Vakuutukset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja plank
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niinkuin tossa jutussakin lukee niin ei kuulu ifi:lle ja Fun Park maksaa omistaan vahingot ;)

Niin lukee, mutta eikö sitä varten ole juuri vakuutuksia, mitkä korvaa tälläiset vahingot:(
"Vakuutusyhtiö Ifin lausunnon mukaan tykki ei ollut tarpeeksi turvallinen. Siksi FunParkin vahinkovakuutus ei korvaa tapahtunutta."
Ehkä siksi tämä juttu on vuotanut lehtiin, ettei korvaukset "unohtuisi" maksaa.
Sama näiden vakuutusyhtiöiden lääkäreiden kanssa on, kun eväävät korvauksia ilman, että koskaan ovat nähneet potilasta, vaikka hoitava lääkäri on todennut potilalla onnettomuudesta tulleen vamman:(
 
Niin lukee, mutta eikö sitä varten ole juuri vakuutuksia, mitkä korvaa tälläiset vahingot:(
"Vakuutusyhtiö Ifin lausunnon mukaan tykki ei ollut tarpeeksi turvallinen. Siksi FunParkin vahinkovakuutus ei korvaa tapahtunutta."
Ehkä siksi tämä juttu on vuotanut lehtiin, ettei korvaukset "unohtuisi" maksaa.
Sama näiden vakuutusyhtiöiden lääkäreiden kanssa on, kun eväävät korvauksia ilman, että koskaan ovat nähneet potilasta, vaikka hoitava lääkäri on todennut potilalla onnettomuudesta tulleen vamman:(

Vakuutuslääkäri ei muuten evää korvauksia. Toki antaa lausunnon käytettävissä olevillaan tiedoilla. Mutta varsinaisen päätöksen korvauksista tekee kyllä joku muu kuin lääkäri. Tiedän kyllä (mm omasta kokemuksesta), että joskus ne lausunnot on aika lailla ritiriidassa hoitavan lääkärin kanssa. Lähinnä nyt kommenttina tuohon yleiseen "vakuutuslääkäri eväsi korvaukset" juttuun. Niin ja itselläni ei ole sidonnaisuuksia vakuutusyhtiöihin muuta kuin asiakkaana.:)
 
Vakuutuslääkäri ei muuten evää korvauksia. Toki antaa lausunnon käytettävissä olevillaan tiedoilla. Mutta varsinaisen päätöksen korvauksista tekee kyllä joku muu kuin lääkäri. Tiedän kyllä (mm omasta kokemuksesta), että joskus ne lausunnot on aika lailla ritiriidassa hoitavan lääkärin kanssa. Lähinnä nyt kommenttina tuohon yleiseen "vakuutuslääkäri eväsi korvaukset" juttuun. Niin ja itselläni ei ole sidonnaisuuksia vakuutusyhtiöihin muuta kuin asiakkaana.:)
Selvä;)
Itellä ei onneksi vielä ole ollut mitään vaivoja, että olisi joutunut asioimaan vakuutuslääkäreiden kanssa.
 
Onko sillä väliä tällä hetkellä, kun haluan OP-Pohjolasta vakuutustarjouksen autooni, että laitanko vaan netin kautta tarjouspyynnön vai menenkö paikan päälle jutustelemaan? Tuleeko samantasoinen tarjous niin face-to-face kuin netin kauttakin?
 
Pelkkä autovakuutus? Jos noita pitää itse maksaa niin lähtisin siitä, että kilpailutat koko vakuutuspaketin ja käväset vaikka pelipaikalla tarjousten kanssa.

OP oli mun mielestä tosi kallis. En tosin muista mikä osa siitä, kun minua lähinnä kiinnostaa könttäsumma joka menee vakutuuksiin vuositasolla.

- - - Updated - - -

Just tein pientä kilpailutusta ja Turva olisi ollut halvin mulle, mutta jäin nyt vielä Fenniaan kun olen saanut sieltä hyvää palvelua. Hintaero ei ollut niin iso.
 
En tiedä onko OP kallis verrattuna muihin vai ei, mutta sen vakuutuksia tuskin kannata ottaa jos ei ole OP-bonuksia mitä käyttää, ne pienentää hintaa meinaan aika reippaasti.
 
Onhan OP vähän kallis mutta jos esim. asuntolaina ja sijoituksia siellä, bonuksilla kuittaa aika paljon maksuista. Muuten niillä ei ole juuri käyttöä ja saa odotella vuosikausia että ne maksetaan.

Kolmeen vuoteen en ole maksanut kotivakuutuksesta mitään. :)
 
Aina yllättää tämä suomalaisten bonusten perässä juoksentelu. Olen ollut OP:ssa töissä ja kyllä tuo systeemi on ihan huolella suunniteltu. Talon sisällä naureskellaan, miten asiakkaat vieläkin uskoo että OP-bonukset on joku ylimääräinen etu. Jostainhan firma ne rahat ottaa..

Sama koskee S-bonuksia yms.
 
Totta kai, mutta jos joka tapauksessa asioi siellä niin tyhmäähän se olis olla hyödyntämättä niitä, oli sit prisma tai pankki.
 
Joo, tuo on kyllä totta. Mutta esimerkiksi sitä en käsitä, että ihmiset siirtyi pelkkien S-bonusten takia Ifiin silloin kun S-ryhmä teki Ifin kanssa yhteistyösopimuksen.

Uskomatonta, miten tärkeitä nämä bonusasiat on Suomessa. Saat omia rahojasi takaisin aina tasaisin väliajoin nimikkeellä "bonus", niin se on sitten kovin juttu ikinä missään.
 
Itselläni oli aikoinaan vakuutukset (liikenne, kasko, koti ja matka) IFissä. Kilpailutin vakuutukset Lähitapiolassa, Fenniassa ja Op-Pohjolassa.Kaikki 3 olivat reilusti halvempia kuin IF. Kaskovakuutus oli IFissä aivan järjettömän kallis verrattuna näihin muihin yhtiöihin. Muistaakseni se oli jotain 3 kertaa kalliimpi IFissä. Muissa vakuutuksissa ei ollut isoja eroja. Näistä firmoista minun vakuutukset tuli halvimmaksi Op-pohjolassa, eikä minulla ole Op-bonuksia.
 
Itselläni oli aikoinaan vakuutukset (liikenne, kasko, koti ja matka) IFissä. Kilpailutin vakuutukset Lähitapiolassa, Fenniassa ja Op-Pohjolassa.Kaikki 3 olivat reilusti halvempia kuin IF. Kaskovakuutus oli IFissä aivan järjettömän kallis verrattuna näihin muihin yhtiöihin. Muistaakseni se oli jotain 3 kertaa kalliimpi IFissä. Muissa vakuutuksissa ei ollut isoja eroja. Näistä firmoista minun vakuutukset tuli halvimmaksi Op-pohjolassa, eikä minulla ole Op-bonuksia.

Kilpailutuksesta vielä sen verran että soittakaa asiakasneuvojalle, jos laskette itse netissä vakuutuksenne hintaeroa todelliseen tarjoukseen voi olla ihan hemmetisti. Mulla esim IF on ylivoimaisesti halvin keskittäjä alennuksien ja bonareiden takia joita ei välttämättä netin vertailu sivustot huomioi.
 
Itse kävin paikan päällä kyselemässä tarjoukset, kun kaikkien konttorit olivat lähekkäin ja tykkään mieluummin hoitaa asiat kasvokkain kuin puhelimessa. Ifillekin vielä soitin ja kerroin tilanteen, niin kyllä hekin olivat valmiita tulemaan vakuutuksien hinnoissa ihan mukavasti vastaan, mutta siitä huolimatta muualta sain paljon halvemmalla. Jos siis kilpailuttaa vakuutuksia, niin kannattaa kysyä uusi tarjous myös omasta yhtiöstäkin.

Minullakin oli ifissä keskittäjäalennus ja liiton kauttakin jokin alennus sekä vakuutusmaksut kerrytti s-bonusta.
 
Itse kävin paikan päällä kyselemässä tarjoukset, kun kaikkien konttorit olivat lähekkäin ja tykkään mieluummin hoitaa asiat kasvokkain kuin puhelimessa. Ifillekin vielä soitin ja kerroin tilanteen, niin kyllä hekin olivat valmiita tulemaan vakuutuksien hinnoissa ihan mukavasti vastaan, mutta siitä huolimatta muualta sain paljon halvemmalla. Jos siis kilpailuttaa vakuutuksia, niin kannattaa kysyä uusi tarjous myös omasta yhtiöstäkin.

