Vaihto-oppilaaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naapu
  • Aloitettu Aloitettu
Nooh ystäväni kerrottua omista suunnitelmistaan kiinnostuin hieman itsekkin tuosta hommasta.
Milessäni kukkii ajatus jenkkeihin (se suuri ja mahtava valtio) lähdöstä.

Löytyykös pakkislaisista ketään vaihto-oppilaana ollutta?

Pääasiassa kiinnostaisi tietää paikallisista lukiosta , perheistä, elämästä .. KAIKESTA MAHDOLLISESTA (ilman että saa kuulla pelkkää positiivista mainostusta ef:n tai muun toimiston kautta)

Heti ensimmäisenä negatiivisena tuli mieleen se jenkkien pöperö, miten rakas ja nuori nostelu-harrastus jaksaa porskuttaa tämän kanssa ? Makkaraa ja ranskalaista aamupalaksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu, sinne vaan!

No itse olin vaihto-oppilaana viimevuoden.
Nautin todella matkasta, ja se antoi laajemman kuvan kaikesta, ja mikä parasta, oppi arvostamaan tätä Suomenmaata!
Jenkkipöperö tosin on hampurilaisia ja ranskalaisia, pikaruokaa JOS sitä haluaa syödä. Vaihtoehtoja on aina.
Riippuu tosin itsekurista.
Vastapainona minulle tuli uutena asiana Cross Trainig eli punttitreeni kouluaineena! Eli käyt salilla ilmaiseksi 3-4 kertaa viikossa ja treenaat valmentajan tekemän ohjelman mukaan.
Itselläni oli jonkinmoista urheilutaustaa mutta salilla en ennen ollut käynyt, mutta menin mukaan ihan mielenkiinnosta ja siitä se sitten lähti.
Ensimmäisen puolen vuoden aikana innostuin lajista niin totaalisesti, että toisella puoliskolla kävin salilla kahdesti.
Valmentaja oli tiukka mutta johdonmukainen, ei sinänsä vahtinut kuinka paljon teet, mutta tekniikka piti olla kunnossa ja TUNNILTA EI OLTU POIS! A:n sait sillä että sinulla ei ollut poissaoloja tai poissaolot oli korvattu.Ja kiitos siitä, kehittyi minulle siitä tapa ja rytmi, mitä olen jatkanut nyt täällä suomessa.
Alussa painoa tuli jonkin verran, mutta sen huomattuani yksinkertaisesti en syönyt sitä kaikkea sontaa mitä oli tarjolla, ja sillä ne fläsät lähti ja yllätys yllätys, niiden alta tulikin lihaksia?!

Siis tiivistettynä, jos menet high schooliin niin valitset liikunnaksi salin(minkä luulisi olevan joka koulussa amerikanfutisjengien takia) etkä syö kaikkea mitä muut, valinanvaraa on jos jaksaa hieman katsoa mitä suuhunsa tunkee.

:offtopic:
Yleisesti, moniko uskaltaa myöntää pettyneensä maailman näkemiseen yleisesti? Matkailu/asuminen muualla avartaa ja tuo kokemuksia, mutta lopulta kaikki kuulema tuntuu siirapilta todellisuuteen verrattuna. Olen asunut puoli vuotta Austraaliassa, reilannut kahtena kesänä ja nyt viimeksi olin Prahassa kaksi kuutautta sitten. Mukavaa on ollut, mutta se autuus mitä kuulee reppumatkailijoiden ja vaihto-oppilaiden suusta on suurta liioittelua...

Kannustan kaikkia matkustamaan ja topicin aloittajaa vaihto-oppilaaksi lähtemisessä, mutta lähtekää realistisella mielellä. Parempia vaihtoehtoja vaihtomaaksi on, Yhdysvallat ei ole se ainoa. Kysele esim. mahdollisuutta lähteä sumusaarille, Uuteen-Seelantiin tai Australiaan.:thumbs:

Kuulema aika vaikeeta päästä näihin isoihin mestoihin niinku kaliforniaan, new yorkkiin ym. Eikä ne kaikki jenkit oo semmosii 200 kilosii läskei, jotka ei tiiä mistään mitään. Ite oon asunu siel ja ihan mukavaa ja fiksuu jengii osa. Tietty siel on sit niit 'ei mulle kerrottu et näist hampurilaisist tulee lihavaks!' -jengii. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom