vaikuttaako vuorokaudenaika treeniin??

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ehkä tyhmä kysymys?!?!? Eli jos rupeaa treenaa esim 1 h heräämisen jälkeen tai sitten illalla/yöllä?? olis aika mielenkiintoista tietää vaatiiko kroppa heräämisaikaa jne...

Aamulla treenaamisessa on tietty se ongelma, kun täytyisi syödä paljon ennen treenia ja täytyisi taas olla n. pari tuntia syömättä ennen treeniä. Sen tunnet itse kuinka paljon kroppasi tarvii heräämisaikaa..maalais järkikin kertoo, ettei sun elimistö täysillä kierroksilla heti herättyä toimi!

Jos treenaa illalla niin mä olen ainakin niin väsynyt esim. duunin tai koulun jälkeen että en saa vedettyä ihan kaikkea itsestäni irti.Siksi treenaan niin usein kuin vaan pystyn aamupäivällä.

Illalla on itsekin pakko treenata (noin klo 22 lopetan viim.) ja unta saa toisinaan sitten aikaisintaan vasta yhdeltä yöllä kun kroppa käy ylikierroksilla.

Mä väitän että kaikkeen tottuu. Aamu treeni ei ole mulle ongelma. Unihiekat silmistä,kahvia tauluun ja salille. Kyllä siellä sen kolmevarttia jaksaa painaa tyhjälläkin vatsalla. Eli aamupala tulee syötyä vasta treenin ja palautusjuoman jälkeen.

Kyllä uskon että kaikkeen tottuu, aamutreeniin ehkä suhteessa hankalin tottua, mutta sekin pakon edessä menee (työt tms). Itse treenaan mieluiten päivällä tai heti koulun/töiden jälkeen. ennen treeniä käyn huitaisemassa vain rahkat naamaan ja sitten salille. On mukavaa, kun on koko loppuilta "vapaata" :)

Itse käyn myös illalla niin pitkään ylikierroksilla, että vaikeaa on nukkuminen! No eipä se tällä hetkellä haittaakaan;)

Jostain kirjasta luin joskus että keho on vireimmillään klo 10-12 ja 18-20.Mutta mun mielestä toi jos mikä on jo hifistelyä.Kaikkeen tottuu.Koko kesän treenasin aamulla mutta nyt päivällä tai illalla.En huomaa mitään eroa.

Ainakin testosteroni taso on aamulla korkeimmillaan
Jotain positiivista vaikutusta treeniin ehkä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä käyn nykyään aamulla n. 10.00. Mä meen duuniin seitsemäksi, joten ehtii syödä aamulla. Muutenkin hyvä aika treenata jää aina illat aikaa tehdä muuta.

Oma rytmi on ollut jo usean vuoden ajan tällainen: herään proteiini drinkki naamaan+napit(vitskut yms) ja ja sitten suoraan salille(n, 30-40min heräämisestä), treeni ja sen jälkeen palkkari.
Joskus oon kokeillu käydä iltasella treenaamassa mutta ei siitä meikäläisellä mitään oo tullut kun tuntuu että on silloin jo niin väsynyt ku on touhunnut päivän aikana kaikkee muuta, ihmiskroppahan tosiaan tottuu melkein kaikkeen.

Pistäkääpäs hyvät ja huonot puolet aamu- ja iltatreenistä. Löytyykö niitä?
IMO.
-Iltatreeniin vaikea saada energiaa ja liian pitkään ylikierroksilla!
-Aamutreenistä ei löydy henk. koht. kokemuksia, koska en saa itsestäni mitään irti ekana tuntina.

Oma mielipide on, että jos vaan on aamupäivällä mahdollista mennä puntille, niin eikun mars mars. Ainakin itse jaksan paljo paremmin treenata aamupäivällä, kuin vaihtoehtoisesti illalla. Täl hetkellä opiskelen, niin välillä käyn aina keskellä päivääkin kun on "vapaata" (=pitäs lukee), ja vasta illalla luentoja. Mutta, kuten neutraali tossa ylhäällä mainitsi: kaikkeen tottuu... no, ei nyt ehkä ihan kaikeen maan ja taivaan väliltä, mutta näihin erilaisiin treeniaikoihin kyllä.

Itse kävisin salilla mieluusti aamupäivällä - sitä on mieli ja kroppa virkeämpi. Käytännössä käyn illalla, muutamana iltana vasta 20 jälkeen. Päivisin ainoa tapa päästä salille viikolla on ottaa lapset mukaan ja se nyt ei aina ole loistava idea. :rolleyes:

Joten treenaan iltaisin, sen mukaan onko miehellä treenit vai ei joko heti alkuillasta tai 20 jälkeen. Itselle tuo 20 jälkeen salille meno ei ole kovin toimiva, sitä jo tekis mieli jäädä päivän jälkeen soffalle makaamaan välillä... Ja muutenkin olo on pöpperöinen, vanne puristaa päätä päivän jälkeen ja laiskotuttaa. Pitää vaan :whip:

aamupäivä munkin mielestä paras,alku hankalaa mut heti kun treeni alkaa sujumaan ekan lämmittelyn jälkeen niin huomaa että sitä energiaa on yllättävän paljon.
itse saanut yleensä uudet ennätykset aamusta,
iltasin on niin pirun väsynyt vaikka voihan sitä aina tankkaa vähän kofeiinia ennen treeniä ja syödä jotain iisiä et saa energiaa.
mut mulla itsellä toi aamu on paras..
josku jouduin duunin takia meneen kymmenen jälkeen salille kun en viitsinyt ennen töitä mennä niin oli se aika tuskasta saada unta sen jälkeen..
mut kaikki tavallaan,en usko et se on kenenkään kehittymisestä pois milloin treenaa kunhan treenaa kovaa ja oikein ja pitää huolen muista asiaan kuuluvista asioista..
tsemiä kaikille syys treeneihin :thumbs:

Hmmm.. Tuossa on ideaa. Täytyykin aamulla lähteä reenaamaan. Siellähän on varmasti todella hiljasta aamusta.. Ei ainakaan ole pelkoa että joutuisi odottamaan laitteita.
Elikkäs pitääkö ennen aamureeniä ottaa muuta kuin protskua(paljon??) ?? Ei hiilaria??
Reenin jälkeen tietenkin palari. Ja kuinka nopeesti aamupala?

Kävisin aamusta, mutta töihin pitää mennä 6-7 aikaan käytännössä ja sali aukee vasta niihin aikoihin. Muutaman kerran kokeillut ja mun kohalla tuntus toimivan. Hyvin toimii kun ottaa heti herättyään prostkudrinkin ja vitaminnit+kofeiinit ja sitten salille. Tässä väkisinkin menee se 30-60 minuuttia jos ei kotona reenaile. Ja reenin jälkeen sitten normaalista palautusjuoma ja siitä sitten vaikkapa tunnin päästä kunnon ateria koneeseen, mutta tämäkin töissä vähän hankala järjestää.

Iltatreeni ei toimi minulla, ainakaan jos pitää nukkumaan mennä, vähintään se 3 tuntia on oltava jotta saa unta.

Eli käytännössä treenaan heti töiden jälkeen ja se on väliltä 15-17 ja hyvin pelittää sekin. Joskus on töistä väsynyt, mutta on ne treenit tähä asti jaksanut vetää.

Suositut

Back
Ylös Bottom