Minullakin oli ifissä keskittäjäalennus ja liiton kauttakin jokin alennus sekä vakuutusmaksut kerrytti s-bonusta.

Tätä mä ihmettelen, miten nää on mahdollisia? Luulisi että heillä on jotkut kiinteät hinnat joista alennukset lasketaan ja jää hinta joka olisi kaikille sama, Mutta käytännössä näin ei vaan ole mulle IF oli todella selvästi halvempi kuin esim Tapiola.

Edit: en tiedä kuinka paljon toi sitten vaikuttaa kun mullakin ollut kauan if vakuutukset ja vakuutushistoriassa ei ole hirveän paljon onnettomuuksia ja vahinkoja.
 
Tätä mä ihmettelen, miten nää on mahdollisia? Luulisi että heillä on jotkut kiinteät hinnat joista alennukset lasketaan ja jää hinta joka olisi kaikille sama, Mutta käytännössä näin ei vaan ole mulle IF oli todella selvästi halvempi kuin esim Tapiola.

Edit: en tiedä kuinka paljon toi sitten vaikuttaa kun mullakin ollut kauan if vakuutukset ja vakuutushistoriassa ei ole hirveän paljon onnettomuuksia ja vahinkoja.

Ei se sitä tarkoita, että jos sulla sattui IF olemaan halvempi, että se sitä olisi muillakin. Ei nuo hinnoittelukriteerit nyt aivan niin yksinkertaisia kuitenkaan ole. Ifin hinnat voi kokemukseni olla ihan mitä vaan sikahalvasta ryöstöhintaiseen. Vanha asiakas maksaa yleensä enemmän. Ei siitä pitkästä asiakkuudesta ainakaan palkita :).
 
Pitäshän nuo jaksaa kilpailuttaa. Ifissä tosissan sika kalliit kaskot ja yli 40 vuotiaalle autolle ei saa muuta kuin liikennevakuutuksen. Muuten putiikki toiminut minulla tosi hyvin
 
Ei se sitä tarkoita, että jos sulla sattui IF olemaan halvempi, että se sitä olisi muillakin. Ei nuo hinnoittelukriteerit nyt aivan niin yksinkertaisia kuitenkaan ole. Ifin hinnat voi kokemukseni olla ihan mitä vaan sikahalvasta ryöstöhintaiseen. Vanha asiakas maksaa yleensä enemmän. Ei siitä pitkästä asiakkuudesta ainakaan palkita :).

En ole saanut Ifistä (tai muistakaan yhtiöistä) kuin ne hinnat mitä ilmoittavat nettisivuilla ja niistä ne yleisesti tiedossa olevat keskisttämis- ja liittoalennukset. Silti If kokonaisuutena halvin ja kaikista nopein korvauspalvelu. Oikeastaan vakuutuksista vain auto ja kotivakuutus on ne joita voi venksalilla edestakasin sillä henkilövakuutuksia (sairaus, tapaturma, henki, työkyvyttömyys yms.) ei siitä ensimmäisestä paikasta kannata vaihtaa pois mikäli on jotain sairastellut ja hakenut korvauksia. Tulee heti rajoitusehdot ja tuppaa olemaan, että vakuutusehdotkin (omavastuut yms.) vuosi vuodelta heikkenevät näissä eli senkään vuoksi vaihtaminen ei ole järkevää.
 
Meillä rouva on jaksanut soitella parin vuoden välein kaikki vakuutusyhtiöt läpi ja lähes joka kierroksella on vakuutusyhtiö lähtenyt vaihtoon. Näissä on vähän samaa riesaa kuin puhelinliittymien kanssa - vanhat asiakkaat eivät saa samoja alennuksia kuin uudet asiakkaat.
Muutaman vuoden ja kilpailutuskierroksen jälkeen hommassa tulee toki jonkinlainen pohja vastaan, mutta onpahan tässä eräs niistä kuuluisista "pienistä puroista" :D
 
Meitillä kilpailutus tuotti kivasti tulosta. 900e tippui vuodessa vakuutusmenot kun vaihdettiin vakuutukset täysin vastaaviin pohjolasta --> pop-vakuutukseen.
Talo ja pari autoa vakuutettu.
 
Back
Ylös Bottom