Valmiusjoukkoihin II/05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HaRaXz
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
iso-erno sanoi:
no sitähän mä yritin kertoa että suomalaista tykinruokaa sinne halutaan kun amerikkalaisia on vaikea rekrytoida.
Pitää suomalaisetkin sinne rekrytoida, peelo. Vai luuletko, että joku pakotetaan?

Ja niihin oikeasti koviin hommiin otetaan ammattilaisia, ei reserviläisiä.

Edit: Tarkennetaan vielä sen verran, että vaikka reserviläisen nimi olisikin jossain paperissa niin tässä maassa ei ketään pakoteta taistelemaan maan rajojen ulkopuolelle. Ja se rauhaan pakottaminenkin on aika laaja käsite.

Ja ne maat, joitka noita operaatioita johtavat, suhtautuvat aika nihkeästi siihen, että vajaasti koulutetut viikonloppusotilaat osallistuisivat täysipainoisesti niihin taistelutehtäviin.

iso-erno sanoi:
no sitähän mä yritin kertoa että suomalaista tykinruokaa sinne halutaan kun amerikkalaisia on vaikea rekrytoida.

Ei hätää, ei ne sua sinne varmaan vie! Rauhanturvaajat ja tuo eu:n taisteluosasto on eri asia ja kumpaankin rekrytoidaan eri henkilöt. Siis jos kirjotat sen "normaali" toimintavalmiussitomuksen, niin sillä pääsee esim sinne kosovoon, ei mihinkään eu hommiin niin, kuin siinä sun laittamassa kommunistien sivuilta otetussa vuodatuksessa väitettiin. :lol2:

hieman :offtopic:

Nyt alkoi meikäläistäkin kiinostaa nuo valmiusjoukot. Mutta ongelma on, että minulla on siis syksyllä kutsunnat ja kerkesin jo käydä terveystarkastuksessa ja sinnehän jätetään se paperi mihin ilmoitetaan hakutoiveet ym. Mitenkäs nyt pitäisi toimia, jos nyt kumminkin hakisi valmiusjoukkoihin. Riitääkö, että sanon siellä kutsunnoissa, että haenkin valmiusjoukkoihin? Vae miten pitäisi toimia? :rolleyes:

ztume: ei mitään hätää viel, siel kutsunnoissa on hakulappu valmiusjoukkoihin. kutsunnoissa itsessään sua ei edes voida määrätä valmiusjoukkoihin tai muihinkaan erikoisjoukkoihin, koska niihin pitää hakea vapaaehtoisesti. Eli kutsuntojen jälkeen vaan hakulappu ja siinä kerrottavat liitepaperit menemään.

Niin ja mä pääsin myös sisään , II/05 alkaapi palvelus :)

Kerran kuulemma muija jaksaa oottaa, jos meen autoa hakemaan, ja sinkku oon jos ei oo punainen auto ;)

Vituttaa noissa kielitesteissä kun joutuu jotain palikkakielikokeita suorittamaan jossain kansanopistoilla vaikka olisi vastaavat tai paremmat tutkinnot suoritettu korkeakoulutasolla. Voisi testata ne kielet vaan paikan päällä-. Koko haastattelu niinisalossa englanniksi ja jotain kirjallista päälle niin pitäisi sen kielitaidon siitä selvitä.

Edit. PRKL aamu-unisena selailin taas thredejä ja ihan ohi aiheen tuli taas kirjoitettua. :david: KovaOte oli taas Kosovoon menossa kun muut matkaa johonkin Niinisaloon. Ei kai meitä reserviläisiä kohta turvaamaan oteta muutenkaan kun kertausharjoituspaikatkin on kiven alla, vaikka kuinka olisi vapaaehtoinen.

HITB sanoi:
Ei hätää, ei ne sua sinne varmaan vie! Rauhanturvaajat ja tuo eu:n taisteluosasto on eri asia ja kumpaankin rekrytoidaan eri henkilöt. Siis jos kirjotat sen "normaali" toimintavalmiussitomuksen, niin sillä pääsee esim sinne kosovoon, ei mihinkään eu hommiin niin, kuin siinä sun laittamassa kommunistien sivuilta otetussa vuodatuksessa väitettiin. :lol2:
joopa joo..työn iloa..olen kommunisti kerran vuodessa ja se on vappuna.ja jos olette niin innokkaita ammattisotilaita,niin lähi-itään vaan hommiin rusketus,hyvä palkka ja kiimaset naiset odottavat solttuja vai eikö kunnon liksa kiinnosta?

No jollain kommunistien sivulla se sama yksi sama teksti oli. :) Tarkoitus olisi kauppatieteiden maisteriksi opiskella, joten tuon lähi-idän voi jättää väliin. Vuoden normaali rauhanturvaajakeikan kyllä voisin tehdä.

Eiköhän toi legioona ole varmaan parempi paikka jos haluaa ihan oikeasti ammattisotilasta käydä leikkimään. :)

hmm.. muaki ehkä kiinnostais valmiusjoukot, mutta meen 11.7 Dragsvikiin.. Ei tullu koskaan luettua valmareista niin en niitä noteerannut.

Meikä pääs kanssa sisään, II/05.

Minkälaisilla tuloksilla pääsittä sisään? Ja kertokaapa vähän niistä psykologisista yms. testeistä. Itellä on kutsunnat syksyllä ja valmareihin tekis mieli.

Coopper 2400 ja lihaskunto testeistä jotkin puolen välin paikkeilla olevat tulokset. Täältä kannattanee katsoa lihaskuntotestin testit : http://www.mil-liikunta.net/ Enkun koe oli naurettavan helppo, siitä pääsee ihan kuka vaan lävitse. P1 koe mittaa ns. älyllisiä lahjoja ja B2P koe mittaa johtajallisuutta. B2P kokeesta saa kuulemma täydet kun vastaa että haluan johtajaksi, haluan kadikseen yms. Haastattelussa minulta kysyttiin että miksi minä haluan valmareihin.

Mielestäni liikunnallisuus, ei merkitse kokeessa niin paljon kuin esim. B2P ja P1 kokeiden tulokset ja haastattelu. Mitään arvoja en osaa sanoa, koska kokeita ei ole palautettu eikä mitään muuta tietoa kokeista ole tullut kuin se että pääsin sisään.

Mikään hirmu vaikea paikka tuo ei ole päästä sisään jos 650 haki, 471 pääsi koeisiin ja 300 - 330 pääsee sisään. :)

kpsk sanoi:
Mistä aselajista pääsee parhaiten Aukiin tai Rukiin?

Tykimiehistä, siellä kukaan muu ei halua Aukkiin saati sitten Rukkiin. Olet siis ainoa joka sieltä yrittää noihin. Tiesi ylöspäin on varmistettu.

Olipa sitten tänään nuo kutsunnat ja itseänikin kiinnostaa juuri nuo valmiusjoukkojen hommat mutta kun kanslistitäti iski mulle siitä paperit sieltä pisti silmään aika huolsetuttava fakta: ei allergioita. Tarkoittaako tämä siis sitä että vaikka läpäisisin iloisesti kaikki muut osiot mutten voi syödä katkarapuja ja kesällä joskus hiukan nenä vuotaa niin sinne ei ole menemistä ja mut passitetaan Upinniemeen rannikkoa vartioimaan? :jahas:

Fl4m3 sanoi:
Olipa sitten tänään nuo kutsunnat ja itseänikin kiinnostaa juuri nuo valmiusjoukkojen hommat mutta kun kanslistitäti iski mulle siitä paperit sieltä pisti silmään aika huolsetuttava fakta: ei allergioita. Tarkoittaako tämä siis sitä että vaikka läpäisisin iloisesti kaikki muut osiot mutten voi syödä katkarapuja ja kesällä joskus hiukan nenä vuotaa niin sinne ei ole menemistä ja mut passitetaan Upinniemeen rannikkoa vartioimaan? :jahas:

Siellä oli paljon porukkaa joilla oli yksittäisiä, ei-niin-vakavia allergioita, esim. porkkanalle ja heinälle. Kannattaa hakea, jos on hyvässä kunnossa niin toi ei todellakaan ole mikään este.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom