Gillyanne
Vaa'at kaatikselle ry
Halo sanoi:Voisin heittää "hyväksytyistä" painoista vielä yhden esimerkin. Olen 162cm pitkä ja painan tällä hetkellä noin 64kg. Painoindeksini eli BMI (body mass index) on 24,4. 24,9 on indeksi, jota pidetään ylipainorajana. Jos kerään massaa vielä 1,5kg, olen yleisesti hyväksyttävän, lääkärien käyttämän pituus-paino-suhdetaulukon mukaan lievästi ylipainoinen.
Minä olen jo BMI:n mukaan lievästi ylipainoinen, mutta esim. ulkoilupukuni on kokoa S, eikä se edes kiristä mistään... että en sitten tiedä... :jahas: :D
Tuosta painosta ja hyvästä olosta vielä semmoinen pointti, että mielestäni siinä vaiheessa pitäisi hälytyskellojen soida, jos ei pysty elämään ilman vaakaa ts. ajatus siitä, ettei tiedä tarkkaa painoaan, aiheuttaa ahdistusta. Done that, been there, got the scars to prove it. Tällöinhän ei nimittäin ole kyse siitä, että oikeasti viihtyisi olemuksessaan ja tykkäisi itsestään, vaan siitä, että tykkää siitä tietystä vaakalukemasta, ja se lukema määrittää sitten sen, miltä milloinkin tuntuu. Vähän vaikea selittää, mutta jokainen vaa'an orjana ollut varmasti tietää sen kammottavan tunteen, kun vaaka näyttääkin puoli kiloa "liikaa", jonka jälkeen koko loppupäivä onkin sitten pilalla. :(