Valiolta uusi rahka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kemmy
  • Aloitettu Aloitettu
No hius nyt sinne ja tänne, mä oon löytänyt sentään tikkarista eläviä (ja yhden kuolleen) muurahaisia. Ja voithan samalla langata hampaas, kun tulee kerta rahkan mukana. :D

No ei siinä mitään jos yhestä purnukasta löytyy, mutta samaan talouteen kun tulee kahdesta eri erästä kaksi karvapurkkia. Ja toisessa kunnon tuppo pohjilla.

Nyt ne haluis sen karvan tutkittavaksi, mutta eipä tullu mieleenkää säilöö sitä ja se on jo roskissa. Kuvan toki lähetin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään huipputarjous Kouvolassa, Valion tukkuliikkeessä! Valion pehmeä maitorahaka maksoi purkilta 0,24€ kun kanteen oli vahingossa painettu väärä säilyvyys päivämäärä :) Kilohinta rahkalle kertyi ruhtinaalliset 0,96€ :rock:

Jopa osui jotain valmistusviallisia tai pilaantuneita Valio Pehmeä Maitorahka purkkeja mulle : Ostin tänään K-Citymarketista 4 purkkia, kotona avasin purkin, ja kattelin että onpa kummallinen koostumus, ei lainkaan sellaista "kiinteää" kuten tavallisesti vaan enemmänkin nestemäisen oloista, vähän kuin joku pehmisjäätelö joka on vielä hieman sulanut.

Noh haistoin sitä ja maistoin varoen ja ei haissut/maistunut oudolle, ja joskus kun aiemmin Ehrmanneja söin, niin niissä koostumus vaihteli, ajattelin että siitä lienee kyse tässäkin.
Vetäsin sitten 1/3 purkkia melko nopeesti TV:tä katsellessa kun oli nälkäinen olo, ja alkoipa suussa maistua hirmu pahalle, niinkuin jotain puhdistusainetta olis ollu suussa. Sylkäsin sen suullisen roskiin, jätin loput syömättä siitä purkista.

Hain jääkaapista seuraavan purkin, avasin, ja kas, sekin oli samanlainen sulaneen jäätelön koostumus, ei semmoista normi kiinteää kuten pitäisi. En edes maistanut tästä purkista. Mietin että mitä helvettiä mutta TV ohjelma oli kesken ja menin takaisin telkun ääreen.
Kohta alkoi kurkkua ja mahaa poltella vähän saatanasti, aivan kuin olisi juonut jotain viemärinaukaisijaa tjsp syövyttävää lientä.

Vetäsin semmoset 3 litraa vettä niin alko tuntua vähän paremmalta, kai se paska sitten laimeni, mitä siinä olikaan. Tosin näin jälkikäteen kun ajattelee niin olis pitänyt varmaan lyödä sormet kurkkuun WC:ssä, varmaan parempi vaihtoehto oksentaa tommoset ulos.

Onneks jäi se 1/3 syöty purkki pöydälle kun katoin telkkua syödessä, ja se kokonaan syömätönkin on tallessa. Kannetkin kaivoin roskiksesta kun mietin että huomenna aamulla heti soitto Valiolle ja tiukka valitus että koittaako ne myrkyttää ihmisiä. Kahta muuta purkkia en edes avaa, jos haluavat tutkia noita niin vien ne paikalle vaikka itse. Noi avatutkin laitoin jääkaappiin kansineen.

Eipä ole tuollaista ennen tullut vastaan, vaikka noita rahkoja on satoja ja taas satoja purkkeja tullut syötyä. Siitähän tää mun foorumin nimikin tulee :)

Joten eipä kannata näemmä syödä Valion Pehmeä Maitorahkaa joissa on tuollainen outo koostumus. Päivämäärääkin niissä oli vaikka kuinka. 22.9 asti. Ja eipä ainakaan omassa käsittelyssä kylmäketju juuri katkennut. Kaupasta kotiin on 3min matka, ja laitoin heti jääkaappiin. Ja ensimmäisen avasin liki heti kaupasta tultua. Joten moka on joko Valion tai K-Citymarketin. Jos nyt pilaantuminen tuollaista aiheuttaa, en tiedä.

Ostin tänään isohkosta k-kauposta maitorahkoja. Ne maksoi 1,8 € per pötikkä. Eikös se nyt ole aika paljon? En ole vähään aikaan kaupassa rahkojen hintoja katsellut. Oon vaan ajatellu, että ne maksaa noin euron luokkaa.

Valiolla/jollain on pakko ollut käydä joku kämmi noiden hintojen kanssa. Paikallisissa S-Marketeissa ja Saleissa se Valion pehmeä 1,79e, kun normisti ollut sen 0,85e.. Siis 250g. Euro tullut lisää kahdenviikon takaiseen.

Valiolla/jollain on pakko ollut käydä joku kämmi noiden hintojen kanssa. Paikallisissa S-Marketeissa ja Saleissa se Valion pehmeä 1,79e, kun normisti ollut sen 0,85e.. Siis 250g. Euro tullut lisää kahdenviikon takaiseen.
Valintatalossa Pehmeä maksoi vielä eilen 0,85 €/kpl. Kaveri sanoi kuitenkin, että yhdessä Salessa hinta oli ollut tuo mainitsemasi. Fffffuuuuuu!

Tjaah, katoin ihan samaa, mutta tarkemmin tutkittuani; ootte ostaneet sitä laktoositonta eila-versiota. Se on yli egen kalliimpi. Perus valion pehmeä pyörii edelleen siinä 80 sentissä.

Siirryin ite Pirkka rahkoihin kun seuraavakin ostamani Valio satsi oli tuommoista "lientä" mistä kirjoittelin ylempänä. 59 sent kappale ja koostumus mukavan kiinteä. Toistaseks jää kyllä Valion rahkat hyllylle.

Minkä takia muuten kukaan ylipäätään ostelee noita Ehrmanneja tai Valioita? Pirkka/Milbona/Xtra ovat kaikki halvempia ja noissa on myös enemmän proteiinia kuin kalliimmissa. Esimerkiks Ehrmanissa on 9g/100g ja Pirkassa 12g/100g. Mulla on nykyään lähes aina vaan Pirkkaa.

Minkä takia muuten kukaan ylipäätään ostelee noita Ehrmanneja tai Valioita? Pirkka/Milbona/Xtra ovat kaikki halvempia ja noissa on myös enemmän proteiinia kuin kalliimmissa. Esimerkiks Ehrmanissa on 9g/100g ja Pirkassa 12g/100g. Mulla on nykyään lähes aina vaan Pirkkaa.

Ostan Valion rahkaa lähinnä sen takia että se on koostumukseltaan juoksevampaa ja näin ollen miellyttävämpää syödä. No big deal mutta näin olen tottunut vaan sitä ostelemaan.

On muuten törkeän hintaista, tavallinen Valion pehmeä rahka 0,75e ja tämä pehmeä täyteläinen 1,10e! Nostaakohan ne kohta vaivihkaa tavallisenkin hintaa...

Olihan tuo pinkki purkki hyvää ja jälkkärimäistä vadelmien kanssa, mutta mieluummin otan halvemmalla enemmän proteiinia :)

Suositut

Back
Ylös Bottom