Juurimukulatko on sitten ihmiselle suotuisampaa/optimaalisempaa kuin vilja? Ei siinä mitään, oon sitä mieltä että ne voi hyvinki olla, mutta onko sillä edelleenkään yhtään mitään merkitystä käytännössä melkeinpä kelle tahansa... Ei. Ellei ole yliherkkä/keliaakikko.
Mistä olet saanu päähän tämän "vilja ei ole suotuisaa ihmiselle" -homman? Mulla kaveri oli eräällä nimeltämainitsemattomalla "nousevalla tähdellä" valmennuksessa joka kertoi tälle ihan naama pokerina että pasta repii suolistoon reikiä. :face: Toivottavasti ei kuitenkaan sama lafka ole kyseessä.
Mun suurin pointti ja "the juttu" jota yritän niinku ajaa läpi, kuten varmaan tullutki jo muiltakin jo ennenku aloin sepostaan, oli että valkoset viljat ei oo joko hyviä tai pahoja, ne on valkosia viljoja. Jos ylensyöt parsakaalta niin menee vatsa sekasin ja elämä ikäväksi, jos ylensyöt valkoista viljaa käy vähintään samalla tavalla. Siksipä ei kannata ajatella että joku juttu on pahasta tai hyvästä ellei kyse ole jostain selkeästä, tutkimuksilla todistetusta terveydellisestä haitasta. Mutuilu siitä että vilja voi olla pahasta kun se itelle ei sovi on paskaa.
Tiiän ku oon tehny sitä itekin. Voi mennä tsekkaan mitä oon mussuttanu aiemmin paleohöyryissäni viljoista kun en ole tiennyt paskaakaan mistään. Hävettää, ja nykyään on sentään järjenkäyttö matkassa ravintoasioissa ja niiden miettimisessä.
...Eli ennemmin kuin että ois kyse mielipiteistä, mulla särähti pahasti korvaan toi "jos se turpoaa vedessä" -komma, koska se nyt vaan on paskapuhetta että voitais sanoa yks yhteen että veden sitovuus merkkaa ravintoarvoilta/"optimaalisuudeltaan" jotain. Höpöhöpö.