Vakuutusyhtiöiden korvauspolitiikka

Elikkä mulle kävi kesällä salilla maastavetoa tehdessä niin että hauiksesta katkesi jänne. Käsi on nyt hoidettu kuntoon ja kuntouttelen sitä omatoimisesti salilla pikku painoilla. Ens vuoden puolella lähdetään tekemään normaalia treeniä pikku hiljaa painoja lisäten.

Sampon tapaturmavakuutuksen piikkiin olen ajatellut saada korvattua sairaanhoitokulut eli poliklinikkamaksut, lääkärinlaskut, fysioterapeutin käynnit joita on yhteensä n. 200 euron edestä kertynyt.
Kaikki laskut olen lähettäny vakuutusyhtiölle ja antanut selostuksen miten onnettomuus sattui. Nyt kuulin eräältä taholta että vakuutusyhtiö ei välttämättä korvaisikaan kuluja koska kysymys ei ole "tapaturma" vaan jotain muuta... Onko kenelläkään kokemusta asiasta? Vakuutusyhtiöltä ei siis ole vielä tullut päätöstä.

Kiitokset....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
EDIT. UNOHDA. JOOPA JOO, JOS NYT KUITENKIN LUKIS POSTAUKSEN ENNEN KUIN KYSELEE TYHMIÄ.

No minkäslainen vakuutus sulla on? Se vaikuttaa jonkin verran..

Itse olen kantapään kautta oppinut sen, että ennen kun soittaa vakuutusyhtiöön niin on parempi selata ne valuutusehdot melko tarkkaan läpi. Voi sitten muuttaa tarinan vakuutusyhtiön mieleiseksi :jahas:

Saattaapi olla että tulee hankaluuksia. Itsellä meni 9 vuotta taistellessa valtion vakuutuslaitosta vastaan intissä särkyneen polven takia.

Heidän mukaan siinä kun horjahdin pyörällä, vääntäen polveni paskaksi puhtaassa palveluksessa, ei löytynyt näyttöä tapaturmasta. Tapaturma olisi kuulemma ollut kyseessä jos mukana olisi ollut verta ja suolenpätkiä...

Taistelin tosiaan melkein vuosikymmenen, kävin kolme polvileikkausta, ennen kun sain taisteluni laitosta vastaan näiltä osin päätökseen ja maksoivat taantuvasti kaiken, jopa pienen kertaeläkkeen.

Suosittelen hommaamaan erittäin pätevältä yksityispuolen lääkäreiltä lausunnon miten tuollainen vamma on syntynyt äläkä laita missään nimessä allekirjoitustasi mihinkään paperille ennen kun olet saanut puhtaasti tahtosi asiassa läpi.

Ehkäpä sitten pitää odotella vaan... Mitään "tapaturmaa" ei varsinaisesti sattunut vaan käden perkele ei vaan yksinkertaisesti kestänyt...

Tuppaavat kuulemma vakuutusyhtiöt monesti väittämään että on kuluma tai muu vanha vamma. Ja vakuutusyhtiön lääkärihän tekee diagnoosin täysin itsenäisesti, näkemättä edes potilaan nimeä. Ei auta erikoislääkärin lausunnot tai muut.

Jossakin juuri oli juttua että esim.kaikki vakuutukset ei korvaa voimailu/kamppailulajeissa sattuvia vahinkoja. Samoin oli moottoriurheilu,laskettelu,jääkiekko jne. Muistaako kukaan missä oli tästä juttua? vai muistelenko harhoja?
Itselläni olisi mielenkiintoista saada järkevä vastaus siihen että kun minulla on oma tapaturma vakuutus,kilpailulisenssin kautta vakuutus ja viellä seuran kautta vakuutus niin mikä korvaa mitäkin esim. juuri kilpailussa tapahtuvan vahingon, tai entä sitten harjoituksissa?
Jossakin olen mieltänyt että juuri tuossa mainittu "tapaturma" on todella häilyvä käsite. Eli jos tosiaan olet ollu treenaamassa ja siinä tapahtuu jotain missä paikat hajoaa niin se ei ole vakuutusyhtiön mukaan tapaturma sillä olet tietoisesti ollut tekemässä jotain missä voi sattua vahinko mutta jos saman vamman saat vaikka muuttolaatikkoa nostaessa niin sitten on.

japa sanoi:
kilpailulisenssin kautta vakuutus ja viellä seuran kautta vakuutus niin mikä korvaa mitäkin esim. juuri kilpailussa tapahtuvan vahingon, tai entä sitten harjoituksissa?
Kaikilla vakuutusyhtiöillä on lisenssillä kilpaileville (tai jopa kisoihin treenaaville) omat ehtonsa tapaturmavakuutukseen. Jos treenaat siis vaikkapa potauskisoihin tavallisen tapaturmavakuutuksen "suojaamana" ja loukkaat itsesi - et saa penniäkään. Ehkä sitä ei kannata vahinkoilmoituksessa huutaa, että "perkele nyt vituttaa niin ankarasti kun just ennen SM-skaboja tuli välilihan pullistuma voi viiittuuuuu!!!1 :curs:"

Tomi sanoi:
Kaikilla vakuutusyhtiöillä on lisenssillä kilpaileville (tai jopa kisoihin treenaaville) omat ehtonsa tapaturmavakuutukseen. Jos treenaat siis vaikkapa potauskisoihin tavallisen tapaturmavakuutuksen "suojaamana" ja loukkaat itsesi - et saa penniäkään. Ehkä sitä ei kannata vahinkoilmoituksessa huutaa, että "perkele nyt vituttaa niin ankarasti kun just ennen SM-skaboja tuli välilihan pullistuma voi viiittuuuuu!!!1 :curs:"

Ja kannattaako edes sanoa että vahinko sattui juuri rautaa nostaessa vai kertoilla että tippui töllön kaukosäädin lattialle ja sitä nostaessa sattui niin perkuleesti selkään?

Eikö ole pakkiksella yhtään vakuutusalan tuntijaa joka antaisi hieman "tietoa" näistä jutuista?

Vapaaehtoinen yksityistapaturmavakuutus korvaa vahingon hoidon seuraavin edellytyksin ja rajoituksin: kuntosaliharjoittelu, oltava oman fyysisen kunnon parantamiseen tai ylläpitoon tähtäävää (eli ei kilpailuun harjoittelua eikä saa kuulua urheiluseuraan).

Fysikaalinen hoito: vain lääkärin määräämä pakollinen hoito, yleensä enintään 10 hoitokertaa. Eli jos löytyy lähete niin olet vahvoilla tämän suhteen.

Toki näissä on yhtiökohtaisia eroja, mutta pääperiaatteet tässä nyt kuitekin! Sammon ehdot vaan esiin, sieltä nämä kaikki löytyy.

If henkilövakuutusehdot http://www.if.fi/web/fi/private.nsf
Vakuutusyhtiö käsittelee kaikki caset tapauskohtaisesti, tosiaan riippuu paljon siitä sun storystä minkä olet sinne toimittanut. Tapaturmahan se on ilman muuta ja sun vakuutuksen pitäis kattaa se punttisaliharjoittelu kun et kuulu
urheiluseuraan.Toivotaan parasta, siis että korvaisivat ilman mukinoita.

BFL2002 sanoi:
Vapaaehtoinen yksityistapaturmavakuutus korvaa vahingon hoidon seuraavin edellytyksin ja rajoituksin: kuntosaliharjoittelu, oltava oman fyysisen kunnon parantamiseen tai ylläpitoon tähtäävää (eli ei kilpailuun harjoittelua eikä saa kuulua urheiluseuraan).

Tää on aika jännä kun ottaa huomioon miten tosissaan ja veren maku suussa monet ns. taviksetkin nostelee rautaa salilla.

snowball sanoi:
If henkilövakuutusehdot http://www.if.fi/web/fi/private.nsf
Vakuutusyhtiö käsittelee kaikki caset tapauskohtaisesti, tosiaan riippuu paljon siitä sun storystä minkä olet sinne toimittanut. Tapaturmahan se on ilman muuta ja sun vakuutuksen pitäis kattaa se punttisaliharjoittelu kun et kuulu
urheiluseuraan.Toivotaan parasta, siis että korvaisivat ilman mukinoita.
Valitettavasti vakuutusyhtiöillä on palkkalistoillaan varmaan maan parhaat lakimiehet / lääkärit ja ne varmasti yrittävät kiemurrella korvaksista kaikilla mahdollisilla tavoilla, vedoten esim. systemaattiseen harjoitteluun joka on jatkunut vuosia ja perustunut harjoitusohjelmaan joka on verrattavissa
kilpaurheiluun jne.. jne.. Mutta ei maalata piruja seinille ... Ei kyl varmaan
helpottanu yhtään tää mun posti, mutta voithan soittaa vakuutusyhtiöön
sun asioita käsittelevälle virkailijalle ja saada siltä hieman valaistusta asiaan.
Kysy vaikka miten on vastaavanlaisia caseja korvattu ..

Niin, mitään sammon tapaturmavakuutusta ei taida olla olemassa, tai sitten ovat siitä harvinaisen hiljaa. Tällaista tekstiä kuitenkin löytyi ifiltä: "Korvaus maksetaan, kun vakuutetulle sattuu sellainen vakuutustapaturma, jonka korvaamisesta vakuutuskirjassa on sovittu." Jotta vakuutuskirjaa tavaamaan...

Muistakaa kuitenkin, että "korvausta ei makseta, jos sairaus, vamma tai kuolema on aiheutunut vakuutetun joutuessa ihmisiä joukoittain tuhonneen, ydinreaktioon perustuvan aseen tai laitteen äkillisen vaikutuksen kohteeksi." :hyper:
Että olis hieno väsätä vakuutusyhtiössä noita tekstejä...

kävin just eilen juttelemassa vakuutusmyyjän kanssa, ja tulipa itseasiassa aika yllätyksenä että vakuutusyhtiöiden normaalit tapaturmavakuutukset EIVÄT korvaa punttisalilla tapahtuneita tapaturmia. sanoi, että se pykälä menee jotenkin niin että urheillessa tai kuntoillessa sattunut tapaturma korvataan, mutta ei jos tapaturma tapahtuu punttisalilla painoilla treenatessa.. Ja sanoi vielä, että ei tule minun kohdalla menemään läpi jos yrittää väittää että tapaturma tapahtui "urheillessa" koska päältäpäin jo näkee että treenaa aktiivisesti. Laajempi tapaturmavakuutus olisi muutaman kympin kalliimpi...

ja tuosta lisenssillä kilpailemisesta. Iffin vakuutusmyyjä sanoi minulle, että tämän laajemman tapaturmavakuutuksen piirissä ei ole mitään väliä jos vaikkapa kilpailisin bodauksessa ja harjoituskaudella loukkaannun, mutta jos itse kilpailutilanteessa lavalla kaadun ja katkon jalkani, sitä se ei korvaa. Kai se myyjä tiesi mistä puhui???

Onko tästä kellään käytännön kokemusta? Meinaan vaan että pakko kai ottaa tollainen laajempi tapaturmavakuutus koska jos nyt jossain loukkaantuu, niin ihan varmastihan se on treenatessa..

metalman sanoi:
ja tuosta lisenssillä kilpailemisesta. Iffin vakuutusmyyjä sanoi minulle, että tämän laajemman tapaturmavakuutuksen piirissä ei ole mitään väliä jos vaikkapa kilpailisin bodauksessa ja harjoituskaudella loukkaannun, mutta jos itse kilpailutilanteessa lavalla kaadun ja katkon jalkani, sitä se ei korvaa. Kai se myyjä tiesi mistä puhui???

Kaukana olen asiantuntijasta tällä alalla, mutta näinhän se ihan maalaisjärjelläkin menee. Sillä eikös noihin linsensseihin kuulu aina myös vakuutus? Eli eihän ne sitten ota riesakseen tapaust joka on jo vakuutettu jossakin toisaalla. Sama homma jos vaikka työpaikan matkalla telot itsesi, olet silloin työpaikan vakuutuksen piirissä ja omasta vakuutuksesta on turha hakea mitään. Vakuutusyhtiöt sitten tappelevat rajatapauksissa keskenään kumman korvattavaksi joku tapaus lankeaa, nimimerkillä kokemusta on.

Ketäänähän ei saisi yllyttää mihinkään vakuutupetokseen, mutta samanlaista kusetusta se on vakuutusyhtiön puolesta. Vakuutusyhtiön lääkäri kirjottaa lausunnun, että kädessä ollut vamma onkin synnynnäisen vian aiheuttama yms yms ja tottakai edes näkemättä potilasta. Eli miksi helvetissä sanoa, että se selkä meni salilla? Miksei sano, että meni kun naapurin kirjahyllyä siirrettiin? Jos peli olisi rehellistä molemmin puolin, niin en minäkään ajattelisi näin... :curs:

EDIT: Ja muistakaa aina, etta vakyytusyhtiö on yritys jonka tarkoitus on tuottaa VOITTOA omistajillee, ei todellakaan jakaa mitään korvauksia jos jollekin se tapaturma sattuu, tämä on vain se sivutuote. ;)

No, ei se tuo "näkee, että treenaa aktiivisesti" ole juridisesti kovinkaan validi pointti. Panet kovan kovaa vasten. Kyllä vakuutusyhtiö taipuu, kun tarpeeksi kauan jaksaa painostaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom