Valiolta uusi rahka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kemmy
  • Aloitettu Aloitettu
Makuja on monia mutta Valio on pahemman makuista ja sellasta liisteriä verrattuna Ehramiin, välillä meinaa laatta lentää kun se jää kiinni kitalakeen ja lusikkaan. Ei ole hermannin voittanutta.

Mun mielestä maut on aika lähellä toisiaan, mutta Valion koostumus on parempi, jotenkin samettinen :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä maut on aika lähellä toisiaan, mutta Valion koostumus on parempi, jotenkin samettinen :)

Se samettinen (nukkamainen) koostumus pitäisi saada vielä silkkimäiseksi (sulavaksi), ja happamuutta mausta pois, niin olis selvä voittaja rahkamarketeilla. Tällä hetkellä Hermanni vetää vielä pitemmän korren. :)

Yksi miinus valion uudessa: syötyään purkin ei voi jättää sitä pöydälle lojumaan ruokalusikka sisällään nimittäin se lähtee kaatumaan. Ehrmann purkki oli tästä syystä parempi.
Sulla taitaa olla liian takapainoisia lusikoita, koska mulla pysyy pystyssä :D.

Hyvin lähellä ehrmania toi on niin maun kuin koostumuksensa puolesta, mutta on ehrman silti pehmeämpää. Hintakin oli S-marketissa 0,69€ vs. 0,75€ ehrmanin eduksi, joten pysyttelen siinä.

Samaa mömmöä toi valion maitorahka on kuin ennenkin, siihen vaan on laitettu desi maitoa sekaan, joka tekee sille ns. samettisen koostumuksen.

Entäs toi milbonan uus maustamaton jugurttirahka. Protskua 18,75g/ 250g purkki 59cnt. alas menee kuin itestään, vois ottaa pitempään kokeiluun. Ehramin vaihdoin valioo ihan vain vaihtelun vuoksi.

Hyvin lähellä ehrmania toi on niin maun kuin koostumuksensa puolesta, mutta on ehrman silti pehmeämpää. Hintakin oli S-marketissa 0,69€ vs. 0,75€ ehrmanin eduksi, joten pysyttelen siinä.

Eihän nyt ole lähelläkään koostumuksen puolesta. Valio hakkaa 100-0 maussa ja koostumusessa.

Miksi rahka on niin suosittua? Mun mielestä aika pahaa ja helvetin kallista (suhteessa energiamäärään).
Hyvää proteiinia, helppo nauttia, vie paremmin nälkää kuin drinkit, pystyy vaihtelemaan makuja käyttämällä kaikenmoisia lisukkeita. Mistäs itse ottaisit saman määrän proteiinia halvemmalla ja yhtä helposti?

Proteiinidrinkki? Nälän poissa pitämisestä on ainakin mun mielestä vaan haittaa ku bulkilla pitää syödä niin vidusti.

Proteiinidrinkki? Nälän poissa pitämisestä on ainakin mun mielestä vaan haittaa ku bulkilla pitää syödä niin vidusti.
Prodedrinkki nyt ei ole bulkkaamisessa millään tapaa paikallaan. Bulkilla kaloreita ja proteiinia saa aivan tarpeeksi muutenkin, että sitä nyt pitäisi täyttää vähäkalorisella proteiinijuomalla.

Ok, kiitos infosta! Tuo rahka on siis bulkilla oikeastaan yhtä turha juttu kuin proteiinijuoma.

Paitsi jos pitää olla joku helppo kätsy välipala. Esim. ite oon bulkilla mutta tänään kaupungilla oli pakko saada joku halpa, nopea ja helppo proteiinipitoinen välipala. Ostin rahkan, banaanin ja pillimehun. Eihän tollasilla pitkälle pötki mutta puolentoistatunnin päästä sainkin vatsaan jo kunnon safkaa.

Prodedrinkki nyt ei ole bulkkaamisessa millään tapaa paikallaan. Bulkilla kaloreita ja proteiinia saa aivan tarpeeksi muutenkin, että sitä nyt pitäisi täyttää vähäkalorisella proteiinijuomalla.

Samaa mieltä, mutta eikös rahkakin ole melko vähäkalorinen? Esim Lidl maustamaton jogurtti(5g proteiinia per 100g, 5g hiilaria, 1.5g rasvaa) tulee 500g purkeissa samaan/halvempaan hintaan.

No dietillä se on sit ainakin hyvä, pitää nälkää ja hyvä kerta satsi protskua suht halvalla. Itellä ainakin menee rahkaa noin puolet enemmän dietillä.

Lolz, ootteko nähny ku Ehrmannilla on nyt uus väritys purkeissa? :D Ihan varmaan vaihtanu sen just ton takia ku Valio on matkinu niitten alkuperästä väritystä. Tosin vähä ihme toi vihree väritys nyt... :/

Lolz, ootteko nähny ku Ehrmannilla on nyt uus väritys purkeissa? :D Ihan varmaan vaihtanu sen just ton takia ku Valio on matkinu niitten alkuperästä väritystä. Tosin vähä ihme toi vihree väritys nyt... :/

Jep, mä mietin kanssa että ei oo varmaan sattumaa että ne vaihto purkin ulkoasua. :)
Jouduin ostaan sitä pari päivää sitten kun Valio oli loppu ja piti oikeen tarkkaan lukea siitä purkista että onhan se nyt sitä samaa kamaa kun oli niin eri näköinen purkki.

Mä luulen et toi Ehrmannin vihree väritys johtuu lisääntyneen kilpailun lisäksi meneillään olevasta 'luonnollisuus'-villityksestä. Purkin kyljessä on myös 100% natural-teksti, en muista onko ollut siinä ennen. Nyt ku lisäaineista on tehty maailman suurin syntipukki kaikkeen vääryyteen ja markkinavoimat on keksineet että luonnollisuudella kannattaa nyt ratsastaa. (En siis tarkota että pitäs alkaa suosimaan lisäaineita, mutta tää vouhotus kummastuttaa, ne ihan samat E-koodit on ollut purkkien kyljissä ainakin 15-vuotta, varmaan kauemminkin. Sitäpaitsi luonnollista on myös sokeri, kahvi ja oopium, ettei se aina tule siitä luonnollisuudesta se terveellisyys.)

Valion rahkasta: Mun mielestä pehmeemmän makusta ku Ehrmann, mut jos haluan laittaa sen tehosekottimeen pirtelön tekoa varten niin se ei humpsaha sieltä purkista silleen puoliks itsestään niinku Ehrmann vaan pitää erikseen kauhoa jollain lusikalla ja tarttuu vielä siihen lusikkaanki. Purkista syötynä hyvä, jos joudun kaataa sen purkista pois niin Ehrmann parempi.

Niin, ja kiva kun Valion rahkassa on tasan 150kcal ja 25g proteiinia, selkeet tasaluvut niin on kiva pitää kirjaa :)

Rouheeta. Skyriäkin saa halvemmalla.
...pitää erikseen kauhoa jollain lusikalla ja tarttuu vielä siihen lusikkaanki. Purkista syötynä hyvä, jos joudun kaataa sen purkista pois niin Ehrmann parempi.
Tuohon oli vinkki ketjun alussa. Tökkää veitsellä pieni reikä purkin pohjaan ennen avaamista, käännä pyrkki ylösalaisin ja puhalla siihen reikään. Tulee rahka siistinä kakkuna ulos.

Olen varmaan sitten yksi niistä harvoista, joita ei niin innosta Valion uusi rahka. Testasin 3 purkin verran. Mulla tökkii eniten se maku: siinä on jotain lievästi etovaa, etenkin liikaa syötynä. Tein siitä myös kokeilumielessä yhtä herkkuani, mustikkarahkaa (rahkaa, kermaa, mustikoita, sokeria) ja Valion maku puski ikävän vahvasti läpi valmistetusta mustikkarahkasta. Ei sillä, kyllä muidenkin merkkien kanssa on selviä makueroja. Ehrmannin kanssa siitä kyllä tulee jumalaista. Jääpähän kauppojen hyllyyn enemmän ehrmannia mulle.

Suositut

Back
Ylös Bottom