Vaimo kuntoon

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei,

häät ovat toukokuussa 2010, jolloin haluaisin viimeistäänkin olla mahdollisimman vetävän näköinen. Niinpä käännyn teidän puoleenne ja pyydän apua. Toivomuksena olisi tarkka ruokavalio ja treeniohjelma, jos joku vaan jaksaa sellaisen minulle tehdä.. Motivaatiota kyllä riittää!

Takana on runsaasti monipuolista urheilua, mutta nyt jo useamman vuoden olen viihtynyt liiankin hyvin sohvan nurkassa herkuttelemassa. Tahdon timmin kroppani takaisin! Niinpä liitin tuohon nyt kaksi kuvaa; toinen on otettu kaksi viikkoa sitten ja toinen on kuva Cameron Diazista, jossa pidän erityisesti hänen käsivarsistaan, vatsastaan ja reisistään. Itselleni mieluisimpia urheilulajeja lienevät kuntosali, uinti ja pyöräily, mutta jos joku tosiaan käskee, niin kyllä mä lenkillekin lähden.

Kiinnostaisiko jotakin heittää tähän pari kommenttia?

Oma kuvani löytyy osoitteesta http://www.flickr.com/photos/43765495@N06/4027049280/

cameron_diaz68_47f64dfa2f52a-t.jpg

Tämä siis selvennykseksi, jos joku ei erottanut meitä toisistaan.. :)

Hei,

häät ovat toukokuussa 2010, jolloin haluaisin viimeistäänkin olla mahdollisimman vetävän näköinen. Niinpä käännyn teidän puoleenne ja pyydän apua. Toivomuksena olisi tarkka ruokavalio ja treeniohjelma, jos joku vaan jaksaa sellaisen minulle tehdä..

Kannattaa varmaan kääntyä jonkun pätevän personal trainerin puoleen. Kukaan tuskin tollasia maksulliseksi pidettyjä palveluja ala täällä netissä ilmaiseksi tekemään.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Noilla pääsee liikkeelle. Tsemiä.

David Copperfield -dieetti jos Cameroniksi haluaa.

Googlaa netistä low carb-dieettejä ja hikoile. Heitän mutun että tuosta on 10kg Cameronin suuntaan, eli 70 000 kaloria poltettavana.

1. Rahkapurkki
2. Salaattia ja kanaa
3. Rahkaa ja omena
4. Rahkaa
Tunti punttista tai hikoilua jossain välissä päivää.

Rahkan voit korvata vaikka pähkinöillä tai pekonilla ja kanan kalalla, jauhelihalla ym. Muista vitamiinit ja Omega3:t. Joo ei ole täydellinen, mutta pitää olla melko ihmelapsi jos tuolla ei tapahdu.

Onnea häiden johdosta. Eikä hätää, noista lähtökohdista oot varmasti vetävän näköinen morsian toukokuussakin!

Mutta jotta saat Cameronin ajoissa kiinni, ni heti lenkille mars!
Lenkille, uimaan, jumppaan, jotain heti tekemään jotta kroppa alkaa taas tottua mahdollisimman nopeasti liikkumisen lisäämiseen!

Tää on siks tärkeetä, että jos oon oikein käsittänyt niin mitä lähemmäs toukokuu tulee, niin sitä lähemmäs kaikenmaailman stressikin pääsee, ja sillon ei oo kiva jos kroppa vasta totuttelee urheilemiseen ja kärsii sen takia extra-väsymystä.

Mutta aikaa tosiaan on, heti vaan liikkeelle.

En tiedä noista personaltrainereistä, niitäkun on niin moneen lähtöön, yks juttu ois se että lukaset täältä perussetit läpi ja rohkeesti vaan kysymyksiä.

Punttimimmien puolelta löytyy varmasti älytön määrä hyviä neuvoja, omakohtaista kokemusta ja tukea. Ku se on vähän niin, että nää 19 vuotiaat bodauksen ammattilaiset täällä ei oikeen oo kusemiskilpailun lisäks muusta kiinnostunu, siis varsinkaan vaimoista....

Treenipäivyri!!
Siitä näät aina mitä oot tehnyt ja se kertoo sitten totuuden miten on asenne pitänyt, koska se on se tärkein juttu.

Tsemppiä!

No eipä cameronillakaan mitään isoja tissejä ole...

Oma ehdotukseni vois olla jotakin tähän tyyliin.

Alkuun voisit treenata 1-jakoisella kolme kertaa viikkoon ja ei peräkkäisinä päivinä, ensinmäiset 2 kuukautta + 3 kertaa viikkoon jotakin aerobista kuten hyppynarua, hölkkäämistä, uintia, pyöräilyä... jne.

1-jakoinen ohjelma vois näyttää tältä (liike ja montako sarjaa)

Kyykky 4*
mave 1* (vain joka toinen kerta)
penkkipunnerrus 3*
Kulmasoutu 3*
Pystypunnerrus 3*

Toistot voit pitää (viikoilla 1,3,5,7) 15-20 ja (viikoilla 2,4,6,8) 8-12

Ellet osaa tehdä näitä liikkeitä kunnolla voit palkata jonkun kunnon pt:n opettamaan liikkeet (nopeuttaa huomattavasti tulosta kuin että opetteltt itse).

Kahden kuukauden jälkeen voit siirtyä 2-jakoiseen ohjelmaan jossa jako voisi olla yläkroppa/alakroppa tai vetävät/työntävät. Tällöin voisit lisätä enemmän anaerobista työtä salinulkopuolella ja vähentää aerobista liikuntaa (esim, juosta intervalleja, mäkivetoja) Tämä vaihe vois kestää 2-4 kuukautta.

Ruoka kannattaa samantien vaihtaa terveelliseksi jos mitenkään pystyt näin yhtäkkiä tekemään hirveän muutoksen. Kannattaa syödä paljon terveellistä ruokaa (no shit)
Eli lisää vaikka näitä ruokavalioosi:
-kasvikset, marjat, hedelmät, vihannekset, juurekset.
-lihaa (varsinkin kana), kananmunat (älä pelkää kolestrolia... se on paskapuhetta)
- laadukkaat vilja tuotteet (kaurapuuro, täysjyväleipä, mysli (varo täysin sokeroituja myslejä), leseet)
-lisää lisäravinteiden käyttöä (palautusjuoma tietysti aina treenin jälkeen.) Joitain muitakin voit käyttää jos haluat.
-hyviä rasvoja kannattaa käyttää, koska lisäävät kehon omien hormonien määrää ja täten nopeuttaa palautumista. niitä on esim. rypsiöljyssä.
-maitotuotteet.

ensinmäiset 2-4 kuukautta kannattaa kuluttaa rasvan poistamiseen kropastasi. Tällöin ruokapuolta voisi syklittää kahden viikon välein 500 kcal miinuksella ja seuraavat 2 viikkoa ei olla miinuksella eikä plussalla ja sitten taas 2 viikkoa miinuksella jne. Tälläinen vaihtelu tehostaa laihdutusta eikä keho näänny ja yritä pitää kaikista rasvoistaan kiinni kaksin käsin, vaan rasva palaa hitaasti mutta varmasti. Jos aiot sdyklittää niin miinuksilla ollessasi kannattaa korostaa paljon proteiiniä ja kun taas olet normaaleilla viikoilla korosta kaikkia ravintoaineita mistä saat energiaa. Esim miinuksella ollessasi syö proteiiniä (3g / 1 kg) Eli jos painat 60 kiloa syöt tällöin 180 grammaa proteiiniä päivässä, ja kun taas olet normaaleilla viikoilla kannattaa pitää proteiini (1.5g / 1 kg) eli kun painat 60 kiloa syöt päivässä 90 grammaa proteiiniä. loput kaloreista sitten hiilihydraateista ja rasvoista.

Tuosta ei tartte paljoa tiristellä..
Mutta yläpuolen ohjeet on aikasta päteviä. Siitä vaan suorittamaan ja vaimokuntoon..:D

Tosta mitään tarvii pudottaa. Häviää tissit jos diettaat..

No jo ihmeellinen mies jos on naisen kans vaan sen tissien koon takia.

Sitten asiaan. Itse en osaa paremmin neuvoa kuin tuolla ylempänä. Mutta alkuun noillakin pääsee ja pakkista selailemalla ylipäätään oppii kaikenlaista ;)

Mulla lähinnä on painonnostaminen tavotteena eikä diettaaminen. Mutta pakkikselta löytyvien neuvojen kautta on paino noussut mukavasti, ainakin näin miespuolisille henkilöille se tehoaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos uimisesta tykkää, niin tiedän seuraavanlaisen treenityylin tuoneen monelle tosi hyviä tuloksia reilussa puolessa vuodessa. Yksinkertaisesti: ensin punttitreeni 45-60, jonka jälkeen 30-40 min uintia kohtuullisella temmolla. Tuo 3 kertaa viikossa.

Vaatii tietysti sen, että punttipaikka ja uimapaikka ovat lähekkäin, mielellään saman katon alla. Mutta toimii. Kropasta tulee mallikas. Uinti vielä treenaa sellaisia lihaksia, joita ei saa puntilla treenattua. Kaloreita palaa sen verran, ettei kaloreita tarvitse välttämättä edes pudottaa.

Ruokavaliosta löydät varmasti ravinto-osiolta paljon tietoa.

Ruokapäiväkirja käyttöön ja lasket kalorit. Ruokavalio on painonpudotuksessa avainasemassa. Toinen vaihtoehto on kokeilla VHH-diettiä, kumpi tuntuu itselleen sopivammalta.

Liikunnaksi riittää vaikka pari aerobista viikossa + yks sali, jossa kaikki lihasryhmät läpi.

Keväällä 2010 voipi pitää kiirettä häävalmistelujen kanssa, joten viimeistään silloin säännöllinen liikunta voi jäädä vähemmälle.

Ruokapäiväkirja käyttöön ja lasket kalorit. Ruokavalio on painonpudotuksessa avainasemassa. Toinen vaihtoehto on kokeilla VHH-diettiä, kumpi tuntuu itselleen sopivammalta.

Liikunnaksi riittää vaikka pari aerobista viikossa + yks sali, jossa kaikki lihasryhmät läpi.

Keväällä 2010 voipi pitää kiirettä häävalmistelujen kanssa, joten viimeistään silloin säännöllinen liikunta voi jäädä vähemmälle.

Eikö tuossa sitten lasketa kaloreita, tai eikö se ole ruokavalio? :P

Täällä toinen tuleva morsio, jolla on edessä aikamoinen urakka. Meillä on häät helmikuussa 2011, puvun mitat otetaan syksyllä, joten siihen on tavoite. Olen nyt 160cm/74kg. Nyt motivaatio ollut sen verran hyvä, että 4 kiloa on jo lähtenyt vlc-dieetillä ja nyt pitäisi jatkaa. Olen luonnostaan aika harteikas ja on isot käsivarret ja reidet (sukuvika :)) joten kroppaa pitäisi saada sopusuhtaisemman näköiseksi. Onko mitään erityisen hyviä liikkeitä noiden allien kadottamiseksi? Toi puntti-jonen treenimalli kuulosti mukavalta, kun uinti on niitä harvoja urheilumuotoja, joista pidän. Minkämoista salihjelmaa tuossa sitten kannattaisi tehdä? Ihan perusohjelmaa, mitä löysin tuolta aloittelijoiden osioista? ehkä 3-osaisena.

Eikö tuossa sitten lasketa kaloreita, tai eikö se ole ruokavalio? :P

Mieshän on koomikko:)

Tarkoitin että ruokapäiväkirja ja kaloreiden laskeminen toteutetaan perinteisellä ruokavaliolla eli vähennetäään rasvan ja kalorien saantia ja käytetään ns. hyviä hiilihydraatteja kuten täysjyväleipää.

VHH:ta (eli hiilihydraattien rankkaa vähentämistä tai jopa kokonaan poisjättämistä) en itse ole kokeillut, mutta monet sen kannattajat sanovat että silloin ei tarvitse laskea kaloreita, ei ainakaan jos mennään kunnolla ketoosin puolelle. Ruokavalio se kuitenkin on.

Toivottavasti morsian numero yhden into ei jäänyt ensimmäiseen viestiin.

Täällä toinen tuleva morsio, jolla on edessä aikamoinen urakka. Meillä on häät helmikuussa 2011, puvun mitat otetaan syksyllä, joten siihen on tavoite. Olen nyt 160cm/74kg. Nyt motivaatio ollut sen verran hyvä, että 4 kiloa on jo lähtenyt vlc-dieetillä ja nyt pitäisi jatkaa. Olen luonnostaan aika harteikas ja on isot käsivarret ja reidet (sukuvika :)) joten kroppaa pitäisi saada sopusuhtaisemman näköiseksi. Onko mitään erityisen hyviä liikkeitä noiden allien kadottamiseksi? Toi puntti-jonen treenimalli kuulosti mukavalta, kun uinti on niitä harvoja urheilumuotoja, joista pidän. Minkämoista salihjelmaa tuossa sitten kannattaisi tehdä? Ihan perusohjelmaa, mitä löysin tuolta aloittelijoiden osioista? ehkä 3-osaisena.

Sali+uinti on kieltämättä tehokas, itse olen joskus sitä vetänyt yhden talvikauden. On vaan kyllä sitten todella rankkaa (uinti väsyneenä salin jälkeen). En ehkä lähtis suotta hifistelemään 3-jakoisella, joutuisit opettelee ison joukon liikkeitä ja mukaan tulis väkisin ns. apuliikkeitä, jotka sopii paremmin bodareille. Aluksi voisit kokeilla ihan 1-jakoista tyyliin: 1.kyykky, 2.penkkipunnerrus, 3.kulmasoutu, 4.ranskalainen punnerrus, 5.hauiskääntö, 6. pystypunnerrus, 7.selkälihasliike, 8.vatsalihasliike.

Sauvakävely voisi toimia uinnin ohella. Sopivan matalat sykkeet -> jaksat painaa tunnin tai ylikin. Ja rasitusta tulee myös käsille. Ja tuleva sulho vaan rohkeesti mukaan.

Ja tuleva sulho vaan rohkeesti mukaan.
Hihhih, se onkin sitten eri asia, huolinko sulhoa mukaan kun se on maratoonari, on muuten melkoinen kunto-gap! Lähdin joskus pyörällä sen seuraksi juoksulenkille enkä meinannu pysyä perässä. :lol2:

Juu, taidanpa tyytyä vähän yksinkertaisempaan ohjelmaan kun en ole ikinä ennemmin uskaltanut tankoihin salilla koskea. Kaveri vinkkasi mistä saisi opiskelijahintaan oman ohjelman ja ohjauksen, joten taidan aloittaa sen kautta.

David Copperfield -dieetti jos Cameroniksi haluaa.

Googlaa netistä low carb-dieettejä ja hikoile. Heitän mutun että tuosta on 10kg Cameronin suuntaan, eli 70 000 kaloria poltettavana.

1. Rahkapurkki
2. Salaattia ja kanaa
3. Rahkaa ja omena
4. Rahkaa
Tunti punttista tai hikoilua jossain välissä päivää.

Rahkan voit korvata vaikka pähkinöillä tai pekonilla ja kanan kalalla, jauhelihalla ym. Muista vitamiinit ja Omega3:t. Joo ei ole täydellinen, mutta pitää olla melko ihmelapsi jos tuolla ei tapahdu.

Troy, sun vinkit on kyllä aivan.. LOL

Lenkillä on jo käyty..

Kiitos kaikille vastanneille ja tsemppiä' myös toiselle tulevalle vaimolle. (Ylläpito huom., otsikkoni "vaimokuntoon" on yhdyssana, vähän kuten "biitsikuntoon". Nyt tuo otsikko kuulostaa, kuin mies olisi täällä kirjoittamassa ja haluaisi saada vaimonsa kuntoon.. Sorry, mutta oli pakko oikaista tuota oikaisua, ellei se sitten ollut oma kämmini..)

Noniin, asiaan: eli olen nyt siis näiden ohjeiden perusteella jatkanut aikaisemmin tekemääni "ohjelmaa", eli 30 min. pyöräilyä, erilaisia vatsoja, toistoja noin 100-150 yhteensä, selät matolla noin 50 kpl, hauiskäännöt vapailla painoilla 3x10, olkalihakset vapailla 3x10, ojentajat 3x10. Kädet 5-6 kilolla, ojentajat joko vapailla painoilla esim 9 kiloisella tai sitten laitteessa 20 kilolla. Sitten laitteessa sisä- ja ulkoreidet 3x15, reisipenkki 3x15. Juu, ja nyt olen käynyt 3 kertaa lenkillä, kerran vasta niin, että ennen aamiaista ja ihmeen hyvin kulki. Lenkkini sisältää siis sekä kävelyä reippaasti, että juoksua ja sen jälkeen vatsat.

Uimalasit ja lakki on ostettu ja aion kyllä mennä myös simmaamaan jahka ehdin. Mikä näistä (selkä, rinta vai vapaa) kasvattaisi vähiten olkaleveyttä? Mulla on kohtuullisen leveät ja helposti levenevät hartiat, enkä niitä välttämättä leveämmäksi haluaisi. Kiinteytyksenä tuo uinti olisi varmaan kyllä tosi jees.

Ruokavalioni on siis aamulla kaksi ruikkaria levitteellä, juustola, leikkeleellä ja tomaatilla/kurkulla ja lasi vettä, joskus kuppi kahvia. Lounaaksi mitä milloinkin, mutta yleensä kalaa tai kanaa riisin tai kasviksien tai raejuuston kanssa. Illalla usein pastaa tai lasagnea, eli aika hiilaripitoista ymmärtääkseni. Ei varmaankaan hyvä? En ole kauheen innostunut laskemaan kaloreita, koska olen huono numeroiden kanssa ja siitä tuntuu tulevan ylimääräistä ressiä. Mielummin katsoisin listasta ruokia, mitä varmana saan syödä ja mitkä tukisivat tätä laihdutusta ja kiinteytystä. Varmaan nuo vihannekset on ainakin sitä lajia, että voi vetää niin paljon kuin pystyy ilman haittoja, mutta mitä muuta? Kalaa, kanaa ja lihaa vaan sitten ilman kastikkeita? Tuntuu, että aika lailla olen noudatellut noita yleisiä ohjeita, mutta mitään kauheen radikaalia ei vaan tunnu syntyvän.

Tosin nyt vasta oon alkanut urheilemaan taas enemmän. Ekan viestin kirjoitusta ennen kävin salilla vain noin 2 kertaa viikossa, enkä urheillut muuta, eli esim lenkit ym. olivat jääneet pois. Missähän on vika, kun tuntuu, että ei paino halua pudota, vaan junnailee tässä pirun 63-62:ssa vaan koko ajan..? Toivepaino olis tuolla 54 nurkilla.

Vinkkailkaahan ja kommentoikaa taas, jos viitsitte! :)

Hiljaa hyvä tulee! Jos oot vasta vähän aikaa tehnyt aerobista, niin älä vielä heitä pyyhettä kehään! Salitreenissä kannattaa pysytellä max 12 toiston sarjoissa, ja kokeilla rohkeasti vapailla painoillakin tehtäviä treenejä.

Ruokavaliosi kuulostaa mielestäni hyvältä. Kunhan syöt tasaisesti pitkin päivää ja kohtuullisia annoksia.

Mielestäni hartioiden leveyttä ei kannata pelätä yhtään. Treenillä saat hienon ryhdin, jossa leveätkin hartiat näyttävät hyvältä. Hartiathan osaltaan tekee vartalosta vaan kauniimman tiimalasimallin. Mutta jos haluat esim. vesiliikunnalla kohottaa kuntoa niin kokeile vaikka vesijuoksua, jossa ylävartalo ei ole niin isossa osassa kuin rintauinnissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom