Mä oon käyny OP/ Pohjola tarjouksen pyytämässä ja seuraavaks meen Tapiolaan. Sen jälkeen sitten Nordeaan, jossa nyt on pankkiasiat. Onko kokemuksia Nordean vakuutuksista?
OP:ssa tarjosivat asuntolainaan marginaalia 0,3, autolainaan 0,6 ja Pohjolan vakuutukset näyttivät edullisemmilta ainakin nykyisiin verrattuna. OP:ssa on sitten toi bonussysteemi, jolla sitten voi maksaa esim. vakuutuksia. Täytyy katsoa vielä kuka tarjoaa ja mitä..
OP:ssa tarjosivat asuntolainaan marginaalia 0,3, autolainaan 0,6 ja Pohjolan vakuutukset näyttivät edullisemmilta ainakin nykyisiin verrattuna. OP:ssa on sitten toi bonussysteemi, jolla sitten voi maksaa esim. vakuutuksia. Täytyy katsoa vielä kuka tarjoaa ja mitä..
Mulla on edelleen pankkiasiakkuus Nordeassa ja vakuutukset Tapiolassa. Nordea teki kokonaisuudessaan suurinpiirtein samanhintaisen tarjouksin mitä Tapiola, mutta esim. sairaskuluvakuutusten omavastuut ois nousseet mulla ja vaimolla rajusti. Joten tässä kohtaa ei vaihto mulla kannattanut.
Tapiolan kanssa pitäs vielä pankkiasiat käydä läpin, jotenkin vain epäilen, ettei ne pysty 0,34 marginaalia, ilmasta luottokorttia joka sisältää maktavakuutuksen ja 50 centtiä kk palvelumaksuja paketti alittamaan niin paljon, että mun kannattaisi sinne vaihtaa pankkiasioita.
Eli toistaseksi pankki ja vakuutusyhtiö on mulla eri talot, enkä näe tässä mitään ongelmaakaan.
Tapiolasta saa muuten nykyään 3,5% alennusta jos tekee sen "maksusopimukse", eli että vakuutukset tulee yhdellä laskulla ja maksaa kaikki kerta vuodesssa. El jos ei vakuutusmaksuihin meneviä rahoja pidä missään kasvamassa korkoa, kannattaa vakuutuksen maksaa kerran vuodessa pois.