vaikuttaako esim. rypsiöljy ihoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja drake
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
51
Tällänen ajatus pälkähti päänuppiin että mitenkäs toi kun tulee tuota rypsiöljyä vedettyä päivittäin pari kolme ruokalusikallista niin miten se vaikuttaa esim. kasvojen ihoon? kun tuppaa olemaan aikas rasvainen ihotyyppi muutenkin ja nyt kaadellaan lisää rasvaa koneistoon ja naama ainakin kiiltää kuin sanonko mikä... Ruokavaliosta on siistitty huonoja rasvoja pois ja muutenkin yritetään syödä "oikein". Alkoi vaan askarruttamaan tämä kun välillä tulee tuskailtua tuon kasvojen ihon kanssa. :nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käsittääkseni suurten ruokailutottumuksen muutoksien jälkeen iho voi reagoida vähän oudosti aluksi. Kuitenkin suunta on oikea (huonojen rasvojen välttäminen jne.), niin uskoisin että iho vaan lopulta kiittää puhtaammasta ravinnosta. Mutua, mutta harvoin minä näissä asioissa olen väärässä ;)

Itsellä hieman samaa ongelmaa kuin drakella. Mutta enpä usko että tuo rypsiöljy vaikuttaisi asiaan ainakaan pahemmin kuin esim. piilorasva tai muu epäterveellinen rasva. Kannattaa kokeilla beetakaroteeni nappeja tuhdimpina annoksina tuohon iho juttuun. Sen kemiallinen koostumus on hyvin lähellä isotretioniinia, jota käytetään tuon tyyppisen ongelman hoitoon (tosin saa vain reseptillä ja on kallis)

Yleensä hyvien rasvojen lisääminen ruokavalioon juuri auttaa iho-ongelmiin. Tai ei varsinaisesti mitään ongelmia tarvitse olla, mutta kylläpä sen jonkun ajan kuluttua huomaa ihon hyvinvoinnista. Ensi alkuu saattaa näyttää siltä, että iho reagoi juuri päinvastoin tapahtuneeseen muutokseen ruokavaliossa, mutta aivan kuten weeboomi jo tuossa sanoikin, niin lopulta iho kiittää puhtaammasta ravinnosta.
Maailmalla käytetään näitä hyviä rasvoja öljyjen muodossa paljon enemmän, kuin Suomessa.. Missäköhän päin öljyjen käyttö on runsainta? Olen usein kuullut verrattavan suomalaisen ja ulkomaalaisen(jonku maa, jossa käytetään paljon hyviä öljyjä) ihon kuntoa, ja tuloksena on, että ulkomaalaisen iho on paremmassa kunnossa juuri hyvien rasvojen takia.

"Kannattaa kokeilla beetakaroteeni nappeja tuhdimpina annoksina tuohon iho juttuun. Sen kemiallinen koostumus on hyvin lähellä isotretioniinia, jota käytetään tuon tyyppisen ongelman hoitoon (tosin saa vain reseptillä ja on kallis)"
Tuota juttua en olekkaan aiemmin kuullut. Varsin mielenkiintoinen teoria. No beetakaroteeni nappeja kun rupeaa tässä keväällä auringon paistaessa popsimaan, ja jatkaa sitä aina kesään saakka, niin rusketus on ainakin taattu! :D Ja kylläpä se iho väriä saa beetakaroteenilla jo ilman aurinkoakin..

Suotuisia vaikutuksia

Rypsiöljyllä on vain positiivisia vaikutuksia ihon kuntoon. Alku voi olla shokeeraava (ei tosin itselläni moista havaintoa ikinä). Ihon solukolla menee noin 4kk uusiutua. Rypsiöljyn vaikutuksesta soluista tulee 'terveempiä' ja toimintakykyisempiä. Eli rypsiöljyssä nimenomaan monityydyttymättömät, sekä E-vitamiini auttaa ihoa voimaan paremmin.

strike sanoi:
Rypsiöljyllä on vain positiivisia vaikutuksia ihon kuntoon. Alku voi olla shokeeraava (ei tosin itselläni moista havaintoa ikinä). Ihon solukolla menee noin 4kk uusiutua. Rypsiöljyn vaikutuksesta soluista tulee 'terveempiä' ja toimintakykyisempiä. Eli rypsiöljyssä nimenomaan monityydyttymättömät, sekä E-vitamiini auttaa ihoa voimaan paremmin.

Tämäpä oli helpottava tieto :) Mulla rypsiöljyn lisääminen ruokavalioon lisäsi näppyjä naamaan, mutta jospa ne häviävät ajan myötä.

2 kk rypsäriä vedetty 2 rkl päivässä eikä ainakaan vielä ole mitään muutoksia ihossa tapahtunut. Normaalit dokauksen jälkeiset näppylät on sunnuntai aamuisin löytyny niinkuin aina tähänkin mennessä :) muutoin iho on OK.

Lita sanoi:
Tämäpä oli helpottava tieto :) Mulla rypsiöljyn lisääminen ruokavalioon lisäsi näppyjä naamaan, mutta jospa ne häviävät ajan myötä.

Vihrea tee ja papaija erään GNC:n ilmaisjakelulehden mukaan auttaa rasvaseen ihoon.

Mulla tuntuu rypsäri vaikuttavan vaan positiivisesti ihoon. Enää ei oo kädetkään niin kuivat ku ennen. Rypsiöljyn käytön aloittamisen jälkeen musta on tullut kauniimpi, komeempi, fiksumpi ja suositumpi. Rypsiöljy rokrok!

Nyt jotain 3 kk käytetty rypsäriä n. 2 rkl päivässä ja en oo homannu ihossa mitään muutosta mihinkään suuntaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom