Valmisruoasta löytyi lasinsiruja myös Suomessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja amf
  • Aloitettu Aloitettu
Järjetön mediamylly taas heti sen salmonella "epidemian" perään. Itse voisin vaikka ostaa noita "lasinsiru" kanoja jos saisi halvalla. Kumminkaan kyse ei ole pieniä kiviä vaarallisemmasta haitasta ruaassa, pureskeltaessa saatta vähän rohista ja seuraanvan kerran sitten pöntössä kolista :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:offtopic:

Mutsini joitakin vuosia takaperin loihe tekemän makaronilaatikkoa,
jonka istten minulle pakkasi matkaan, kun palasin Oulusta lomilta takaisin opiskelemaan.

Syömättä jäi, koska mukana oli punaisia lasinsiruja.
No, syyt voivat olla moninaiset, mutta mutsi syvästi oli tapahtuneesta pahoillaan,
teki uuden makaroniloodan, ja lähetti sen Matkahuollon kyydissä pikana.

Tosi jees, myöskin siinä oli punaisia lasinsiruja höysteenä.

Alkoi jo tuntua siltä, että se yrittää päästä minusta vaivihkaa eroon.
Tämä tapahtui siis 1990-luvun jälkipuoliskolla.

On lähtenyt kunnolla käsistä lasinsiru juttu. Eviran mukaan ihmiset ovat ilmoittaneet lasinsiruja olleen esim. kananmunan ja sipulin sisällä. Onkohan joku taikuri survonut kananmunan sisään lasia siten, ettei kuori ole mennyt rikki.

Tulee mieleen kouluampumisten jälkeiset uhkausten aallot. Ihmiset ilmoittavat löytäneensä lasia vaikka banaanista, jotta saisivat vähän palstamillimetrejä. Saatanan idiootit!! Eiköhän ruoan hinta saada tällä menolla uuteen nousuun, kun jokainen sämpylä röntgenkuvataan kaupan kassalla lasinsirujen takia.

Tulee mieleen jotkut äärivihreät; kanojen elinolot + pakasteiden suuri ympäristökuorma.
Pakasteiden ympäristökuorma ei ole kovin kummoinen johtuen mittakaavaeduista ja suurista tuotantomääristä. Tuoretuotteet voi olla epäekologisempia.

Ja saa kyllä olla v***n teräviä äärivihreitä jos tunkee hämäyksen vuoksi johonkin uunivihanneksiin niitä samaisia siruja. Ja niitä äärivihreitähän on varmasti ihan sikana töissä lähtökohtaisesti saati sitten jossain ruoan pakkaajina. Taskut täynnä lasinsiruja.

Pientä rajaa salaliittoteorioiden kanssa. Ja aika paljon epäilen pitääkö nuo kaikki "löydöt" paikkaansa. Jengi vaan haluaa vähän huomioo ja päteä kun väittää löytäneensä lasinsirun safkasta. Ehkä eka löytö ruotsissa pitikin paikkansa. Ja mitään hengenvaaraa ei noista kyllä ole missään tapauksessa.

Epäilen, että tämän salajuonen takana on Tuksu ja hänen uusin julkisuustempaus. En ole varma, mutta mun polvia kolottaa siihen malliin, että näin sen on oltava. :D

Miksi aina kasvissyöjiä dissataan? Ei kaikki ole kettutyttöjä. Mä syön pupujen ruokaa, mutta ei mulle silti tulisi edes mieleen lähtee "myrkyttää" liharuokia.

Miksi aina kasvissyöjiä dissataan? Ei kaikki ole kettutyttöjä. Mä syön pupujen ruokaa, mutta ei mulle silti tulisi edes mieleen lähtee "myrkyttää" liharuokia.

En minä usko, että tässä on kasvissyöjiä yleisesti syytetty mistään. Mutta eräät militantit eläinoikeusaktivistit ovat kyllä aivan aiheesta epäiltyjen listalla, jos liharuoakin sabotoidaan.

Ihan sama mistä asiasta on kyse.. esim. vaikka koira hyökkää lapsen kimppuun, sen jälkeen iltalehdet ovat pari viikkoa täynnä kertomuksia siitä että koira hyökkäsi minunkin kimppuun yms. Lehdillä on tapana tunkea samankaltaiset asiat yhteen jos kerran siitä suurempaa juttua saadaan.

kasvissyöjät painivat eri sarjassa kuin "vapautetaan ketut luontoon kuolemaan", "tyhjennetään sun SUV:n renkaat vittu!", "atomit on vaarallisia, siks me viivästetään tätä miljoonien työmaata tahallaan kahlitsemalla itsemme torniin", "ajellaan vitun saastuttavilla pikaveneillä häiritsemässä rahtilaivoja ja maalaillaan niiden kylkiin rivouksia!!" ja "kahlitaan itsemme sun metsäkoneeseen niin sun firma kaatuu ja oot ulosotossa koko lopun elämäs, mitäs otit metsähallituksen hakkuita" - aktivistit.

itse olisin valmis lyömään 10e vetoa sen puolesta että yli 90% ilmoituksen tehneistä on joko karanneet suljetulta tai kuuluisivat sinne mutta ei ole tilaa tällä hetkellä.

Pakasteiden ympäristökuorma ei ole kovin kummoinen johtuen mittakaavaeduista ja suurista tuotantomääristä. Tuoretuotteet voi olla epäekologisempia.
Onko faktaa? Oliskin hyvä, ettei tarttis potea huonoa omatuntoa pakasteiden käytöstä, kun olen ollut toisessa luulossa. Tossa tietty verrataan koko logistista ketjua pakastettuna vs. pakastamattomana, saattoi kyllä olla että mä olen lukenut jotain vertailuja johonkin luomulähiruokaan tms

Ja saa kyllä olla v***n teräviä äärivihreitä jos tunkee hämäyksen vuoksi johonkin uunivihanneksiin niitä samaisia siruja. Ja niitä äärivihreitähän on varmasti ihan sikana töissä lähtökohtaisesti saati sitten jossain ruoan pakkaajina. Taskut täynnä lasinsiruja.
No lol, mä viittasin ainoastaan siihen tän ketjun ensimmäisen viestin viimeiseen lauseeseen ja siihen kommenttiin jonka joku heitti sekopäistä, senkin puoliksi läpällä - onhan tuo vaan ihan omitusta miten noita lasinsiruja ylipäätään on sinne ilmestynyt. No anyway, tuskin ainoa tapa toteuttaa moinen olis olla tuotantolinjalla töissä. :rolleyes:

Onko faktaa? Oliskin hyvä, ettei tarttis potea huonoa omatuntoa pakasteiden käytöstä, kun olen ollut toisessa luulossa. Tossa tietty verrataan koko logistista ketjua pakastettuna vs. pakastamattomana, saattoi kyllä olla että mä olen lukenut jotain vertailuja johonkin luomulähiruokaan tms

Pakasteiden "ekologisuutta" parantaa se, että ne säilyvät pidempään, jolloin pienempi määrä tuotteista pilaantuu/vanhenee jälleenmyyntivaiheessa tai kotona jääkaapissa.

En löytänyt pikaisella haulla tieteellisiä lähteitä, mutta yksittäisen pakasteen kuluttama energia on tosiaan melko pieni, vaikka sitä pakastaisi pidemmänkin ajan. Jos puhutaan vaikkapa tuoreista lihatuotteista, niin niitä menee aivan käsittämättömiä määriä roskiin koko ajan. Lihatuotteet on varmasti ekologisempaa ostaa pakastettuna.

Luomulähiruoka ei välttämättä ole kovin ekologista. Suomessa on aika tehotonta viljellä viljaa tai rehua ja logistiikan osuus ruoasta on hyvin marginaalinen. Lukuja päästömääristä eri kuljetusvälineillä listasin aikoinaan tänne: http://tuukkasimonen.blogspot.com/2008/01/ruoan-ekologisuus-ja-ympristvaikutukset.html

No lol, mä viittasin ainoastaan siihen tän ketjun ensimmäisen viestin viimeiseen lauseeseen ja siihen kommenttiin jonka joku heitti sekopäistä, senkin puoliksi läpällä - onhan tuo vaan ihan omitusta miten noita lasinsiruja ylipäätään on sinne ilmestynyt. No anyway, tuskin ainoa tapa toteuttaa moinen olis olla tuotantolinjalla töissä. :rolleyes:
No joo. Jotenkin vaan syö miestä kun jengi on täällä valmiina suunnilleen vetämään eläinoikeusaktivisteja turpaan vaikka edes minkään sortin aihetodisteita ei ole olemassa.

itse olisin valmis lyömään 10e vetoa sen puolesta että yli 90% ilmoituksen tehneistä on joko karanneet suljetulta tai kuuluisivat sinne mutta ei ole tilaa tällä hetkellä.

Voin lyödä huntin samaan kasaan.

En tiedä keitä tässä oikein pitäisi sääliä eniten, tuottajia, kauppiaita vai tyhmiä ihmisiä jotka panikoituvat värityskirjoiksi muuttuneista uutisista.

Tästä taitaa alkaa samanlainen turhanpäiväinen höyryäminen mitä tuli aikoinaan niistä jauhekirjeistä ja sitten näistä koulu-uhkauksista. Olisi vaan v**un paljon parempi kun hoidettaisi nuo asiat kaikessa hiljaisuudessa.

Itse söin eilen Saarioisen kebupizzaa ja perskele kolahti ikävästi poskihampaaseen. Pelästyin niin saatanasti, syljin suuni tyhjäksi lautaselle ja aloin penkomaan. Löytyhän sieltä, ei kuitenkaan lasia vaan luun palanen kokoa 3x3x2mm.

En nyt ole varma olinko helpottunut siitä, että pizzasta löytyi luunpalanen eikä sittenkään lasia. Hmm...saatan jatkossa ostaa sen kinkku-ananas-aurajuustolätyn.:jahas:

Suositut

Back
Ylös Bottom