Vain yksi liike ojentajille...?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Olen nyt puolentoista kuukautta treenannut 4-jakoisella ohjelmalla seuraavasti: 1.rinta ja ojentajat 2.selkä ja pohkeet 3. olkapäät ja hauikset 4. reidet. Tuo ohjelma on tuntunut pelittävän paremmin kuin hyvin, mutta nyt näyttää uhkaavasti siltä että ajanpuutteen vuoksi on pakko siirtyä takaisin 3-jakoiseen. :( Ajattelin kokeilla vaihteeksi jakoa 1.rinta, ojentaja, hauis 2.selkä, olkapäät 3. jalat. Kysymys kuuluu, riittäisikö mielestänne tuossa ohjelmassa vain yksi liike ojentajille, ja jos riittää, niin mikä liike kannattaisi valita? :confused: Itse olin ajatellut takadippiä, sillä olen aina saanut hyvät poltteet olentajiin. Ojentajathan saavat kuitenkin aimo annoksen rasitusta osakseen myös rinta- että olkapäätreenissä...

Mun ehdotus (aina) on, että ei kannata kangistua kaavoihin. Kannattaa ihan surutta vaihtaa se ojentajaliike esim. 2-4 viikon välein. Hyviä ojentajaliikkeitä on hirveästi ja olisi sääli, jos Scull... eiku Gillyannen ojentajat saisivat vain yhdenlaista rasitusta :)

Jos treenaisin kolmeen jaetulla ohjelmalla tekisin kyllä seuraavasti :
1. Jalat + pohkeet
2. Rinta, olkapäät + ojentajat
3. Selkä + hauis

Kyllä mielestäni kannattaa ottaa jos treenaat sanomallasi ohjelmalla toinekin liike ojentajille. Mutta jos teet edellä mainitulla ohjelmalla yksikin liike voi riittää koska rinnan- ja olkapäätreeinin jälkeen ojentajat ovat saaneet mukavasti rasitusta

Jalat + Pohkeet
Rinta + Selkä
Olkapäät + Ojentajat + hauis
Siinä mun ehdotus..

Originally posted by jabe84
Jalat + Pohkeet
Rinta + Selkä
Siinä mun ehdotus..

Tätä jakoa olen joskus noudattanutkin, kuten myös Superman77:n ehdottamaa työntö-veto-systeemiä. Joten ihan vaihtelun ja uteliaisuuden vuoksi ajattelin nyt tehdä aloituspostissani mainitsemallani ohjelmalla.

Tomi, tarkoititko siis että tekisin vain sen yhden ojentajaliikkeen ja vaihtelisin sitä muutaman viikon välein? Kuulostaisi ihan mielenkiintoiselta :) (joo, ja Dana Scully rules!!! :D )

Originally posted by jabe84
Jalat + Pohkeet
Rinta + Selkä
Siinä mun ehdotus..

Niin saisinkos kysyä että missäs herran pohkeet on jos ei jaloissa?

Originally posted by Kroppamies
Niin ja saisinkos minä kysyä että missäs Kroppamiehen aivot on, kun ei ne ainakaan päässä taida olla.

Originally posted by Kroppamies

Hiihoo hiihoo pitää tehä kato niin et kyynärvarret yhtenä päivänä ja kädet toisena ja käsivarret kolmantena ja ranteet joka päivä ja kahtena päivänä pohkeet ja sit yheksäntenä jalat ja sit viel yhtenä päivänä reidet ja viel nilkan ojentajat ja loitontajat ja koukistajat ja varpaan koukistajat mattoa vasten jottei kävellessä puudu höö niin ja sormivoimia tennispalloilla niin hyvä tulee PENAKIN sanoi näin saunassa kun löylyä heitti 7 kauhallista :D!

Originally posted by Sakkeus
Hiihoo hiihoo pitää tehä kato niin et kyynärvarret yhtenä päivänä ja kädet toisena ja käsivarret kolmantena ja ranteet joka päivä ja kahtena päivänä pohkeet ja sit yheksäntenä jalat ja sit viel yhtenä päivänä reidet ja viel nilkan ojentajat ja loitontajat ja koukistajat ja varpaan koukistajat mattoa vasten jottei kävellessä puudu höö niin ja sormivoimia tennispalloilla niin hyvä tulee PENAKIN sanoi näin saunassa kun löylyä heitti 7 kauhallista :D!
:confused: olen tässä aivan ymmälläni:confused:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by beginner
:confused: olen tässä aivan ymmälläni:confused:
Hieman huumoria Kroppamiehen "kysymykseen" liittyen. Tuohon Gillyannen kysymykseen liittyen, itsekin olen sitä mieltä että kannattaisi ottaa toinenkin ojentajaliike mukaan, ainakin itse ottaisin, ei vain mahdu päähän että tekisin vain yhden liikkeen ojentajille...;) Olipa hyvin perusteltu.

jalat..

hmm.. pohkeet on pohkeet ja reidet on reidet :)

jalat on jalat :D (elämää suurempia viisauksia)

ei mutta jos ite sanon että meen duunaan jalat niin ei se tarkota sitä että siihen kuuluis pohkeet messiin =P on jopa parempi tehä pohkeet esim. selkäpäivän yhteydessä.

jalat ja pohkeet

Kyllä mulla ainakin on niin, että jos pohkeet on jalkapäivänä, niin kyllä se pitää ne pohkeet erikseen kirjottaa sinne treeniohjelmaan, muuten jäävät tekemättä.

Teen innolla reidet -> juoksen palautumisjuomaa hakemaan ja pohkeet unohtuvat...

Alkuperäiseen kysymykseen..

Jos ojentajille haluaa tehdä yhden liikkeen, niin ehdottaisin ranskalaista punnerrusta, maaten tai istuen.

Viimeksi muokattu:
*kiittää ja kumartaa* :)

Taidan siis sittenkin lisätä myös toisen ojentajaliikkeen ohjelmaani (ihan silkkaa laiskuuttanihan ajattelin ensin yhteen tyytyä... hyi minua!!!) :evil: Tein eilen pitkästä aikaa sitä takadippiä ja muistin taas, miksi tykkään siitä niin kovasti, joten taidan sitä nyt sitten jatkaakin... neuvokaa, oi gurut, mikä ojentajaliike parhaiten sopisi sen täydennykseksi...? :)

Ranskikset (muista kokeilla laskee tankoo eri kohtiin, rinnalle, kaulalle/leualle, otsalle, pään taakse, istuen, seisten, käsipainoilla, suoralla ja käyrällä tangolla jne. vaihtelu virkistää) ja kapee pena tai ehkä jopa JM press. Onhan niitä, kunhan et mitään kickbackia tms. turhaa kissansuihinottoliikettä vemputa :D

Meneekö tav. dippi, jos oot paljon sitä takadippiä tehny? Sehän on ylihyvä ojentajaliike.

Gurut?? Ei kai.... :p

Jos otat ojentajille ensimmäiseksi sen takadipin, niin siihen perään ranskalainen punnerrus sopii mainiosti, kokeile myös taljassa yhdellä kädellä myötäotteelle, itse saan tuntuu todella hvvin, mutta se sopii vain viimeiseksi liikkeeksi kun painoa ei voi paljon laittaa. Vaihtele sitä takadippiä johonkin muuhun raskaaseen esim. kapeeseen penkkiin tai dippiin, niin saat vaihtelua.

Ranskalaista ja kapeata penkkiä minäkin suosittelisin. Taljassa ei vedä vertoja näille kahdelle, ainiin ja kickback:urjo:

Originally posted by Iivili
Meneekö tav. dippi, jos oot paljon sitä takadippiä tehny? Sehän on ylihyvä ojentajaliike.

Häveten tunnustan etten ole koskaan kokeillut, joten pitänee ottaa työn alle välittömästi. Niin paljon olen kehuja ja ylistystä dipille tältä(kin) palstalta lukenut. Takadippiä on kyllä tullut tahkottua vuosien varrella melkein enemmän kuin laki sallii :D

ojentajista

Minäkin kyllä ottaisin toisen ojentaja liikkeen mukaan, kokeiles vaikka penkata kapeella, olen todennut hyväksi vaihtoehdoksi.

Back
Ylös Bottom