Valio: Osallistu kyselyyn proteiinipitoisista tuotteista. Mukana arvonta.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Miks pitää syödä jogurttia kun rahkakin on keksitty :)

Jogurtti on vähän enemmän sellaista lasten välipalaa.

Viilit on lasten, jogurtit aikuisten!

viilikset.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aasiasta ei löydy enää mitään muuta syötävää kuin kananmunat treeniä ajatellen.
Piti vielä vastata tähän. Oikeestiko? Monista Aasian maista saa erittäin edullisesti hemmetin maistuvaa ruokaa, kun kävelee ravintolaan ja tilaa. Siis oikeaa ruokaa. Mutta ei riitä treeniä ajatellen? Siperiassako oot käynyt vai mitä hemmettiä? :lol2:

Proteiini-buumi on siltä osin huono asia, että markkinamiehet lähtivät tahkoamaan rahaa tietämättömän kansan kustannuksella. En ihmettelsi yhtään jos kohta olisi markkinoilla terveelliseksi ylistetty proteiinisokeri, joka on vain pussi sokeria johon on lisätty heraa. Tällähän voisi luvata vaikka diabeteksen paranevan ja palautumisen nousevan taivaisiin, eikä tietysti pidä unohtaa jättimäistä hintalappua.

Tuotteiden kehityksessä ei ole mitään pahaa, mutta lopputulos voisi olla jotain parempaa kuin mitä tällä hetkellä on tarjolla. Kehitystä on kyllä tehty viimeiset vuodet, mutta aina välillä markkinoille tulee tavaraa, joka olisi saanut jäädä sinne ajatuksen tasolle.

Eikös näitä Weight Gainereita ole jo kauppojen hyllyt täynnä. Toisaalta mitään diabeteksen paranemista niillä ei kyllä luvata olevan, kivasti kuulemma lihas kasvaa ja ukko muuttuu möröksi... :D

Esim:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
On joo, mutta katsopas jonkun proFeel-karkkirahkan tuoteselostetta. Täynnä sokeria. Tuon pitäisi kai olla joku terveystuote eikä mikään karkkipäivän herkku?
Miten niin pitäis olla terveystuote? Eikä pidä, vaan pointti on sisältää enemmän proteiinia ja selitäppä kaikille, mitä haittaa lisäproteiinista on vaikka sokeria olis sun persereikä täynnä?

Sitä varten just, olihan siinä palautekentät. Mä en niinkuin miltään kantilta nää huonona asiana, että valmistajat alkaa panostaan proteiiniin. Aikanaan kun aloittelin treenaamista, niin ainoa mitä sai oli kananmunanvalkuaista jauheena ja se oli oikeesti ihan kamalaa. Nykyään kaikki on niin neitejä, että itketään jopa mahdollisesti tulevasta tuotteesta vaikka sitä ei todellakaan ole pakko ostaa. Mulle kelpais ilomielin maito, jossa olis enemmän proteiinia. Sen mitä käytän, käyttäisin mielellään enemmän proteiinia sisältävää.

Negaaminen kaikesta on ahdistavaa.

Ei mitään lisättävää tähän, täyttä asiaa. Mutta sen verran vielä että olihan silloin tuon munanvalkuaisjauheen lisäksi vielä soijajauhetta :) Soyolk taisi olla tuotemerkki. Siitä ne Atleticon tiskillä väänsi palautusjuomia, oli tota soijapaskaa, maitoa ja banaania. Vitosen (markkaa) makso ja oli käsittämättömän kuvottavan makuista....

Ja aivan sama miten päin tätä katsoo, niin tavalliselle pulliaiselle EI TODELLAKAAN ole huijausta kaupata enemmän proteiinia sisältävää tuotetta vaikka siinä olisi edelleen sokeria. Normipulliainen kun syö niin päin persettä defaulttina, että jokainen gramma parempaa ruokaa on plussaa. Lihapiirakka jos vaihtuu rahkaan, niin onhan se nyt kaikelta kantilta parempi, mut kun siinä on sokeria, byääääää, voi jumalauta.

Ja aivan sama miten päin tätä katsoo, niin tavalliselle pulliaiselle EI TODELLAKAAN ole huijausta kaupata enemmän proteiinia sisältävää tuotetta vaikka siinä olisi edelleen sokeria.
No tavallaan mikään ei ole huijaamista, siellä ne lukee varmasti pakkauksen kyljessä, mitä tuote sisältää. :) Se on kyllä totta, että keskiverto pulliaiselle tälläiset on askel parempaan, vrt vaikka tavan sokerijukurtti vs joku profeel. Kaikista ei vain ole vetämään rasvatonta rahkaa maustamatta :D

Kaikki varmaankin tietävät jogurtin olevan vähemmän hyvää hampaille. Eipä niille ole hyväksi vetää joka välissä omenoitakaan tai appelsiineja.

Valion homogenoimaton punainen maito on mun juttu. Plussamaito joskus paikallaan, muttei sinänsä ole minulle. Prodetuotteet voivat normityöläiselle olla paikallaan vaikkapa eväsvälipaloiksi, mutta meikkis ottaa reissuun tai duunikeikalle usein mukaan Maximin tai muun palkkaritetran. Kunpa olisin viime vuosikymmenellä hiffannut ostaa palkkarijauhoja ja tehdä duuniin aina jonkun eväsjuoman. En tajunnut edes tehdä sitä muistakaan protskuista, joita jo silloin ostelin. Nopeasti imeytyvä proteiinituote on paikallaan työssä, jossa joutuu jonkin verran liikkumaan. Eväsleipä on OK, muttei riitä. Nyttemminhän leipä on jäänyt kohdallani spesiaalitilaisuuksiin.

En mä, muuten juuri viitsi ostaa Suomen piimää, ellei sitten Lidlistä hirveessä darrassa. Eestin kefiiri on ihanaa.

Hieno juttu et on tullut kaikenlaista makurahkaa. Jossain kohtaa oli aina lähikaupasta rahka loppu mut nykyään porukka vetelee noita muita niin ei ite tarvii täydennystä hakea lähisalea kauempaa.

Mielestäni aika turhaa lisäillä proteiiniä juomiin. Yleensäkkin maidon juonnilla ei mitään ihme vaikutuksia ole, jos muutoin on ruokavalio jollain tapaa kunnossa. Lisäksi aika ristiriitainen Valion omat sivut. Hyvin kerrotaan proteiinin saantisuositukset ja määrät mitä se on henkilöä kohden. Lisäksi on listattu päivän tarpeellisia proteiinin saantia eri henkilöille ja ennettu esimerkin omaisesti päivän proteiinit ja sen mistä sen saa. Ylläripylläri, aamupala + päivällinen + iltapala kattaa esimerkeissä melkolailla jo kaiken proteiinin tarpeen?!? Mihin ihmeeseen jotain sokerimehurahkaa enään tarvitsee? Tokihan kaikki kuitenkin riippuu siitä miten ruokavalionsa koostaa. Voihan joku syödä kalliita proteiiniköyhiä "proteiini"-välipaljoa ja sen on ok. Itse en ole tuosta innoissani.

Taitaa nuo maidon terveysvaikutukset olla hyvin pitkälti vanhoja uskomuksia. Enkä ihmettelisi vaikka olisi maitoteollisuuden manipuloimia tuloksia, kun valiokin rahoittaa niitä tutkimuksia käsittääkseni isolla rahalla. Se on mielenkiintoista kuinka Suomessa osteoporoosi rehoittaa verrattuna muihin maihin missä maidon kulutus on paljon pienempää.

Ilmeisesti muilla kuin vauvoilla ei sittenkään ole mitään tieteellistä syytä juoda maitoa - Uutiset - Talouselämä

Viitaten siis edelliseen viestiin.

Koska se on paskaa. Ennemmin rasvainen sokeriton jugurtti kuin sokeriton vähärasvainen.

Tästä täysin samaa mieltä!
Rainbowlla taitaa olla ainoana myynnissä Vanolja rahka kissä on joku 5% rasvaa mutta ei älyttömästi sokeria tai ainakaan makeutusainetta.
Ennen oli ne Exquisa tjms. Nekin pilattiin 0,2 rasvaa rahkoiksi.
Rasvaa lisää ja sokeria pois!

Tomi, mitä mieltä olisit jos kauppoihin tulisi mainoksia rasvattomista tikkareista?
Kertoisin Hipalle niin kuin viimeksikin. :lol2:

Tästä täysin samaa mieltä!
Rainbowlla taitaa olla ainoana myynnissä Vanolja rahka kissä on joku 5% rasvaa mutta ei älyttömästi sokeria tai ainakaan makeutusainetta.
Ennen oli ne Exquisa tjms. Nekin pilattiin 0,2 rasvaa rahkoiksi.
Rasvaa lisää ja sokeria pois!
Mä oon näköjään tehnyt tuossa itse ajatusvirheen. Oon kirjoittanut seuraavasti:
Koska se on paskaa. Ennemmin rasvainen sokeriton jugurtti kuin sokeriton vähärasvainen.
Eli olisi siis tietenkin pitänyt lukea "...kuin sokeroitu vähärasvainen." :lol2:

Miksi valio vain koettaa apinoida ulkomaalaisia yrityksiä, eikä kokeile kehittää maidonjalostusteknologiaa sekä ravintokoostumusta yhteistyössä korkeakoulujen kanssa? Kaikista mainituista tuotteista löytyi mielestäni paljon parannettavaa kestävän kehityksen sekä kuluttajaystävällisyyden saralta. Terveiseni valiolle olivat.

Tulee ulistua kauheasti aamuisin tällaisia täyttäessä. Mahdoinkohan mitään positiivista sanoa..

Helvetin outoa miten sokeria kammoksutaan ihan hulluna ja rasva on sitten se hyvä. Taitaa olla peruja vain läskien itsepetoksesta, jossa vedetään "dieettejä" kermalla ja herkuilla. Rasva varastoituu suoraan kroppaan ja se kulutetaan pois vasta jälkeenpäin, sokerit sentään menee ajoon. Hiilarikammoisten länkytystä.

Helvetin outoa miten sokeria kammoksutaan ihan hulluna ja rasva on sitten se hyvä. Taitaa olla peruja vain läskien itsepetoksesta, jossa vedetään "dieettejä" kermalla ja herkuilla. Rasva varastoituu suoraan kroppaan ja se kulutetaan pois vasta jälkeenpäin, sokerit sentään menee ajoon. Hiilarikammoisten länkytystä.

Mä käsitin asian näin että sokerit halutaan sit vedellä mättöpäivänä ihan rehellisesti karkista tai muusta vastaavasta eikä pisin viikkoa jostain supermaidoista. Mut tiedä siitä sitte. Kai joku voi oikeesti potea hiilarikammoakin.

Vähän puuduttava kysely, Valio aikoo siis tehdä ihan samaa kuin kaikki muutkin.

Okei toi protskumaito oli uutta ja prodetuotteet pitäisikin tuoda enemmän arkeen. Ei mulla ole mitään käyttöä palautusjuomille tai hifismoothieille, olen syönyt puoli kiloa rahkaa joka jumalan päivä viimeiset kymmenen vuotta ja toki vois duunata sellasen rahkan joka a. ei maistu paskalle ja b. olisi enemmän prodea ettei sitä tarvitsi vetää suoli piukeena. Maustamaton tietty.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom