valot kohdallaan, mut sit taas kun vetästään valot kuosiin, niin voi tulla tuota vittumaista varjojen ylisaturaatiota, joka tekee kuvasta skidisti raskaan oloisen. Sen pystyy tasoittamaan kun aikansa valojen ja photarin kanssa pelaa, mut siis valaisun osalta tuo on kyllä heittämällä kuosissa mallin osalta.

Valot kohdallaan, mut sit taas kun vetästään valot kuosiin, niin voi tulla tuota vittumaista varjojen ylisaturaatiota, joka tekee kuvasta skidisti raskaan oloisen. Sen pystyy tasoittamaan kun aikansa valojen ja photarin kanssa pelaa, mut siis valaisun osalta tuo on kyllä heittämällä kuosissa mallin osalta.

Roger that, taustaa tossa ei ollutkaan tarkoitus valaista, koitan treenaa nyt eka kohteen
valaisun kondikseen ja sitten laajennella sinne taustan valaisuun. Thanks palautteesta.

Noita riittää, jotka homman osaavat. Bill Simone, Markku Lahdesmaa, Dave Hill, Erwin Olaf jne jne. Suomesta on vaikea Markun lisäksi löytää hyviä kuvaajia ylipäätänsä, yleensä mainoskuvauskisoissa niitä riittää. Talenttia meillä Suomessa onkin, mutta yleensä noi kovimmat tekee vain rahaa ja ovat hiljaa, ei niillä ole edes nettiportfolioita, niin eipä niitä missään sitten näy. Skilssejä ei edes Suomessa arvosteta kun suomalainen kulttuuri on semmoinen, et jos joku on jossain parempi, niin ei pyritä itse paremmaksi, vaan pyritään dissaamaan sitä joka on parempi.

Mut vuoden mainoskuvaaja on aina vitun kova mitä olen laittanut merkille. Muista alan genreistä ei samaa voi sanoa, luontokuvakin on kurattu ihan täysin jo vaikka sielläkin osaajia on.

Kannattaa seurata myös sellasta hemmoa kuin Jere Hietala, siinä on vielä kova tekijä jonain päivänä. Tai onhan tuo aika kova jo nyt :)

edit: Mike tarkotit varmaan Markku Lahdesmäki?

http://uusiakuvia.blogspot.com/ http://anzba.blogspot.com/ minulla on pari blogia sisältää osaksi huonoja ja osaksi ok kuvia... nämä löytyy tuolta profiilistakin.. tykkään kuvata luontoa lähinnä ja sitä mikä omissa silmissä näyttää kivalta.. tuo uusiakuvia on nykyään se aktiivisempi osapuoli koska olen unohtanut tyystin tuon toisen salasanat:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom