Vain yläkropan treeniä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lomppi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No niin.. Hienosti menee.. Alotin reenauksen 3kk sitte ja paino noussu kivasti.. 68,5--> 79,5 tänä aamuna kusen jälkeen.. Mut opetettiin heti syömään "oikein".. Eilen illalla meni se mun oma maaginen tavote 80kg rikki=D

Nyt tuli kuiten vähäks aikaa stoppi jalkatreeniin ku tuli viimeviikolla reiteen rasitusmurtuma.. Yhtäkkiä meni vaan kyykyssä ne vähätki voimat..

Siis yläkropan treeniä tuplana kuukausi-kaksi, edessä.. Onko järkeä tehdä yläkropalle kaks kertaa viikossa sama treeni? Esim joka toinen päivä rinta, olkapäät ja jokatoinen käsille? Kun selkätreenin jätän kans ku ei voi mavea tehä.. Korkeintaan jotain ylätaljaa..

Sit.. Mitä ihmeen 2 tai 3 jakosii? Mitäs se meinaa? Tarkottaako se et monelleko päivälle treenin jakaa?

Tosin ihan hyväki et pitää keskittyy pelkkään yläkroppaan ku rinta onki mulla selkeästi heikoin tulosten valossa..

tee vaikka kolmejakoisena
Esim.
Rinta-olkapäät
Selkä-hartiat
Kädet-keskikroppa

tai sitten jaat mielesi mukaan miten haluat.
kaksijakoisena voit treenata kaksi kertaa viikossa
rinta-olkapäät-ojentajat-vatsat
Selkä-hartiat-hauis

vaihtoehtoja on monia. ja korvaavia liikkeitä löytyy kyllä missä ei tarvita jalkoja.

Onko sulla salilla mitään selkäkoneita? Esim. hammersoutukone tjms. joissa ei tartte tukea jaloilla asentoa?

Ehkä tuo samojen lihasryhmien treenaus kahteen kertaan viikossa menisi, jos ottaisit toisella kertaa kevyemmin..?

2-jakoinen tarkoittaa moneenko eri osaan jaat treenattavat lihas ryhmät.

2-jakoisesta viikosta esimerkki :

maanantai: rinta, ojentajat, jalat olkapäät
tiistai: selkä, hauis, pohkeet, vatsat
keskiviikko: lepo.
torsatai: rinta, ojent..
perjantai: selkä, hauis.....

itse teen 2-jakoisella ohjelmalla 2 kertaa koko kroppa viikossa läpi ja välillä ottanut kevyitä treenejä 2-3 putkeen.. syöminen ja lepo kunnossa niin onnistuu hyvin.

Itsellä samantapainen tilanne päällä, polvi meni kikkaillessa rikki ja nyt vain yläkroppaa treenailtu jokin aika. Otin käyttöön pakkikselta löytyvän kolmijakoisen, josta karsin jalat tietenkin pois. Sen olen reipas kakskertaa viikossa ajanut läpi (yleensä on,on,off,on,on,off), kuitenkin niin, että jokatoinen treeni on vähän kevyempi. Tossa vielä alla käyttämäni ohjelma:

1. Rinta, olkapäät, ojentajat, epäkkäät
- Penkkipunnerrus tanko / kp x 2
- Vinopenkki kp / tanko x 2
- Ristitalja / viparit maaten / peck-deck x2
- Viparit sivulle x2
- Viparit taakse x2
- Pystypunnerrus x2
- Kapea penkki / ranskalainen punnerrus x3
- Ojentajapunnerrus x3
- Kohautukset x3

2. Selkä, hauikset, forkut
- Kulmasoutu x 3
- Alatalja x 2
- Ylätalja leveä / leanveto x3
- Ylätalja kapea x2
- Hauikset tanko / kp x3
- Hauikset scott tanko / kp x3
- Rankekäännöt x3

Sitten kannattaa kuitenkin tosiaan huomioida, että näistä liikkeistä lähes kaikki kuitenkin jollain tavalla rasittavat myös jalkoja, joten kehoaan kannattaa kuunnella.

Tsemppiä ja pikaisia paranemisia! :)

Viimeksi muokattu:
Onko sulla salilla mitään selkäkoneita? Esim. hammersoutukone tjms. joissa ei tartte tukea jaloilla asentoa?

No tuo sali missä käyn on tässä oulussa yliopiston vieressä semmonen urheiluhalli.. Se on ihan koirankopin kokonen, mut siellä on peruslaitteet/telineet ja irtopainoja.. Noh, ei saa valittaa, mutta valita voi.. Ja valitsisin toisin jos se ei olis tuossa nuin lähellä=D

Pistetään tähän ketjuun ,että ei tarvi uutta tehdä.
Mietityttää semmonen asia ,kun en enään massaa jalkoihin kaipais niin voinko treenata pelkästää ylä ja keski kroppaa? Tuleeko ongelmia?

Jaloille tekis pelkästään hiukan voimatreeniä. Kärsiikö kehitys yläkropassa?

Miksi jengi ei vaan sano suoraan, että "mua ei vittu kiinnosta jalkojen treenaaminen, antakaa hyvä yläkroppa treeni?"" :kippis1:

Miksi jengi ei vaan sano suoraan, että "mua ei vittu kiinnosta jalkojen treenaaminen, antakaa hyvä yläkroppa treeni?"" :kippis1:

Älä nyt nuin sano=D Olen toki treenannu jalkojaki.. Sielläki kehitys ollu huimaa.. Jalkaprässi alko maximeilla 90kg ja nyt sarjaa 200kglla.. Mut ei pidä tehä tyhmyyksiä jos kroppa ei kestä:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Odotellessa sitä päivää kun joku sanoo että ei pysty reenamaan yläkroppaa :D

Mietityttää semmonen asia ,kun en enään massaa jalkoihin kaipais niin voinko treenata pelkästää ylä ja keski kroppaa? Tuleeko ongelmia?

Tee vaan, ei kärsi, mutta aika turhaa imo tehdä "hiukan" voimatreeniä. Pienellä lisäpanostuksella saat tehtyä ihan kunnon voimatreeniä, eikä tuu jalkoihin liikaa massaa. ;)

raskaat kokonais valtaiset liikkeet kyykky ja mave vaikuttavat kehon kasvuhormoni tuotantoon. Ei pidä unohtaa tätä. Ei sillä tietenkään haittaa ole, mutta voi niitä nyt vähän treenata edes ton kasvuhormooni vaikutuksen takia.

Terve,

Itse aloitin treenauksen koulun salilla 1kk sit, 3 kertaa viikossa yrittänyt kaverin pienellä oheistuksella käydä. Olen siis ihan aloittelija näissä hommissa.

Olen vetänyt enimmäkseen vain ylätaljalla jotain sarjoja. Esim. aloitan eka vetämällä niskan taakse aika leveällä otteella 35 kg ja sitten lisään 5 kg ja vedän eteen sellaista leuanvetoliikettä. Näitä 12 kertaa x 3. Sitten treenaan ojentajaa, siten, että otan kiinni sellasesta remmistä tai jostain jota vedän alas, niissä 15 kg ja niitä 12 kertaa x 2. Siitä hyppään tekemään dippipunnerruksia penkkeihin ja kaveri laittaa 20-35kg päällä, niitäkin 12 kertaa x 2. Sitten loppuun 20 punnerrusta. Välillä vedän noitten kanssa myös mavea oisko 50 kg 12 kertaa x 2 ja nyt alottanu vetää dippipunnerruksia semmosissa tankoissa (en oo varma sanoinko oikein), että jalat ilmas 7 kertaa x 2.

Kuten huomaatte, olen siis täysin aloittelija ja en ees tiedä kunnolla mitä liikkeitä teen (toivottavasti en nolannut itseäni pahasti täällä). Haluaisin nyt vain aloittaa treenaaman yläkroppaa kunnolla ja säännöllisesti teidän kanssa jos ois mahdollista. Jos joku vois heittää mulle jonkun suunnitelman ja pistää siihe mitä pitäs tehdä, millasilla liikkeillä ja painoilla, kun mulla ei oo mitää hajua miten alottaisin. Olisin hyvin kiitollinen siitä. Itse olen 18v, 75 kg ja 184cm pitkä. Joten massaa pitäs myös saada. Jalat mulla on kyllä kunnossa, joten voin tehä sellasia liikkeitä jossa käytetään jalkoja, kun treenataan yläkroppaa. Alataljan kanssa ois myös hyvä reenaa.

