Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Tekiskö jollain Sigman 70-300mm suttuzoomilla mitään? Joku elukoidenkuvauslinssi pitäisi kyllä olla.

Kai sillä APO versiolla jotain tekee. Itse vaihdoin omani äskettäin tähän: Canon 55-250 4-5.6 IS. Olen kyllä ollut tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen ja on mielestäni parempi kuin Sigma. Ainoa miinus Sigmaan verrattuna että tuo jää vähän lyhyemmäksi. Kuvanvakaaja vaikuttaa melko hyvältä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämmönen

Liitteet

• joutsen.jpg
    joutsen.jpg
    146,7 KB · Katsottu: 284
Miten sä valaisit ton etualan joutsenen taka-alan suhteen? Jollain ihmeellisillä valopyssyillä? Vai onko kyseessä kuvankäsittelyviritys enemmänkin?

Tekiskö jollain Sigman 70-300mm suttuzoomilla mitään? Joku elukoidenkuvauslinssi pitäisi kyllä olla.
Sigma 70-300 APO taitaa olla kaikkein halvimmista telezoomeista käyttökelpoisin.
Jos Nikoniin olet hankkimassa, niin kun laittaa rahaa vähän lisää saa Nikkor 55-200 VR:n joka jo tekee melko tarkkaa jälkeä ja sisältää vakaajan, mutta on 100mm lyhyempi kuin Sigma.
Tai sitten Nikkor 70-300 VR, jonka hinta nousee jo yli viidensadan, mielestäni kuvanlaadultaan ihan ok,
Valovoimaa noista ei kyllä löydy yhdestäkään, sitä saa isommalla rahalla...

Ja vielä yksi harkinnan arvonen Nikkor AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED mitä oon kattellu niin ihan ok kuvia tulee tollakin. Jotain lintuja jos meinaa kuvata niin turhan lyhyt.

Ja vielä yksi harkinnan arvonen Nikkor AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED mitä oon kattellu niin ihan ok kuvia tulee tollakin. Jotain lintuja jos meinaa kuvata niin turhan lyhyt.
Ja telepäässä (200mm) noiden kahden muun Nikkorin kanssa kai aika tasoissa kuvanlaadussa.
Lintukuvaukseen ei tunnu 300 milliäkään kovin hyvin riittävän

Jos 200 piisaa, niin kannattanee suosiolla katella Nikkor 70-200 f2.8.
Hintaa noissa vaan on aikalailla enemmän kuin perus suttuzoomeissa.
Esim. Sanomatalon Rajalassa on käytetty Nikkor 80-200 f2.8 ja hinta 745,-.
Uutena taitaa olla vain vakaajallista mallia ja se maksaakin jo n.1900,-.
Joskus voi jonkun käytetyn löytää noin viidellä sadalla. Tosin niissä ei taida olla tarkennusmoottoria, niinkuin ei tuossa Rajalan käytetyssäkään.
Muuten olen kyllä samaa mieltä, että jos hyvää haluaa, niin tuollaista kannattaa harkita.

Jos valokuvauksesta jotain oppii niin ainakin sen että elämä on valintoja ja 'oikeaa' vastausta ei ole olemassa :D

Ite oon tosi kiinnostunu valokuvauksesta kanssa. :) Jonkin verran tullu koulutöitä ym. varten kuvattua. Opinnäytetyö menee myös valokuvauksen parissa. Tää kuva ei ehkä parasta tasoa ole, mutta omasta mielestäni hauska, sillä paju näyttää ihan rölliltä. :D

peikko.jpg

Ihan cool toi eka. Mun pitäis tässä lähteä joku ilta kuvaamaan Stadin keskustaan yhtä projektia varten kaupunkikuvia. Haluaako joku kuvaajakolleega tulla messiin räpsimään?
Tsekkasitko nämä?
g2_30.jpg

Suositut

Back
Ylös Bottom