Vakuutukset

Viikate74

Bukkake Fighter
Ikä
50
Koti, auto, mp ja koko paketti.

Onko kukaan kilpailuttanut viime aikoina?

Onko mitään isoja linjaeroja tai muuta mitä kannattaisi huomioida. Tympii maksaa hirveitä summia vuodessa nykyiseen kun sain kylmää vettä niskaan kun kysyin niinkin isoa asiaa kuin treenikassia... Rahallisesti asialla ei ole kummallekaan mitään merkitystä mutta...

En minä ole riippuvainen asiakkaana vakuutuksyhtiöstä mutta tuntuisi että vakuutusyhtiön pitäisi olla eden nimeksi kiinnostunut asiakkaasta...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaa kilpailuttaa.

Toiset asiakkaat lyövät kilpailevan vak.yhtiön sopimus paperit tiskiin ja sanoo että "jos halvemmaksi vaakutuksiamme saat niin sitten vaihtuu yhtiö"
Sanoo entinen vakuutusalan työntekijä.

Ja rahathan siirtyy yhtiöstä toiselle tuosta vaan. Joten ei tarvitse odottaa että jonkinlainen "kausi" loppuu, ja vasta sitten käy kilpailuttamassa.

Ja tunnettua oli myös että, hyvin suuri osa, ihmisten vakuutuksista "jäi taloon" siitä syystä että asiakkaat eivät ymmärtäneet että hyvin monesta asiasta saa korvauksen.
No, ehkä tämä epäsuhta korvaa sen että vakuutusyhtiöitä myös huijataan.

Aina jos joku menee rikki niin kannattaa kysäistä saisko siitä korvauksen.

If on poissa pelistä vanhan erimielisyyden takia, jäljellä on Pohjola ja tapiola. lähivakuutuksesta olisin pois vaihtamassa.

TheSami sanoi:
If on poissa pelistä vanhan erimielisyyden takia, jäljellä on Pohjola ja tapiola. lähivakuutuksesta olisin pois vaihtamassa.

Käsitinkö nyt oikein että vetäisit herneen nenään kun et saanut yhtiöstäsi treenikassia? Markkinointivarat käytetään nykyisin varsin tarkasti eikä ko. tuotteita todennäköisesti ole minkään suomalaisen yhtiön valikoimissa. Eikä siihen voi asiakaspalvelun työntekijät juurikaan vaikuttaa. Kannattaa muistaa että vakuutusyhtiön "laatu" punnitaan vasta korvaustilanteessa, ja mitä ilmeisimmin nykyinen yhtiösi on myös hinnoiltaan kilpailukykyinen.

BFL2002 sanoi:
Käsitinkö nyt oikein että vetäisit herneen nenään kun et saanut yhtiöstäsi treenikassia? Markkinointivarat käytetään nykyisin varsin tarkasti eikä ko. tuotteita todennäköisesti ole minkään suomalaisen yhtiön valikoimissa. Eikä siihen voi asiakaspalvelun työntekijät juurikaan vaikuttaa. Kannattaa muistaa että vakuutusyhtiön "laatu" punnitaan vasta korvaustilanteessa, ja mitä ilmeisimmin nykyinen yhtiösi on myös hinnoiltaan kilpailukykyinen.

Sori taisin laittaa vähän epäselvästi. Eli ei mennyt herne nenään siitä etten saanut vaan siitä miten asiaan reagoitiin

TheSami sanoi:
Tympii maksaa hirveitä summia vuodessa nykyiseen kun sain kylmää vettä niskaan kun kysyin niinkin isoa asiaa kuin treenikassia... Rahallisesti asialla ei ole kummallekaan mitään merkitystä mutta...
No ei varmasti ole jos sen yhden kassin vakuutusyhtiö antaa niin ei ole merkitystä mutta sitten kun sen pitäisi jakaa jokaiselle se kassi jos sinullekin niin sitten sitä alkaa rahallisesti olla merkitystä, ja vakuutusmaksut vaan sitten nousee...

Itse en ole juurikaan kilpailuttanut tai kyselyt hintoa sillä olen ollut vakuutettuna henki/sairasvakuutuksella Tapiollassa jo vuodesta -74 ja sitten kun oman asunnon ja auton otin niin siitä asti samassa firmassa. Muutaman kerran olen hieman päivittänyt/muuttanut vakuutusehtoja. Näkyy jotain -10% alennuksia olevan joka laskussa kanta-asiakkuudesta ja joinakin vuosina on ollut sitten muita vuosi hyvityksiä kun ei ole ollut mitään korvattavaa. En näe niin vakuutuksien kuin kännykkä liittymänkään hintojen perässä juoksemisessa mitään järkeä sillä jos siinnä sen 10€ säästää niin sehän menee jo siihen vaivaan kun niiden perässä juoksee tai sitten tökkää jossakin muussa. Itselleni on tullut niin palvelun kuin muidenkin asioiden kautta sellainen kuva että Tapiola toimii ihan hyvin minulle ja olen valmis hieman maksamaan sen toimivuudesta ja ei ole koskaan tullut edes mieleen kinuta mitään ilmaiseksi ja pistää sitä kriteeriksi että jos en saa mitään ilmaiseksi niin sitten rupean muuttamaan sopimusta.

Ps. olen palvelu ammatissa ja mikään muu ei niin paljon aina pistä harmittamaan kun ikuiset ilmaisen ja alennuksien kinaajat. Kun tässä vaan joutuu noudattamaan herrójen päätöksiä ja sille ei mahda mitään jos ei hintoja pysty muuttamaan tai jakamaan kaikkea ilmaiseksi.

japa sanoi:
Ps. olen palvelu ammatissa ja mikään muu ei niin paljon aina pistä harmittamaan kun ikuiset ilmaisen ja alennuksien kinaajat. Kun tässä vaan joutuu noudattamaan herrójen päätöksiä ja sille ei mahda mitään jos ei hintoja pysty muuttamaan tai jakamaan kaikkea ilmaiseksi.

Luehan tarkemmin !

Toistan että kyse ei ollut siitä että en saanut jotain vitun kassia vaan siitä miten asiaan suhtauduttiin kun ohimennen sanoin että teiltähän varmaan löytyisi sponsorilaukku treenikassiksi.

Olen itse palveluammatissa, operaattorin liikkeessä. Jos meille tulee vanha asiakas kysymään jotain tai miettii ovatko hänen hintansa kohdallaan ei meiltä sanota että älä nyt vetää siitä, maksa laskusi ja pidä turpasi kiinni ! Vanha asiakaskin saattaa tulla halvemmaksi pitää asiakkaana muistaa esim jollain max 20 euroa maksavalla kassilla kuin se että voisin esim pulen vuoden välein kilpailuttaa joka sentin pois vakuutuksista.

Ei minullekaan noin sanottu mutta tossä esimerkkinä asia kärjistetysti. Jos sinä haluat maksaa tapiolaan sen mitä ne pyytävät niin siitä vain.

TheSami sanoi:
Luehan tarkemmin !

Toistan että kyse ei ollut siitä että en saanut jotain vitun kassia vaan siitä miten asiaan suhtauduttiin kun ohimennen sanoin että teiltähän varmaan löytyisi sponsorilaukku treenikassiksi.

Olen itse palveluammatissa, operaattorin liikkeessä. Jos meille tulee vanha asiakas kysymään jotain tai miettii ovatko hänen hintansa kohdallaan ei meiltä sanota että älä nyt vetää siitä, maksa laskusi ja pidä turpasi kiinni ! Vanha asiakaskin saattaa tulla halvemmaksi pitää asiakkaana muistaa esim jollain max 20 euroa maksavalla kassilla kuin se että voisin esim pulen vuoden välein kilpailuttaa joka sentin pois vakuutuksista.

Ei minullekaan noin sanottu mutta tossä esimerkkinä asia kärjistetysti. Jos sinä haluat maksaa tapiolaan sen mitä ne pyytävät niin siitä vain.

Kelle tulee edes mieleen pyytää reenikassia vakuutusyhtiöstä :david:
huomenna menen prismaan kysyy uutta maastopyörää, olenhan kuitenkin vanha asiakas. Todennäköisesti ne ei halua menettää mua, eli uudet kamat vaan messiin :thumbs:

Suht koht saman verran ne vakuutukset maksaa eri firmoilla, mut esim. joissakin autovakuutuksissa on eroja. Eroilla tarkoitan sitä että toisesta yhtiöstä saatat saada mm. kaskoon yhden vakuutuksen lisää samaan hintaan.
Ja kyllä se hyvä vakuutusmyyjä osaa kysyä sieltä omalta pomolta, että saako hintaa alentaa.

make-82 sanoi:
Kelle tulee edes mieleen pyytää reenikassia vakuutusyhtiöstä :david:
huomenna menen prismaan kysyy uutta maastopyörää, olenhan kuitenkin vanha asiakas. Todennäköisesti ne ei halua menettää mua, eli uudet kamat vaan messiin :thumbs:

Jos käyt asioilla yhtiössä ja siellä on juuri tälläistä mainoskamaa näkyvillä. Jos olet terävä kaveri sinulla saatta käydä moinen mielessä varsinkin jos olet juuri aikeissa ostaa uutta treenikassia...

Pulkkisen sanoin MIETI...

TheSami sanoi:
Luehan tarkemmin !

Mun moka tai siis homma meni siten että kun aloin vastaamaan tohon sun postaukseen niin kukaan muu ei viellä ollut pistänyt mitään kommenttia. No kirjoittelin tuota omaa postausta ja sitten piti tehä duunia ja vastata puhelimeen jne ja hups siinä menikin aikaa sen verran että oli jo tullut montakin postausta asiaan ennenkuin kerkesin pistää omani joten sen takia hieman saman jauhantaa...

Niin en mäkään duunissa kellekkään ole epäkohtelias tai sano mitään töykeää jos joku kinuaa alennuksia tai jotain ilmaista mutta silti se vaan jaksaa hieman päivästä toiseen samat kinuamiset. Ja varsinkin kun se ei ole minun syy että en pysty hintoja muuttamaan tai jakamaan mitään ilmaisin mutta useasti se asiakas vaan minut syylistää.
Olet itse asiakaspalvelussa ja silloin sinun pitäisi ymmärtää sen että kaikki asiakaspalveliajat ovat inhimillisiä ihmisiä joilla on tunteet jne. Voihan olla tuossa sinun tapauksessa että sillä vakuutusmyyjällä on ollut huono päivä kenties kotiasiat painavat mieltä tai kenties sinä päivänä on vaan ollut monta ilmaisen itkijää ja sen takia vaan se purkautuminen sattui sinun kohdalle. No siitä :thumbs:

Olet itse asiakaspalvelussa ja silloin sinun pitäisi ymmärtää sen että kaikki asiakaspalveliajat ovat inhimillisiä ihmisiä joilla on tunteet jne. Voihan olla tuossa sinun tapauksessa että sillä vakuutusmyyjällä on ollut huono päivä kenties kotiasiat painavat mieltä tai kenties sinä päivänä on vaan ollut monta ilmaisen itkijää ja sen takia vaan se purkautuminen sattui sinun kohdalle. No siitä :thumbs:

Jees, no tämä on kyllä ihan totta. Eikä tietty ollut paras mahdollinen päivä itselläkään :)

TheSami sanoi:
Mä vaihdoin parisen vuotta sitten lähivakuutuksesta pohjolaan.Laskettiin että pyörän vakuutus tuli ajoajalta (puoli vuotta) n.150e edullisemmaksi ja auton muutamia kymppejä,eli ei tarvinnu kauaa miettiä vaihtoa.

Samanlaisia paskoja ne on kaikki yhtiöt.
Niinkauan kun maksat rahaa niille ja et lähetä korvaushakemuksia niin homma toimii hyvin.
Jos on huonoa tuuria ja joudut usein tekemään korvaushakemuksia niin sinusta on varmaan supolla asti tiedot että tässä on potentiaalinen vakuutuspetosten tekijä.
Törkeää vihjailua ja muutenkin huonoa palvelua sain pohjolasta. Sen jälkeen vaihtui vakuutusyhtiö.
Vakuutustarkastaja mm. soitti mun kavereille ja kysyi että minkälainen mies oikein olen. Mainitsi vielä että olen kuulemma aika epärehellinen ja epäluotettava mies.
Ja tuo on pelkkää paskaa, missään korvaushakemukissa en ole valehdellut tai vetänyt kotiinpäin.
Saa nähdä miten tämä uusi yhtiö suhtautuu asiaan jos joudun tekemään yhdenkin korvaushakemuksen lisää.

screwdriver sanoi:
Samanlaisia paskoja ne on kaikki yhtiöt.
Niinkauan kun maksat rahaa niille ja et lähetä korvaushakemuksia niin homma toimii hyvin.
Jos on huonoa tuuria ja joudut usein tekemään korvaushakemuksia niin sinusta on varmaan supolla asti tiedot että tässä on potentiaalinen vakuutuspetosten tekijä.

Tapiolassa homma tuntuisi toimivan. Puhelinsoitolla irtoaa pyöränkorjauksen hinta aina kun Seppo Sekakäyttäjä tai naapurin niggagänstat on taas lainanneet etuvannetta tai muuta härpäkettä. Ja lievää törkeämmin nokastaan vaurioituneen auton lunastivat mukisematta käyvällä markkinahinnalla. Että hyvää palvelua kaikin puolin.

Mulla oli aikoinaan vakuukset Pohjolassa, ja olin ihan tyytyväinen, ja silloinen "nuorison" easy-paketti oli ihan naurettavan edullinen. Pohjolasta lähdin, kun ystävien auto varastettiin, ja heitä kohdeltiin rikollisina. (Eli väitettiin, että ovat itse "varastaneet" itseltään auton, tai laittaneet jonkun hoitamaan homman.) Ja tästä suivaantuneena vaihdoin vakuutukset Tapiolaan. Tapiolaan olin kanssa tyytyväinen, mutta sitten miehen tavattuani laitettiin vakuutukset yhteen, ja siiirryin If:lle. Ja tyytyväisia ollaan oltu, ja pienellä "kiristämisellä" (= haettiin tarjous huvikseen Tapiolasta, ja mentiin sen kanssa Ifille) saatiin vuotuisia vakuutusmaksuja tiputettua n. 150€.
Monelta muultakin olen kuullut vastaavia käytännönkokemuksia, eli se kilpailuttaminen todellakin kannattaa, vaikka onkin ehkä vähän rasittavaa puuhaa.

Lähivakuutus teki meille parhaan tarjouksen talon vakuutuksista, ylivoimaisesti. Oli lisäksi ainoa yhtiö josta tultiin paikanpäälle katsomaan talo. Muissa piti jostain mappien kaavioista katsoa talon vakuuttamiseen liittyviä yksityiskohtia rakenteista yms. En muista paljon säästöä oli kalleimpaan verrattuna, kuitenkin huomattavasti. Tosin Lähivakuutuksen tarjouksen edullisuuteen vaikutti jonkin verran suhteet ja ammatti. Autovakuutuksesta Lähivakuutuksessa sanoivat, että eivät pysty tarjoamaan halvinta, koska autovakuutuksien hinta päätetään pääkonttorissa eikä paikallisesti.

Nordea olisi vahva vaihtoehto vakuutuksia pitäisi vaihtaa. Tekevät ihan hyvän tarjouksen varsinkin jos on kanta-asikas, eli tarpeeksi lainaa ko. pankista kuten meillä :)

Viime Joulukuussa laiton tarjouspyynnöt kaikille mahdollisille vakuutusyhtiöille netin kautta. Muutama ei vastannut. Kallein tarjous oli tuplaten halvin tarjous. Eroa oli. Kaikki tarjoukset olivat kuitenkin kalliimpia kuin mun voimassaoleva If vakuutus. Ero halvimpaan tarjoukseen kuitenkin vain 10e vuodessa, aika samoihin halvimmat osuivat. Eli ei ollut kilpailuttamisesta hyötyä kun on jo ennestään halvat vakuutukset, siinä mielessä oli ihan turha homma.

123jippo sanoi:
Viime Joulukuussa laiton tarjouspyynnöt kaikille mahdollisille vakuutusyhtiöille netin kautta.
Vaikka itse hoitelen paljon asioita netin kautta, niin tuon kilpailuttamisen kanssa tekisin kuitenkin vanhanaikaiset, ja menisin itse paikan päälle juttelemaan ja tinkaamaan. Kuvittelisin, että netin kautta tehtyyn tarjouspyyntöön annetaan tusinavastaus, mikä ei varmasti ole se kaikkein halvin, mitä he todellisuudessa voisivat tarjota.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom