Vakuutusyhtiöiden vertailu (lue aloitusposti)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
Alkaa menemään hermot oman vakuutusyhtiön kanssa ja nyt olen harkinnut yhtiön vaihtoa.

Kertokaa mistä syistä olette päätyneet nykyiseen vakuutusyhtiöön. Toivottavasti olette kilpailuttaneet vakuutukset ja verranneet etenkin vakuutuksien sisältöjä.

Tähän threadiin voisi laittaa esim. vertailuja mitä toinen yhtiö korvaa ja mitä toinen ei. Mikään ei vituta enempää kun maksaa vakuutuksista suuri summa ja huomata, että eihän tämä korvaa juuri mitään. :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pohjolasta pelkkiä huonoja kokemuksia. Plussaa se että vakuutusmaksut voi maksaa OP bonuksilla. Pohjolalta ei saa esim. kattavaa tuulilasivakuutusta autoon. Pohjola korvasi jollekin muuttoauton kolaroineelle vain hankintahinnan, mikä oli siis kymmeniä tuhansia euroja vähemmän kuin auton arvo (Suomessa). En ole kuullut koskaan että kellään olisi positiivisia kokemuksia Pohjolasta. Epäilenkin että "toistaitoinen" on Pohjolassa itse töissä, tai OP:ssa.

Yhdeltä frendiltä varastettiin varastosta nahkarotseja, ulkoiluvaatteita, goretexiä jne ja Pohjola korvasi jotain 5 euroa koko tuhansien eurojen setistä.

IF yhtiötä ovat useimmat kehuneet.

Tapiolasta on vain hyviä kokemuksia. Meillä on Tapiola.

IF:ssä koti-, koira-, matka- ja henkivakuutus.
- Valitsin IF:n koska koiran (bokseri) vakuustus oli useamman sata euroa halvempi kuin muilla (Pohjola/Tapiola).
- Kilpailukykyiset hinnat
- Todella nopea korvauspalvelu
- S-bonusta
- Liiton edut

OP-Pohjola tyttöystävän tapaturmavakuutus
- OP on ainoa jonka tapaturmavakuutuksessa ei ole kumulatiivista maksimisummaa korvauksille vaan korvauskatto on aina tapaturmakohtainen (ISO PLUSSA)
- Tapaturmavakuutus todella kilpailukykyinen hinnaltaan

Tapiola mun sairaskulu- ja tapaturmavakuutukset
- Taipola korvaa hitaasti eli aina maksimikrovauskäsittely ajat 30+pv
- Hinta ei ole mitenkään halpa
- Mun ei kannata noita siirtää pois, koska sairaskuluvakuutuksessa omavastuu 0€ (ei enään mahdollista saada mistään) ja tapaturmavakuutuksesta korvatut tapaturmat ei todennäköisesti menisi toisen yhtiön vakuutksissa korvattavien joukkoon jos sattuisi jotain. Tosin Tapiolalta olen korvauksina saanut noista kahdesta vakuutuksesta takaisin seuraavan n. 50v vakuutusmaksut, eli olen nettosaajana. :)

Tapiolan kotivakuutus hieman ihmetyttää. Vakuutusehdoissa lukee, että korvaa kiinteää irtaimistoa vaan jollain 11 000€:lla. Aika halpa hinta kaikista pintamateriaaleista keittiön kaapeista, yms. Toki kerrostalon omakin vakuutus jotain korvaa, mutta sen pitäisi korvata vain alkuperäistä kuntoa vastaavaan kuntoon.

Onkohan joku selvittänyt, että onkohan tuo täys kusetus? Täytyykö jatkossa vuokrasoppariin kirjoittaa, että kelpaa mikä tahansa muu kotivakutuus paitsi Tapiolan.

Itsellä on juurikin Pohjolan koti-, tapaturma- ja liikennevakuutukset. Tapaturmia, liikenneonnettomuuksia, varkauksia ja pahoinpitelyjä on sattunut tiuhaan tahtiin, ja korvaushalukkuutta on aina löytynyt.

Tapiolan kotivakuutus hieman ihmetyttää. Vakuutusehdoissa lukee, että korvaa kiinteää irtaimistoa vaan jollain 11 000€:lla. Aika halpa hinta kaikista pintamateriaaleista keittiön kaapeista, yms. Toki kerrostalon omakin vakuutus jotain korvaa, mutta sen pitäisi korvata vain alkuperäistä kuntoa vastaavaan kuntoon.

Onkohan joku selvittänyt, että onkohan tuo täys kusetus? Täytyykö jatkossa vuokrasoppariin kirjoittaa, että kelpaa mikä tahansa muu kotivakutuus paitsi Tapiolan.

No itsehän sä sen voit määrittää paljon haluat irtaimiston vakuutusarvoksi. Ei muuta kuin soittoa sinne ja nostat korvaussumman mieleisellesi tasolle. :)

Lähivakuutuksessa täällä kotivakuutus (tai itseasiassa nuorisovakuutus, joka siis käsittää koti - tapaturma - matka yms.), lapsen sairaskuluvakuutus sekä henkivakuutus. Lähivakuutus siksi että ensinnäkin ottohetkellä halvin ja lisäksi oli aiempaa hyvää kokemusta korvauspalvelusta (mopo varastettiin aikoinaan). Lisäksi asiakaspalvelu on aivan omaa luokkaansa (vrt. Fennia ja Pohjola, joista myös kokemusta), keskittämisedut hyvät (lapsen sairaskuluvakuutus about puoleen hintaan kun kotivakuutus lähivakuutuksessa, vuositasolla säästö on luokkaa 2,5krt kotivakuutuksen hinta). Ainoa joka lähivakuutuksessa ei ole, on auton vakuutus, joka on Volvian Renault-vakuutus. Tämä siksi että YKSIKÄÄN vakuutusyhtiö ei pystynyt lähellekään Volvian hintaa, joka on liikenne + täyskasko ~850e vuodessa (0% bonuksia), ja ekan vuoden antoivat -50%. Ei paha. Ja tuo siis ihan normaaleilla omavastuuehdoilla yms.

Fenniasta en enää ikinä ota mitään, johtuen siitä, että erään konttorin tädin asiakaspalvelutaidot vahinkoilmoitusta tehtäessä oli sitä luokkaa ettei mitään rajaa:curs: Pohjolasta ihan hyvät kokemukset, tosin korvauspalveluista ei ole kokemuksia.

Nordea, Pohjola, Tapiola olivat kaikki kalliimpia kun IF, joten IF:ssä on vakuutettu koti,2xauto,koira,sairas/tapaturma. Ei ole huonoja kokemuksia palveluista tai korvauksista.

Koiravakuutus tuolla on aika nimellinen kun omavastuu on joku 85e + joutuu maksamaan 25% laskusta. Eli 150 laskusta joutuu itse pulittaa 100€. Mutta jos sattuisi tulemaan joku kalliimpi leikkaus keikka niin sillon on tärkeä. Tuo IF koiravakuutus maksaa myös lonkkakuvauksen.

Ja IF:sta saa sitä s-bonusta.

Nordea, Pohjola, Tapiola olivat kaikki kalliimpia kun IF, joten IF:ssä on vakuutettu koti,2xauto,koira,sairas/tapaturma. Ei ole huonoja kokemuksia palveluista tai korvauksista.

Koiravakuutus tuolla on aika nimellinen kun omavastuu on joku 85e + joutuu maksamaan 25% laskusta. Eli 150 laskusta joutuu itse pulittaa 100€. Mutta jos sattuisi tulemaan joku kalliimpi leikkaus keikka niin sillon on tärkeä. Tuo IF koiravakuutus maksaa myös lonkkakuvauksen.

Ja IF:sta saa sitä s-bonusta.

IF:n koiravakuutuksessa omavastuu on 85€/vuosi ja ylimenevistä kuluista 25%. Tapiolalla ja muilla se on 85€ + 25% per vahinkotapahtuma!

Siis Tapiolan omavastuu on 34€ + 25%. Eli 150€ lekurireissusta asiakas maksaa ite 63€. Ja vielä sellanen ero muihin että lääkärin tiskille maksetaan vain tämä 63€, eli ei siis tarvitse hakea/odotella korvauksia ja hyvityksiä.

Tapiolan koiravakuutus oli 107€/v kalliimpi ku IF:ssä.

Ja nämä luvut ja ehdot on poimittu tapiolan lähettämästä vakuutustarjouksesta.

IF:n koiravakuutuksessa omavastuu on 85€/vuosi ja ylimenevistä kuluista 25%. Tapiolalla ja muilla se on 85€ + 25% per vahinkotapahtuma!

Meillä ainakin on Tapiolassa koiravakuutus ja omavastuu on 34€ + 25% 34€ ylittävästä summasta. Vuosimaksu oli muistaakseni jotain 170-180€.

Esim. kerran jouduimme käymään sunnuntaipäivystyksessä ja tuosta koitui laskua noin 250€ -> omavastuu oli 88€ -> Tapiola maksoi 162€ -> vuosimaksu tuli kuitattua melkein kokonaan tuolla.

Tapiola valittiin silloin myös siksi, että sieltä SAI bonusta. Ei saa enää, mutta kaikki on sujunut kyllä ihan moitteettomasti heidän kanssaan.

Miellä kans tapiolassa vakuutukset. Fillari kun varastettiin niin tarvitsivat vain rikosilmoituksen numeron ja sitten puhelimessa kyselivät fillarin arvon jne. 3päivää tuosta niin rahat oli tilillä.

Mulla on samantyylinen sairaskulu vakuutus tapiolassa kuin edellä joku mainitsi. Omavastuu 17€ + 10% loput menee vakuutuksen piikkiin. Mielestäni tuollaisiakaan ei enää saa. Vaikka sairastun flunssaan niin kun käyn yksityisellä ja lääkekuuri niin noista kuluista jää itselle maksettavas tuo 17+10%.
Vakuutusmaksu on jotain 200vuodessa ja siitä jää säästöön siten että vakuutusmaksu muistaakseni loppuu 60vuotiaana ja on voimassa 65 jolloin saan säästö summan rahaa. Vanhemmat ovat tehneet tuon vakuutuksen silloin kun synnyin -73 ja sain eka summan kun täytin 21 jolloin tuli tilille 16 000mk.

Meillä ainakin on Tapiolassa koiravakuutus ja omavastuu on 34€ + 25% 34€ ylittävästä summasta. Vuosimaksu oli muistaakseni jotain 170-180€.

Esim. kerran jouduimme käymään sunnuntaipäivystyksessä ja tuosta koitui laskua noin 250€ -> omavastuu oli 88€ -> Tapiola maksoi 162€ -> vuosimaksu tuli kuitattua melkein kokonaan tuolla.

Tapiola valittiin silloin myös siksi, että sieltä SAI bonusta. Ei saa enää, mutta kaikki on sujunut kyllä ihan moitteettomasti heidän kanssaan.

Tapiolassa voi valita kumman omavastuun ottaa (34€ + 25% vs. 84€ + 25%), mutta se ei edelleenkään poista sitä faktaa, että se kiinteä summa menee jokaisesta vakuutustapahtumasta erikseen toisin kuten IF:llä. Laskin juuri, että meidän bokserille 34€ omavastuulla vuosimaksu olisi 347€ ja 84€:lla 277€. IF:llä vuosimaksu on 212€ samoilla korvausmäärillä. Suorakorvaus on tosin plussaa, mutta se on lähinnä kuriositeetti, koska IF:lllä omakohtaiset kokemukset on osoittaneet, että rahat tulevat n. viikon sisällä lappujen lähettämisestä.

Pohjolassa on meidän kaikki vakuutukset. Pohjola Easy (nuorille) huomattavasti kilpailijoiden tarjoamia paketteja halvempi, kotivakuutuksesta hyviä kokemuksia, hupen mainitsemat OP:n bonuksilla maksettavat laskut kans plussaa.

Tapiolastakin hyviä kokemuksia, sieltä oli nuorena startti-vakuutus (0 - 20 v), jonka kattavuudesta paljon kokemuksia joten valtava +. Keskittämisen takia silti kaikki Pohjolassa.

IFistä oon kuullut enimmäkseen huonoa, kohokohtana mainittakoon taannoinen raekuuro Itä-Suomessä. Positiivisena mainittakoon ainakin aikoinaan olleen +25% parempi tilalle-kampanjan toimivuus.

Muista ei ole mitään kokemuksia.

En ole kuullut koskaan että kellään olisi positiivisia kokemuksia Pohjolasta. Epäilenkin että "toistaitoinen" on Pohjolassa itse töissä, tai OP:ssa.

Jahas.

japa sanoi:
Mulla on samantyylinen sairaskulu vakuutus tapiolassa kuin edellä joku mainitsi. Omavastuu 17€ + 10% loput menee vakuutuksen piikkiin. Mielestäni tuollaisiakaan ei enää saa. Vaikka sairastun flunssaan niin kun käyn yksityisellä ja lääkekuuri niin noista kuluista jää itselle maksettavas tuo 17+10%.
Vakuutusmaksu on jotain 200vuodessa

Monimutkasta. :D Itelläni on sairaskuluvakuutus IF:ssä, jossa on omavastuu 0€. Hintaa tällä on 220e vuodessa ja se korvaa 30000 euroon asti kaikki kulut. Vakuutuksen voi kätevästi naputella nettiin omaan kansioon tiedot aiheutuneista kuluista ja näistä nykyään tulee vuorokauden sisällä kuittaus, jos ne ovat jotain alle satasen pikkukuluja. Rahat on tilillä 2 päivässä.

Olen pari kertaa ollut yksityisellä leikkauksessa, joita varten olen IF:ltä pyytänyt maksusitoumuksen, jonka saa alle viikossa ettei itse tarvitse edes laskua maksaa.

Ei pahaa sanottavaa IF:stän. Homma toiminut tähän asti erittäin hyvin.

Tapiola todella kallis, mutta korvaukset pelasivat hienosti. En tiedä johtuiko sitten perheen pitkästä asiakkuudesta siellä.
Itse otetut vakuutukset on nykyään kaikki pohjolassa, halvemmat hinnat ainakin. Korvauksia ei ole tarvinnut hakea mistään ja toivottavasti ei tarvitsekaan. Löytyi muuten myös pohjolasta tuo auton hinta +25% päälle juttu ainakin pari vuotta sitten.

Muualla autovakuutus olisi ollu tuplahintainen, päädyin ifiin. Auto on smart fortwo cdi.

Samasta puljusta sitten kotivakuutus sun muut kun sai keskittäjän edut.

Lisäksi todella hyviä kokemuksia ifistä mm. museoautoon kohdistuneen ilkivallan korvauksessa. Ei mitään mukinoita, vakuutushenkilö ymmärsi saman tien mistä on kyse nähtyään auton.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom