Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Microsoftin IE mulla ja ei näy punttimiehen kuva vieläkää...mut kun kopsaa osotteen ja laittaa sen pelkästään niin sit näkyy pysäkki, mutta siis sivulle upotettuna ei näy mulla ainakaan.

Mites on suotimien laita? Toimiiko pyöröpola oikeasti kuten luvataan? Lupaukset olivat kovat kun lueskelin ja kiinnostais kokeilla. Kannattaako vai onko aivan susia?

Rumaa rumaa mutta jotenkin niin kiinnostavaa :hyvä:

_medium.jpg

_medium.jpg

Täyskokosena:
http://mappanaproduction.pictures.fi/kuvat/Luontoa%20ja%20El%E4imi%E4/Syksy%202008/panoraamasatama.jpg/full

On tuolla kisassa yks kappale omiaki fotoja, mut oon vaan kovin pettynyt tuon kisan järjestelyihin, tommosiin amatöörimäisyyksiin ei oikeen kamera-lehdykällä olis varaa(jos on vähän seuraillut kisan tapahtumia ja muita järjestelyjä niin tietää kyllä mitä tarkoitan, hyshys siihen asti kunnes kisa loppuu).

eiköhän ne Sonytkin ole ihan hyviä, mutta vaikka on hommaamassa vasta ensimmäistä järkkäriä, niin kannattaa miettiä tarkkaan merkin kanssa. Myöhemmin merkin vaihtaminen on hankalampaa, koska kaikki kameraan kuuluvat kilkkeet pitää vaihtaa samalla.
Eli jos on ostanut useamman objektiivin ja haluaa vaihtaa merkkiä, niin objektiivit menee kanssa vaihtoon käytetyn hinnalla. Tosin lasitavara pitää aika hyvin hintansa.

Mulla ei ole henkilökohtaisia kokemuksia Sonyistä, mutta olen kuullut, että ne on hyvin tehtyjä ja tuntuu jämäköiltä.
Valikoiden ja nappien sijoittelussa ja logiikassa on monta kuppikuntaa, mutta kameraa kannattaa testata omaan käteen ja miten ne napit osuu omille sormille.
Tarkennus toimii kuulemma yllättävän hyvin.
Kohinatasossa ei pärjää ihan yhtä hyvin Canonille ja Nikonille.

Ehdotan kameraan tutustumista käsituntumalla ja vertailua muiden merkkien verrokkeihin.
Myös muutama testi kannattaa lukea kyseisestä laitteesta.

Käytettyjä objektiiveja on Sonyyn luonnollisesti vähemmän saatavana, ainakin vielä.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Minoltan obiskat kävisi tuohon.

kameroina sinällään varmaan ihan ok, omaa kokemusta ei ole muutenkun mitä oon kaupassa näppäilly. a200 on imo ihan hirveä etsin, sen olen kyllä kaupassa näppäillessäni todennut :) ainoa varsinainen ongelma noissa sonyn järkissä on se että ne käyttävät yhäkin kaikkiin muihin merkkeihin verrattuna epästandardia minoltan salamakiinnitystä, johon ei saa edes kikkailemalla kiinni mitään standardikiinnikkeellä olevaa salamaa/radiota(vaatii varmaan jonkin muunnospalan väliin, mikäli semmosia on olemassa).

Muunnospala on kuulemma olemassa.
Yksi sokeripalan kokoinen kilke lisää hukattavaksi.
unohdin tosiaan mainita tuosta salamakiinnityksestä.

Jos olisin nyt hankkimassa perusjärkkäriä niin ostaisin halvimman Canonin mitä löytäisin.

Nikonin ongelma on se, ettei halppisversioissa ole sisäistä tarkennusmoottoria joten ei siihen varsinaisesti käy kaikki lasit.

Vaikka Kanuunan puolesta itsekin liputan, niin mainittakoon yksi suht hyvä tarjous mikä osui viikonloppuna silmään. Ainakin Lappeenrannan Clas Ohlssonilta irtoaa Olympuksen E-410 kitti muistaakseni hintaan 289€. Ihan passeli peli hintaansa nähden ja varmasti pääsee harrastuksessa alkuun. Jotenkin kyseinen kapine ei vain omaan käteen istu.

Pitäisi hommata joku suht valovoimainen laajiszoomi, onko porukalla ehdottaa jotain hyvää? L-sarjalaiseen ei riitä rahat ellei jostain lyödää halvalla käytettyä. Ja kamerana toimii 1000D eos.

Mikä on käsityksesi laajiksesta 1.6x croppiselle ?
Sigma 18-50/2.8 tmv. ?
Canon 17-40 4L:n saa halvalla käytettynä ja on hyvä kakkula.

Laajakulmissa tuo valovoima ei ihan niin must ole, jollet sitten halua kuvata jotain bändejä tmv. sillä.
Laajakulmassa voi aina huomioida tuon vanhan nyrkkisäännön, että tärähtämätön kuva tulee 1/1s per 1mm (eli 10mm=1/10s, 50mm=1/50s, 100mm=1/100s jne)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom