Valmiusjoukkoihin II/05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HaRaXz
  • Aloitettu Aloitettu
Halo sanoi:
Siellä oli paljon porukkaa joilla oli yksittäisiä, ei-niin-vakavia allergioita, esim. porkkanalle ja heinälle. Kannattaa hakea, jos on hyvässä kunnossa niin toi ei todellakaan ole mikään este.

Paperit sitten vaan postiin kun aika koittaa.. heinäkuussa 07 tarkotus vasta mennä palvelukseen, eli kyllä tässä on vielä kuntoakin aikaa kohottaa kun se oli tossa joku aika sitten aika paskaksi rapistunut. Aktiivinen salillakäynti ja lenkkeily on kyllä nyt kesän aikana ja jälkeen tuntunu tekevän ihmeitä. Kiitokset nyt Halolle että paransit päivää kun tuo valkkarin homma tosiaan tuntuu kiinnostavalta ja monipuoliselta. :)

Oli muuten aika jännä tilaisuus se kutsuntasysteemi yleisesti... Hassua porukkaa ne jermut jotka siellä puheli, ihme armeijaläppää tuli koko ajan ja yhdellä taisi olla piitti huulessa koko homman ajan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Fl4m3 sanoi:
Kiitokset nyt Halolle että paransit päivää kun tuo valkkarin homma tosiaan tuntuu kiinnostavalta ja monipuoliselta. :)

Oli muuten aika jännä tilaisuus se kutsuntasysteemi yleisesti... Hassua porukkaa ne jermut jotka siellä puheli, ihme armeijaläppää tuli koko ajan ja yhdellä taisi olla piitti huulessa koko homman ajan.

No se on sitten kiinnostavaa ja monipuolista sen viimeiset 3kk palveluksesta, muu aika tehdään ihan samaa paskaa ku kaikki muutkin :D Eipä niitä allergioita silti kannata mainostaa mitenkään erityisesti, jollakin perusteella niiden pitää hakijoista kuitenkin karsia porukkaa.

Kutsunnat oli ihan rennot, mut valmarien valintatesteissä tuntu et kaikilla oli joku kapula perseessä. Se oli tietty testitilanne, ihan eri juttu kun kutsunnat, mut varaudu sit siihen :) Itse asiassa, jos pääset valintatesteihin ensi keväänä, niin mä saatan olla siellä testaamassa sua :D

Halo sanoi:
No se on sitten kiinnostavaa ja monipuolista sen viimeiset 3kk palveluksesta, muu aika tehdään ihan samaa paskaa ku kaikki muutkin :D Eipä niitä allergioita silti kannata mainostaa mitenkään erityisesti, jollakin perusteella niiden pitää hakijoista kuitenkin karsia porukkaa.

Kutsunnat oli ihan rennot, mut valmarien valintatesteissä tuntu et kaikilla oli joku kapula perseessä. Se oli tietty testitilanne, ihan eri juttu kun kutsunnat, mut varaudu sit siihen :) Itse asiassa, jos pääset valintatesteihin ensi keväänä, niin mä saatan olla siellä testaamassa sua :D

Sit pitää tietenki saada pientä pakkislais-etua. ;)
No ei, itseasiassa olen vissii menossa kyllä -07 vasta kun ei tämmönen junnu ny vielä -06 puolella mihinkää uskaltaudu ^^ Pitää saada sentää hiukan levähtää lukion jälkeenki ennenku opiskelut alkaa... Mutta saa nyt nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Eihän sitä tiedä että jos vaikka vuoden päästä koko valmiusjoukko homma kiinnostaa kuin kilo paskaa, mutta se on sen ajan murhe. Millaisia vaatimuksia niissä testeissä muuten yleensä on, esim lihaskuntoteisteissä nykyisin?

Tiilisukassa sanoi:
Paljonko sinne on vuosittain hakijoita ja kuinka monta ottavat sisään?
Millaset testit siellä on?

Fl4m3 sanoi:
Millaisia vaatimuksia niissä testeissä muuten yleensä on, esim lihaskuntoteisteissä nykyisin?

Saatan muistaa erittäin paljon väärin, mut hakijoita tais olla viitisensataa, II/04 sisään otettiin kait kolmisensataa. Testejä on lihaskuntotestit (punnerrukset, leuanvedot, vatsat, vauhditon pituus), Cooper, englannin kielen testi, haastattelu ja intin normaalit pällitestit. Ei niis testeis mitään varsinaisii vaatimuksii ole vaik niin ehkä sanotaankin, ne vaan ottaa parhaat sisään.

kpsk sanoi:
Eikös sinne ole normaaila sa-int kuntotesti eli tuo http://www.mil.fi/liikunta/main.php?doc=index.testit.suorita

Onko tiilisukka tai Fl4m3 tampereen seudulta? Minä olen pyrkimässä -07 erään myös. Tiedätkös halo milloin/mihin aikaan noin kokeet voisivat pudota?

Osaisi ajoittaa kuntopiikin oikeaan aikaan :)

Ihan normaali intin kuntotesti on, unohdin mainita selät. Huhtikuun puolivälissä oli testit, koko hakijamäärä on jaettu muutamaan pienempään porukkaan, ja joka porukka tulee 1 päiväksi tekemään testejä. Teillä, ketkä menette vasta -07, on kuitenkin mahdollisuus käydä jo ensi vuonna testeissä, mutta voitte silti aloittaa palveluksen vasta seuraavana vuotena. Jos sattuu esim. käymään niin, ettei ensimmäisellä kerralla pääse sisään, voi mun tietääkseni hakea vielä seuraavana vuonna, silloin kun sinne olisi muutenkin menossa. Eh, vähän sekavasti sanottu, mutta ehkä tajuatte :jahas:

Halo sanoi:
Ihan normaali intin kuntotesti on, unohdin mainita selät. Huhtikuun puolivälissä oli testit, koko hakijamäärä on jaettu muutamaan pienempään porukkaan, ja joka porukka tulee 1 päiväksi tekemään testejä. Teillä, ketkä menette vasta -07, on kuitenkin mahdollisuus käydä jo ensi vuonna testeissä, mutta voitte silti aloittaa palveluksen vasta seuraavana vuotena. Jos sattuu esim. käymään niin, ettei ensimmäisellä kerralla pääse sisään, voi mun tietääkseni hakea vielä seuraavana vuonna, silloin kun sinne olisi muutenkin menossa. Eh, vähän sekavasti sanottu, mutta ehkä tajuatte :jahas:

Tajusin. Kuulostaa ihan kivalta systeemiltä, kuin uusintakoe. Eli jos -07 alokas päättää kokeilla onneaan -06 "preliminäärissä" kämmittyään (ei sinne onnella päästä :) )niin hän voi yrittää uudelleen -07. Tuossa hakemuksessa kun on sarake "olen hakenut aiemmin valmiusjoukkoihin". Katsookohan ne sitä siellä kuinka kieroon? Hmm. Pitää konsultoida Säkylän pääkallopaikkaa.

kpsk sanoi:
Eikös sinne ole normaaila sa-int kuntotesti eli tuo http://www.mil.fi/liikunta/main.php?doc=index.testit.suorita

Onko tiilisukka tai Fl4m3 tampereen seudulta? Minä olen pyrkimässä -07 erään myös. Tiedätkös halo milloin/mihin aikaan noin kokeet voisivat pudota?

Osaisi ajoittaa kuntopiikin oikeaan aikaan :)

Fl4m3n on turunseudulta (ei silti turkulaine). Kattoo nyt että jaksaako tonne yrittää kun jos ei sitten kunto riitä niin vituttaa :P Toisaalta noi valkkarin hommat kyl vaikuttais jotenki tosi mielenkiintosilta. I'll see you there if we'll be there jne. Täytyy vielä funtsia näitä inttihommia ja menemisiä ja kattoa miten ne sitten vaikuttaa elämään jatkon kannalta... Vaikeaa hommaa. :jahas:

Tiilisukassa sanoi:
Tuonne päässyt kaveri sanoi, että ne teki testeissä penkkipunnerrusta tavan punnerrusten sijaan. Painoja pistettiin tietyn kertoimen mukaan omaan painoon suhteuttaen. Haettiin mahdollisimman monta toistoa.