Toi mitä Mr.Referee pisti:

"tee vaikka kolmejakoisena
Esim.
Rinta-olkapäät
Selkä-hartiat
Kädet-keskikroppa

tai sitten jaat mielesi mukaan miten haluat.
kaksijakoisena voit treenata kaksi kertaa viikossa
rinta-olkapäät-ojentajat-vatsat
Selkä-hartiat-hauis"

Kuulostaa hyvältä, mutta ku en tiedä miten tehdään ja millä painoilla. Tässä se ongelma!

Kiitos teille jo etukäteen.

miksi AxelJ et jalkoja treenaa?

No tuo sali missä käyn on tässä oulussa yliopiston vieressä semmonen urheiluhalli.. Se on ihan koirankopin kokonen, mut siellä on peruslaitteet/telineet ja irtopainoja.. Noh, ei saa valittaa, mutta valita voi.. Ja valitsisin toisin jos se ei olis tuossa nuin lähellä=D

Teknopalatsi on yliopiston toisella puolella sitten, löytyy ainakin tuo puhuttu hammersoutukone. Hintaa tulee tosin hieman enemmän kuin Liikuntahallin salille, mutta samaan hintaan saa käydä pilateksessa ja bodypumpissa :D

Itsellä samantapainen tilanne päällä, polvi meni kikkaillessa rikki ja nyt vain yläkroppaa treenailtu jokin aika. Otin käyttöön pakkikselta löytyvän kolmijakoisen, josta karsin jalat tietenkin pois. Sen olen reipas kakskertaa viikossa ajanut läpi (yleensä on,on,off,on,on,off), kuitenkin niin, että jokatoinen treeni on vähän kevyempi. Tossa vielä alla käyttämäni ohjelma:

1. Rinta, olkapäät, ojentajat, epäkkäät
- Penkkipunnerrus tanko / kp x 2
- Vinopenkki kp / tanko x 2
- Ristitalja / viparit maaten / peck-deck x2
- Viparit sivulle x2
- Viparit taakse x2
- Pystypunnerrus x2
- Kapea penkki / ranskalainen punnerrus x3
- Ojentajapunnerrus x3
- Kohautukset x3

2. Selkä, hauikset, forkut
- Kulmasoutu x 3
- Alatalja x 2
- Ylätalja leveä / leanveto x3
- Ylätalja kapea x2
- Hauikset tanko / kp x3
- Hauikset scott tanko / kp x3
- Rankekäännöt x3

Sitten kannattaa kuitenkin tosiaan huomioida, että näistä liikkeistä lähes kaikki kuitenkin jollain tavalla rasittavat myös jalkoja, joten kehoaan kannattaa kuunnella.

Tsemppiä ja pikaisia paranemisia! :)
Tätä ei kukaan kommentoinut niin ajattelin varmistaa, että onkohan tuo muidenkin mielestä ihan ok, siis esim sarjamäärien osalta? Lisään tuohon tietty vielä vatsat ja alaselän treenin 3 krt viikkoon (voimapyörä+jotain muuta)

Ja ei tarvitse vaivautua valittamaan, että jalat mukaan. Niitä jalkoja on treenattu 3krt viikkoon tähän asti ja nyt on polvi hajalla.

edit.. jaahas..tää olikin jostain malliohjelmasta otettu yläkropan treeni, eli kai noi sarjamäärät sitten kunnossa ovat. Saa toki silti sanoa kehitysehdotuksia jos löytyy

Kyllä mun mielestä näyttää järkevälle. Kannattaa maltilla ja huolella laittaa se polvi kuntoon, itsellä on murtunu ja menny sivusiteet polvesta, ei ole herkkua millään saralla. Kannattaa kuitenkin muistaa huoltaa jalkoja ahkerasti, että ne ei mene rikki kun pystyt taas treenaamaan.

Back
Ylös Bottom