Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Hmm tossa kuvassa on tuo kameran öbaut 100x100reso interpoloituna vähän isommaksi.

kodakplayer.jpg

EDIT: 23 sekkaa kesti kuvan otto.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tietääkö kukaan miksi Canon Powershot 720is videokuvaus katkeaa 3 minuutin jälkeen? Virrat jää päälle mutta videokuvaus loppuu..

Tietääkö kukaan miksi Canon Powershot 720is videokuvaus katkeaa 3 minuutin jälkeen? Virrat jää päälle mutta videokuvaus loppuu..

Imo sait vastauksia jo vastauksen tähän, tarkista kameran asetuksista videokuvauksen max-aika. Joissain kameroissa se on niin kauan, että akku loppuu ja joissain jopa huikeat 30s.

Mikä on turvallisin tapa puhdistaa tahroja objektiivin linssistä? Ja mahdollisimman helppo sellainen kelpaisi.
Ei se linssi siitä miksikään mene, siitä vain reippasti vaikka saippualla jos putsaat siis lasin ulkopäätä.

Itsellä kanssa tuo 720IS ja siinä en ole vastaavaan törmännyt. Yksi mikä vielä tulee mieleen niin onhan sinulla riittävän nopea muistikortti videokuvaukseen. Aikoinaan minulla oli vanhassa Ixus kamerassa samankaltainen ongelma että viedeokuvaus päättyi minuutin kohdalla kun kameran muistipuskuri tuli täyteen siinä koska muistikortti oli niin hidas ettei ihan kaikkea dataa ollut ehtinyt kirjoittaa kortille mutta ongelma loppui nopeampaan muistikorttiin vaihtamalla.

Itsellä kanssa tuo 720IS ja siinä en ole vastaavaan törmännyt. Yksi mikä vielä tulee mieleen niin onhan sinulla riittävän nopea muistikortti videokuvaukseen. Aikoinaan minulla oli vanhassa Ixus kamerassa samankaltainen ongelma että viedeokuvaus päättyi minuutin kohdalla kun kameran muistipuskuri tuli täyteen siinä koska muistikortti oli niin hidas ettei ihan kaikkea dataa ollut ehtinyt kirjoittaa kortille mutta ongelma loppui nopeampaan muistikorttiin vaihtamalla.

Ei pitäis olla kortista kiinni ja eihän tolla ihan mitään Hd-videoo kuvata :) Ny nauhoitti ainakin 10min ihan ok. Piti aiemmin koiran pennun valvontaan käyttää videokuvausta, mutta jostain syystä video loppu aina 3min kohdalla.

Se ongelma onkin näköjään pakatun videon kohdalla, siinä nauhoitus loppuu 3min jälkeen.

Viimeksi muokattu:
Se ongelma onkin näköjään pakatun videon kohdalla, siinä nauhoitus loppuu 3min jälkeen.

Aha joo ilmankos, itse oon aina kuvannu sitä parasta laatu videoo ja siinä ei tosiaan mitään ongelmia pitäisi olla.

Tuo muuten tylytetään ihan varmaan valokuvausforumeilla Suomessa, ne apinat eivät kestä hyvää kuvaa ja tämä on sellainen. Hauska idis jättää metsä ärsyttävästi, mutta silti sopivasti oikealle.

heh... ihan positiivista on tähän saakka ollut vastaanotto. Yhdellä foorumilla yksi ehdotti tosin että puut voisivat olla koko matkalla alalaidassa. Mutta itse pidän juuri näin... mielestäni olisi tylsä jos puut olisi laidasta laitaan. Ja nyt toki tulee paremmin esiin Suomalainen metsätalous... ja linnunratakin lähtee soppelisti tosta mistä puut alkaa.

Mulla tuntuu venyvän jo yli 20s ajoituksella.. tai sitten kohdalle sattuu vain niitä nopeimpia tähtiä =)
Täytyypä taas käydä viikonloppuna pitkästä aikaa harjoittelemassa.

Vastavalosuojista

Nyt on täälläkin höyrähdetty tuohon valokuvauksen synkkään maailmaan. Harrastuksen ensivaiheeseen kuuluukin aivan hillitön tavaran keräämisen himo. Kalustona toimii Nikonin runko, johon on pultattu perus 18-55 kittilinssi UV-suojalla suojattuna. Nyt uusin villitys on vastavalosuojan hankinta. Kysymys kuuluukin, että kuinka suuri hyöty vastavalosuojasta on kuvauksessa? Onko VV-suoja hintansa väärti minun kameraputken päässä?

Suositut

Back
Ylös Bottom