Milloin se haki?

Edit: Fl4m3, sinne ei todellakaan tarvita mitään kivikovaa kuntoa, tänä vuonna alle 2400 Cooperissa juosseita jätkiä otettiin sisään. Hakijoiden tulokset on huonontuneet joka vuosi, jos homma jatkuu samanlaisena, niin teillä ei oo mitään paineita :rolleyes:

Halo sanoi:
Milloin se haki?

Edit: Fl4m3, sinne ei todellakaan tarvita mitään kivikovaa kuntoa, tänä vuonna alle 2400 Cooperissa juosseita jätkiä otettiin sisään. Hakijoiden tulokset on huonontuneet joka vuosi, jos homma jatkuu samanlaisena, niin teillä ei oo mitään paineita :rolleyes:

Ovatko siis muut osa-alueet niin karsivia että sellaiset alle 2400(!) juoksijat voivat päästä sisään? :eek: Millainen pisteytys siellä on? Mikä osa-alue on ratkaisevin? Toivottavasti pällitehtävällä ei ole suurta merkitystä.

Valmiusjoukot ovat olleet kiiltona silmissäni jo 15v asti, isosisko kun oli silloin kosovossa :worship:

Onko halo ollut siellä? :worship:

kpsk sanoi:
Ovatko siis muut osa-alueet niin karsivia että sellaiset alle 2400(!) juoksijat voivat päästä sisään? :eek: Millainen pisteytys siellä on? Mikä osa-alue on ratkaisevin? Toivottavasti pällitehtävällä ei ole suurta merkitystä.

Valmiusjoukot ovat olleet kiiltona silmissäni jo 15v asti, isosisko kun oli silloin kosovossa :worship:

Onko halo ollut siellä? :worship:

Sanoisin et ainoastaan pällitesti on oikeasti karsiva, kaikkien valmarien kun pitää olla alikersanteiksi kelpaavia. Tämän vuoden haussa oli kuulemani mukaan todella iso osa hakijoista kipeä, kuumeessa, flunssassa jne, joten porukan Cooperin keskiarvo ei ollut hirveän korkea, siksi näitä huonostikin juosseita otettiin mukaan. Kuntoa voi aina parantaa, mutta jos tyyppi on vaan tyhmä tai johtajaksi kelpaamaton, niin sille ei oo (intissä) paljoa tehtävissä. Englannin kielen testi on niin naurettavan helppo (9-luokan tasoa), etten usko et kukaan suomalainen koulua käynyt voi sitä ryssiä. Haastattelusta en tiedä, et paljon se vaikuttaa, mut se ei vissiin yleensä kellään mee kovin hyvin :D Aika sama et mitä siel haastattelussa selittää, kunhan koittaa vaan olla mahdollisimman sanavalmis.

Olin siellä viime vuoden tammikuuhun asti, pääsin tamppialikiksi, mut jalka meni rikki, joten oon nyt menossa tammikuussa uudestaan :)

Tänä vuonna sisään pääsi todella huonokuntoisia ja kaikki sisään päässeet eivät tehneet fyysistä osuutta. älä huoli jos et ole kovassa kunnossa, juoksemaan varmasti opettavat. Jos päässä viiraa, niin ei ole mitään asiaa, niitä hommia kun eivät voi parantaa...

Kunnon kohdalta niillä ei tule olemaan nipottamista. Haastattelua en pelkää. Englantikin sujuu hyvin, joten ainoa on tuo pällitesti. 7,2 ka lukiossa, mutta matematiikka tulee olemaan vaikea osa-alue. Millaisia kysymyksiä pällikokeessa on? Miten mitataan johtajaksi soveltuvuus noin älyllisellä tasolla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom