Valehtelevan vaa´an vanki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ninnura
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
..ennen kuin jatkan aiheesta,

tässä voisin samalla esitellä itseni kerta uusi tytön tyllerö täällä olen :)
Tällä neidillä ikää on kertynyt melkeinpä 24-vuotta ja vaikka sali on tuttu paikka, en aikaisempaa aktiivista salilla käyntiä ole harrastanut kunnes tämän vuoden alusta ( juuri näitä perinteisiä "tänä vuonna lupaan.."-päätöksiä ) tein itselleni selväksi että nyt jos koskaan täytyy muutoksen tapahtua.

Paino on ollut minulle aina pienoinen ongelma, lapsena ja teininä olin reippaasti ylipainoinen kunnes kolmisen vuotta sitten paino alkoi tippumaan ja tietenkin ihan väärällä tavalla joten kropassa on selvästi näkyvissä "löysä" menneisyyteni. Onneksi olen suurimman osan saanut hyötyliikunnalla pois ja olen aika hoikkakin mutta kiinteytys on todellakin tarpeen..

Elikkäs, tässä olen nyt päälle kuukauden käynyt 3 krt/vko bodypumpissa ja tällä viikolla olisi tarkoitus väsätä sitten se ohjelmakin :thumbs:
Enemmän nyt on huolestuttanut se että painoni on alkanut nousemaan ( tiedän, että se on normaalia kun läski muotoutuu lihakseksi ;) ) mutta että tässä vaiheessa ?:hyper:

Juuri tuon hyppelehtivän painon laskun/nousun takia, olen tullut aika varovaiseksi jos vaaka heilahtaa edes hieman ja tiedän että sitä ei pitäisi noteerata liiaksi, omaa kroppaa olen joutunut oppimaan kuuntelemaan..

mutta siis, pääasiallinen kysymys onkin että nouseeko paino todellakin jo tässä vaiheessa ?:confused:

Veljeni on henkilökohtainen "neuvoa-antava-personal-trainerini" ja ravintoterapeuttini joka harrastaa aktiivista salilla käyntiä ja on näittenkin sivustojen vakikäyttäjä ollut jo kauan ( hän nimenomaan ehdotti rekisteröitymistä ) mutta naisten näkökulma on aina hyvä saada ja ehkä sitä ymmärrystäkin löytyy hieman enemmän:rolleyes:

Paljon olisi aloittelijalla kysymyksiä mutta jätetään ne seuraavaan kertaan.
Hienoa että on ylipäätään tällainen mahdollisuus tiedustella jo pitkään harrastaneilta ja "alan ammattilaisilta" enemmän ja vähemmän olennaisia asioita :worship:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kuules, minäpäs näytän sulle ihan konkreettisesti miten paljon merkitystä niillä vaa'an lukemilla on. Ekassa kuvassa paino on n. 63-64kg ja tokassa 67-68kg.

muutos1.jpg

muutos3.jpg

Suosittelen sulle kahta asiaa:
-heivaa se vaaka roskalavalle
-ota kuva itsestäsi nyt ja seuraava kuva aina kuukauden päästä (samoissa olosuhteissa, valossa jne.), vertaa niiden avulla muuttuuko kroppa siihen suuntaan mitä toivot

Tervetuloa punttimimmien joukkoon! :)

edit: Niin ja siis samanlaisia ennen/jälkeen-kuvia täältä punttimimmien joukosta löytyisi varmasti kymmeniä. Helppo vaan käyttää tuota omaa kuvaa esimerkkinä. Mä olen aiemmin ollut myös vaa'an orja, nykyisin mulle on sama mitä se näyttää kunhan mun on hyvä olla!

Faidra sanoi:
-heivaa se vaaka roskalavalle

(....) Mä olen aiemmin ollut myös vaa'an orja, nykyisin mulle on sama mitä se näyttää kunhan mun on hyvä olla!

Näin juuri! :thumbs: Treenaava nainen - mikäli kyse ei ole painoluokkalajista - ei tee vaa'alla mitään.

Tuosta painosta vielä sen verran, että painonnousu ei suinkaan aina tarkoita rasvan kertymistä kroppaan, vaan voi johtua monista muistakin tekijöistä, esim. nesteen määrän vaihtelusta (kuukautiskierron myötä, ja muutenkin).

Faidra sanoi:
Kuules, minäpäs näytän sulle ihan konkreettisesti miten paljon merkitystä niillä vaa'an lukemilla on. Ekassa kuvassa paino on n. 63-64kg ja tokassa 67-68kg.
Wow Faidra!!!:worship: Aivan loistava esimerkki! Kunpa kaikki mimmit tuon nähtyään viimeistään heittäisivät sen kirotun tuomiopäivän kapistuksen roskakoriin. Nuo kuvat perustelevat nimittäin tuhatta sanaakin paremmin juuri tuon "punttimimmi ei vaakaa tarvitse"-mantran. Loistavaa!!

EDIT: Ninnuralle hirveästi tsemppiä ja tervetuloa joukkoon! Kyllä siitä vaakariippuvuudesta pääsee eroon suit sait sukkelaan kun treenit alkavat kulkea ym. Niin mäkin pääsin. Joskus kyllä "huvikseen" punnitsen mutta ilman stressiä, mutta ero on siinä että nykyään toivon painon nousseen. Heh.

Samaa sanon mäkin...sitä vaakaa ei kannata hirveesti tuijottaa. Ota mielummin avuksi mittanauha, sekin kertoo enemmän "kiinteytymisestä":D Nesteet voi tosiaan vaikuttaa paljonkin painon vaihteluun, itse ainakin painan aina aamulla vähemmän kuin illalla ja kuukautiskierron mukaan myös.

Hienosti asian ytimeen Faidra onnistui taas menemään. Voiko tuota enää tuon paremmin ilmaista, että vaaka on turhaakin turhempi kapistus.

Ja jos Faidran kuvat eivät vielä vakuuta, niin käyppäs katsomassa minun profiilistani (paina tuota nimeä avatarin yläpuolella...) 162 senttistä ja kuvan ottamisaikoihin 64 kiloista neitokaista. Vaakaa ei tueta.

Valehteleva Vaaka???

HEllo Mimmit!

Harvoin tänne kirjoittelen, mutta taustalla sitäkin useammin:hyper: . En halua lietsoa, mutta kerron mielipiteeni.

Ensinnäkin Kuvat yllä jo kertovat, että lihaksikas ryhdikäs kroppa on MAKEE painosta huolimatta!!! :):hyper: Siinä varmasti useimmat MIMMIT ovat samaa mieltä?

Kuitenkin. :rolleyes: Vaaka EI valehtele... Se kertoo paljonko painat... Kehitystään voi seurata myös kehonpainon mukaan... kun on saavuttanut haluamansa tason.
Vaaka on myös hyvä, kerronkin miten itse siitä hyödyin/ hyödyn...

Olen noin 15 vuotta käynyt salilla säännöllisesti.:rock:
Aloitin 15 vuotta sitten 52,5 kilosta (teinirimpula, pituutta 160cm).
Aikuisikään saavuttuani (23-28 vuotta) painoni pyöri kauan siinä 57-58 kg kieppeillä, minkä koin hyvän olon ja hyvän ulkonäön painoksi (Lihasta ja voimaa tarpeeksi, silti kevyt keho aerobiseen liikuntaan, rasvaa noin 20%):) ...

"Parhaimmillaan" puolitoistavuotta sitten painoin 62 kiloa:eek: , eli kehooni oli kertynyt "salakavalasti" talven kaamosmasennuksen (lue en viitsi välittää miten paljon herkkuja syön kausi) aikana 4-5 kg painoa lisää. OLo ei ollut kotoisa ja farkut puristi... ÄHKYTTI. TAKAISIN RUOTUUN :whip: ja vuoden aikana paino putosi takaisin 57 kiloon (1 karkkipäivä viikossa säännön vallitessa)

LAskeneen pAinon kautta OMA HYVÄ OLO SEKÄ TYYTYVÄISYYS KROPPAAN PALASI. Kokoajan olen liikkunut ja treenannut Samoilla määrillä eli 3-4 Kovaa punttia, 1-2 Pumppia, 1-2 Steppiä, ja 2-3 aerobista, sekalaisesti uintia, juoksua tai pyöräilyä, hiihtoa). Voimatasot paranee vieläkin "vanhoilla päivillä" 30v:wanha: ja HYVÄN OLON PAINO SÄILYY Ruokavalion ansiosta.

ELI minun kohdalla vaakasta on ollut hyötyä. Kyllä kehon paino jotain kertoo. Liian usein sanotaan, että puntari roskikseen!!! Kun tiedetään, että lihas painaa, voi sen tavoitepainon pitää sitten hieman ylempänä ja miettiä HYVÄN OLON ja TYYTYVÄISYYS KEHOON PAINOA! Paino vaihtelee, mutta kun kerran viikossa vaakalle hyppää ja kuukauden keskiarvoa katselee voi olla aika varma painostaan heilahteluista huolimatta. MUTTA HYPPÄÄ VAAKALLE VAIN JOS HALUAT!

TREENI ILOA!!!:hyper:

urheilija sanoi:
Kuitenkin. :rolleyes: Vaaka EI valehtele... Se kertoo paljonko painat...

Totta, mutta ei se sitten mitään muuta kerrokaan. Ei sitä, onko sen päällä läskiä vaiko lihasmassaa, ja missä suhteessa. Eikä sitä, onko kroppaan kertynyt jostain syystä muutama kilo normaalia enemmän nestettä.

urheilija sanoi:
LAskeneen pAinon kautta OMA HYVÄ OLO SEKÄ TYYTYVÄISYYS KROPPAAN PALASI...

Hienoa, jos näin on. :) Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että suuri osa naisista hyötyisi suuresti siitä, että he oppisivat saamaan hyvää oloa ja tyytyväisyyttä terveen ja energisen olon ja jaksamisen sekä parantuneen peilikuvan perusteella, eikä suinkaan abtraktin vaakalukeman - vaakaan tuijotettaessa kun vaanii aina vaarana vähemmän-on-parempi -ajattelu.

Yritän vielä selittää tuota kantaani: Valtaosa naisista oppii jo lapsuudessaan, että painon suhteen vähemmän = parempi. Tätä toitottavat meille naistenlehtien lisäksi myös äidit, isosiskot yms. Joka paikassa puhutaan myös yliPAINOSTA ja PAINONpudotuksesta, eikä mainita sanallakaan sitä, että kropan koostumuksella ja lihaksillakin voisi jotain merkitystä olla. Tästä kaikesta seuraa, että aika hemmetin monen naisen suhde omaan painoon ja vaakaan on täysin vääristynyt ja suorastaan neuroottinen, ja kuten kaikki tiedämme, monessa tapauksessa "kohtuukäyttö" on paljon vaikeampaa kuin totaalikieltäytyminen - siksi mm. minä ja monet muut palstan mimmit olemme suosiolla viskanneet vaa'an jorpakkoon, ilmankin kun tulee vallan hyvin toimeen. :thumbs:

Kuten urheilja, en minäkään vaakasta luopuisi. Se on rehellinen. Oma silmä pettää kun katsoo peiliin, vaikka se olisi aina sama peili samassa paikassa. Huonona päivänä näen just niin laiskan ja pullean KatiP:n kun fiilis on ja toisena päivänä taas pakaran muoto jopa miellyttää. Valokuva on kyllä hyvä, siinä näkee itsensä objektiivisemmin.

Jos seuraa painoaan niin pitää olla tarpeeksi pitkä aikaväli ja punnitus samana viikonpäivänä samaan aikaan vuorokaudesta. Nätisti näkyy kehityksen suunta ja esim mahdolliset vaihtelut kierron mukaan. Vaikka toisaalta oman kehonsa tuntee niin piirretty käyrä millimetripaperilla tai jossain excel-taulukossa ehkä konkretisoi sen että nestettä toisilla tulee ja menee.

Kivaa dataa tulee myös kun laittaa samaan kuvaan painon ja vaikka massun ympäryksen ja seuraa meneekö ne jossain kohti ristiin (pitää siis vähän miettiä miten asettelee pystyakselit, tavoitetaso samalle korkeudelle)- toiveena kai useimmilla että massa nousee ja massu pienenee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Missukka sanoi:
Ja jos Faidran kuvat eivät vielä vakuuta, niin käyppäs katsomassa minun profiilistani (paina tuota nimeä avatarin yläpuolella...) 162 senttistä ja kuvan ottamisaikoihin 64 kiloista neitokaista. Vaakaa ei tueta.
Sorry off-topic, mutta en voi olla kirjoittamatta: VAU Missukka!! Todella mallikkaan näköinen kroppa. Muistan aikoinaan katsoneeni sun kuvia kuvathreadistasi (minne se muuten on kadonnut?) ja ainakin niihin kuviin verrattuna on kehitystä tullut tosi hienosti. Nuo sun mitathan on sellaiset, että samoissa mitoissa oleva sohvaperuna todennäköisesti olisi ihan pelkkää höttöä. No can do, lihas painaa ja lihaksikas mimmi näyttää samassa painossa (minun mielestäni) kymmenen kertaa paremmalta tavis joka ei urheile.

Urheilija: Tottakai vaaka kertoo painon, mutta entä sitten? Lihasmassan lisääntyessä yleensä se hyvän olon paino nousee. Mun hyvän olon paino oli aiemmin jossain 62 kilon tienoilla. Nyt hyvän olon paino on siellä 67-69kg tienoilla - näin voisin elää helposti läpi vuoden tuntien itseni hyvinvoivaksi, onnelliseksi ja seksikkääksi. Jos olisin vuonna 2002 painanut saman verran, olisin ollut totaalinen pullamössö ja kaikkea muuta kuin tyytyväinen olooni. Tämä oli se asia jota hain takaa sillä, että vaaka ei todellakaan kerro koko totuutta. Etkö oikeasti ole sitä mieltä, että jos sun hyvän olon paino puntilla käymisen ansiosta nousisi vaikkapa sinne 62 kiloon, voisit olla tyytyväinen? Vai murehtisitko siksi, että se nyt ei ole se 57kg jossa sun on joskus muinoin ollut hyvä olla - vaikka ehkä lihasmassan lisäyksen vuoksi saattaisit olla 62 kiloisena jopa timmimmässä kunnossa kuin aiemmin 57 kiloisena?

Tästäpä tulikin mielenkiintoinen keskusteluaihe!

Ite painan tällä hetkellä n. 10kg enemmän ku sillon ku hiihdin vielä kilpaa tosissani. Enkä ole sen läskimpi tai hötömpi. Sääli ettei ole kuvia siitä ajasta, sillä sillon tunsin olevani jotenkin iso ja paksu :rolleyes: (tosin olin vielä niin teini kuitenkin) Omalla silmällä ei huomaa minkäänlaista kehitystä kropassa mutta onhan siinä jotain täytynyt tapahtua jos nyt 10kg painavampana ei mitään järkkyjä makkaroita ole. Alkoikin oikein nyppiä kun ei ole mitään vertailukuvia.

Toi Missukan kuva on kyllä loistava esimerkki. "Kaikki naiset jotka painaa yli 60kg on sikaläskejä!!!" Jos jollekin menis sanomaan noi mitat eikä antais valokuvaa niin mielikuva olis ihan toisenlainen. Loistava homma Missukka!

Zone-sarja -42%
Kiitos vakuuttavista kuvista:worship:
nyt loppuu mulla vaa'an lukuihin tuijottaminen, heivaan sen koko pahuuden lähteen roskalavalle:evil:
Kiitos myös kuvan otto neuvosta Faidra:worship:
täytyy ottaa nyt muutama valokuva itsestäni ja verrata sitten muutaman kuukauden kuluttua onko muutosta parempaan tapahtunut ja mittanauhan lukuja vertailla.:D

Olen myös luopunut vaa'asta siitä yksinkertaisesta syystä, että joko punnitsen itseni joka ikinen päivä tai sitten en ollenkaan. Mielestäni juuri tuo valokuvaus ja mittanauha ovat parhaita kehityksen seuraamisessa. Joskus punnitsen itseni kuntosalilla, mutta todella harvoin. Yritän olla välittämättä kiloista, koska ennen ne olivat pahimpia vihollisiani. Painan n. 10 kg enemmän kuin valtaosa samanpituisista tytöistä, mutta läskiä ei juurikaan löydy. Ja uskokaa tai älkää, ennen painoin 30 kg vähemmän kuin nyt, ja olin silloin tuossa ns. "hyvän olon painossani", ennen kuin huomasin kuinka kaunis lihaksikas vartalo on.

Itse en silloin nähnyt peilikuvaani, vaan vaa'an. Nyt katson peiliin, enkä vaakaan.

Voisin laittaa teille kuvan todisteeksi siitä, ettei laihuus ole kaunista, mutta en osaa liittää sitä tähän... :nolo: Toivottavasti kuitenkin ymmärsitte pointin.

Vaakasta..

Hei Faidra!

Ehkä voisin vielä selventää...
Olen siis 160 pitkä ja 15 veenä painoin 52,5kg, tuolloin pituuskasvuni oli päättynyt ja kroppani oli urheilullinen, koska olen harrastanut ikäni yleisurheilua ja telinevoimistelua. 15 Veenä aloitin saliharjoittelun ja siitä eteenpäin painoni nousi sinne 57-58 kilon kieppeille... Aikaa tuohon meni noin 8 vuotta... Mielestäni 57-58 kiloisena olen lihaksiskas ja timmi.
Tuo 62 kilon paino johtui syömisestä ja todennäköisesti painonnousu oli läskiä... Eli näillä lähtökohdilla, treenin pysyessä "samana" olen todella tyytyväinen ja voin hyvin ja olen energinen 57 kilon painossa (nyt 30v)...
Jos nyt tässä ottaisin muutaman vuoden massatreenikauden ja saisin lihasta lisää 5kg (!!! lyhyelle naiselle PALJON jo omaksi tarpeekseni lihaksikkaaseen kroppaan), jolloin painaisin 62 kg!!! Olisin varmasti melko "miehekäs" ilmestys... Näin se vaan on MINUN kohdalla, minulle riittää FItness Kroppa...

"RAkastan" kyllä katsella "isompiakin naisia" (kehonrakennus) sekä omasta mielestäni inhimillisempiä fitnessnaisia. Ja loputtomiin jaksan ihailla treenattuja vartaloita ja miettiä sitä työmäärää treeniä ja diettiä, mitä ovat tehneet... :rock:

Varmasti kaikille löytyy oma keino seurata kroppan kunnon muuttumista tai ylläpitoa. Peilikuva, Mittanauha, Rasvamittarit, Valokuva, Vaatteet, Vaaka, Olotila jne tai yhdistelmät...

Vaakan lukema on joillekin todellakin "peikko", mutta vain niille, jotka eivät tiedä mitä on olla sporttinen ja ryhdikäs...

Täkeintä on että VIIHTYY ja on ONNELLINEN kropassaan.
Ja treeni iloa KAIKILLE RAUTAA RAKASTAVILLE MIMMEILLE!!!!

Ennen minulle (silloin kun en ymmärtänyt miksi ihminen ei voisi elää yhdellä viilillä päivässä ja silti käydä kaks kertaa päivässä lenkillä?!) se 40kg oli se IHANA TAVOITE, JA SILLOIN OLISIN KAUNEIN NAINEN MAAN PÄÄLLÄ, mutta nyt reippaasti 18 kiloa enemmän painavana peilistä katsoo paljon urheilullisempi, TERVEEEMPI ja paremman itsetunnon omaava nuori nainen. Ensimmäisen kerran punttailun aloittettua (vähän yli vuosi sitten) kun vaaka alkoi näyttämään 55kg tuli todella paska fiilis ja jotenki tuntui, että miten paino voi nousta noin paljon?! Silloin heitin puntarin roskiin, enkä ole sen koommin puntarin päälle katsonutkaan.

urheilija sanoi:
...Aikaa tuohon meni noin 8 vuotta... Mielestäni 57-58 kiloisena olen lihaksiskas ja timmi.
Tuo 62 kilon paino johtui syömisestä ja todennäköisesti painonnousu oli läskiä... Eli näillä lähtökohdilla, treenin pysyessä "samana" olen todella tyytyväinen ja voin hyvin ja olen energinen 57 kilon painossa (nyt 30v)...
Jos nyt tässä ottaisin muutaman vuoden massatreenikauden ja saisin lihasta lisää 5kg (!!! lyhyelle naiselle PALJON jo omaksi tarpeekseni lihaksikkaaseen kroppaan), jolloin painaisin 62 kg!!! Olisin varmasti melko "miehekäs" ilmestys... Näin se vaan on MINUN kohdalla, minulle riittää FItness Kroppa...

Öh, tuota... katsojan silmässähän se on tämäkin asia toki aina, mutta mun on nyt pakko olla eri mieltä tuosta "miehekkyydestä" - olen itse pari senttiä pitempi kuin sinä ja painan (luultavasti, kun en vaakaa omista) kymmenisen, ehkä vähän reilustikin, kiloa enemmän kuin sinä. En tosin ole "fitnesstimmi", mutten mielestäni missään läskipossukunnossakaan, lihasten muodot piirtyvät jonkis verran yms. Enkä kyllä todentotta ole miehekästä ilmestystä nähnytkään :lol2: Anteeksi nyt, mutta minun korvaani tuo sinun puheesi kyllä kuulostaa nimenomaan jonkinasteiselta vaakamanialta - olet itse jo etukäteen päättänyt, että 57 kg on se paino, jossa olet hyvännäköinen, jas jos menee sen yli, olet mielestäsi joko läski tai miehekäs. Korjaa, jos olen väärässä, mutta tämän mielikuvan sanoistasi saa.

urheilija sanoi:
Vaakan lukema on joillekin todellakin "peikko", mutta vain niille, jotka eivät tiedä mitä on olla sporttinen ja ryhdikäs...

Tämä ei pidä paikkaansa, tältäkin palstalta löytyy kosolti sporttisia ja ryhdikkäitä mimmejä, jotka todistavat tuon lauseen vääräksi.

Gillyanne sanoi:
Öh, tuota... katsojan silmässähän se on tämäkin asia toki aina, mutta mun on nyt pakko olla eri mieltä tuosta "miehekkyydestä"

Samaa mieltä Gillyannen kanssa. Olen kai melkein Gillyannen kokoinen ja en läski (paitsi noiden joidenki pakkispoikien mielestä :D, tömppä suorastaan) mutten supertiukkakaan. En ainakaan omasta mielestäni ole miehekäs :eek:

Sanoit että jos saat 5kg lihasta lisää nykyiseen 57 kiloon niin painat sitten 62kg ja olet miehekkään lihaksikas. Hm, ensinnäkin tollanen 5kg:n lihasmassan lisäys naisella ei ole mikään piece of cake ja toisekseen, jos sen 5kg saisit lihasta ni todennäkösesti sun kokonaispainos nousis paaaaaljon yli ton 62kg. Eli jos sun paino nousee 5kg ja siitä on osa lihasta, osa nestettä ja rasvaa, niin et kyllä tule miehekkään lihaksikkaaksi.

En nyt vaan millään osaa pukea ajatuksiani sanoiks, mutta luulisin että Gillyannen kans yritetään samaa asiaa ajaa takaa. Jos joku muu osaa selittää ton 5kg lihasmassa-jutun paremmin ni antaa tulla :D

Ehkä jotenkin niin, että kun urheilija katsot peiliin ja näet timmin ja urheilullisen, ehkä jopa lihaksikkaan kroppasi, jossa esimerkiksi selkäsi on selkeästi kehittynyt ankaran treenin tuloksena ja sen jälkeen astut vaa'alle, joka ei näytäkkään päättämääsi hyvän olon painoa eli 57kg, voitko väittää, ettet tartu vaaka lukemaan ja ala heti pudottamaan "ylimääräisiä"kiloja, vaikka todellisuudessa kyse on vain kehityksestä, kun tiedät treenanneesi kovasti ja syöneesi puhtaasti ja riittävästi. Saikohan tästä nyt pointin selville..:rolleyes: :)

Olen ollut aina hoikka ja painoa olen saanut vain ja ainoastaan liikunnan avulla. Eli kun urheilen säännöllisesti, paino nousee ja kun loppukesästä huilaan, paino laskee. Läski ei ole minuun tarttunut koskaan ja jos tarttuu niin surkastuneet lihakset vaihtuvat kevyempään läskikudokseen:). E-pillereiden lopettamisen jälkeen paino tippui myös. Lihasten kasvu kiihdyttää lepoaineenvaihduntaa, joten lihaksikkaana tarvii myös energiaa enemmän...kunhan syö oikeanlaista ravintoa. Älä lannistu...kevyet missitytöt ovat monesti luuta ja läskiä...jos saisivat lihaksia läskin tilalle, painaisivat huomattavasti enemmän...tsemppiä sulle:thumbs:

Latest posts

Back
Ylös Bottom