Vain yksi liike ojentajille...?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kannatan vaihtelua, mutta yksittäisenä liikkeenä mun mielestä paras ojentajaliike on punnerrus istuen niskan takaa käsipainolla.
siis yhdellä, molemmin käsin.
Siinä saa hyvän venytyksen, hyvän supistuksen ja kuun taivaalta.
Ja painoa pitää laittaa paljon, mutta toistoja ei liian alas.

Takadippi ?

Takadippi ?? millainen liike se on ?

Dippi on kyllä tuttu ja sitä olen tehnyt ja teen ojentajille.
Yleensä aloitan ojentajatreenin Dipillä eli
2-3 * 17-20 ilman lisäpainoja. Saa ojentajat lämpimiksi.

Dipin negatiivinen puoli oli aiemmin, että dippisarjan jälkeen tuli aika roisi kipu olkapäihin n. 5 sekan ajaksi, mutta oletan sen johtuneen siitä että tein silloin Dipin aika leveällä otteella. Nykyisen salini Dippiteline ei salli läheskään niin leveää otetta ja olkapäissä ei tunnu mitään dippisarjan jälkeen.

Mutta gurut ... millainen liike on tuo takadippi ??
:confused:

Re: Takadippi ?

Originally posted by qwer
Takadippi ?? millainen liike se on ?
Monta variaatiota tästäkin liikkeestä. Yhdessä versiossa otetaan 2 liikutettavaa tasapenkkiä, laitetaan kantapäät vastakkaisen penkin päälle ja kädet (jotka tietenkin selän takana) taas toisen penkin päälle. Vartalosi on nyt siis ilmassa käsiesi varassa ja ne jalat (toivottavasti) on siinä vastakkaisella penkillä kantapäiden varassa. Nyt sitten lähdet tekemään dippiliikettä, laskemalla yläkroppaasi käsien varassa alaspäin ja sitten sieltä työntämällä ylös. Tämä on takadippi. Käsien asennolla ja jalkojen paikalla voi muuttaa liikettä. Toiset pitävät jalkoja tukevasti maassa. Syliin voi sitten ottaa vaikka painolevyn tai niinkuin minä - Rintafileen :hmmm:

Edit: Mho - älä koskaan, KOSKAAN, postita nopeampaa kuin ylläpitäjä!!111 :)

Re: Re: Takadippi ?

Originally posted by Tomi77

Mho - älä koskaan, KOSKAAN, postita nopeampaa kuin ylläpitäjä!!111 :)
ylläpidolla ois vähän parantamisen varaa tuossa nopeudessa...
:lol1:

tai sitten voisi kokeilla jotain hydridiä, esim:

Tangolla punnerrus kapealla otteella ylös ja alaslasku samalla tavalla kuin ojentajakäännössä. Tellekinetics

kiitokset

Tuttu liike jonka nimenkin nyt tiedän...tuota olen joskus vuosia sitten kokeillut, mutta ilman painoja jolloin sai humputtaa puoli päivää:D

Taidampas kokeilla seuraavassa käsitreenissä levyn kera kun sitä dippivyötä ei ole:rolleyes:

Back
Ylös Bottom