Vaihtelua Haban Kasvatukseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Itse saavuin siihen pisteeseen jo jonkin aikaa sitten, ettei patti enaa kasva. Samaa runkkausta vuodesta toiseen, kaikki metodit ja liikkeet on koluttu. About kuukausi sitten aloitin "21" treenin habaa varten. "21" teen joka toinen viikko. Sen verran rankka treeni, mutta voisin sanoa, etta nainkin lyhyessa ajassa on patti kiristynyt ja ehka kasvanu. Voimaa ainakin on tullut.

21: Itse teen sen mutkatangolla, mutta perus kay myos. Eli ensin 7 toistoa niin etta pysaytetaan se tanko suunnilleen navan kohdalle (kadet jaa siis 90 asteen kulman) ja takas alas. Tama siis 7 toistoa, taman jalkeen heti peraan 7 toistoa "loppu matka". Eli 7 toistoa niin etta tanko nostetaan siita 90 asteen kulmasta ylos asti (kadet ei siis laske alle 90 asteen, vaan pysyy koko ajan jannitys. Ja lopuksi 7 toistoa koko matkan. Eli perus hauiskaanto sukuelimien edesta aina leukaan asti.
Tama "21" tehdaan siis kolme sarjaa. Ala heijaa tai huijaa. Tee pienilla painolla, tuntuma on tassa tarkein. Aamen.

Taman lisaksi valitset viela 2 mieluista habaliiketta kyytipojaksi.
Kokeilkaa ja kertokaa milta tuntu.

Hauis kasvaa samalla periaatteella kuin muutkin lihakset eli mitä suuremmat painot, sitä isompi lihas. Jos hinkkaa aina samalla painomäärällä, niin hauis ei kasva. Jos lisää painoja eli voimaa, hauis kasvaa.

En tajuu mihin noi osatoistot perustuu, coleman selitti treenaavansa hauiksen ylä ja alapäätä erikseen. :david: Mun mielestä ton treenin toimivin osa on monta puhdasta toistoa, kyllähän ne tuntuu aina. :)

Krice sanoi:
Hauis kasvaa samalla periaatteella kuin muutkin lihakset eli mitä suuremmat painot, sitä isompi lihas. Jos hinkkaa aina samalla painomäärällä, niin hauis ei kasva. Jos lisää painoja eli voimaa, hauis kasvaa.
Tässä puhuttiinkin juuri vaihteluna.:) Itse sain juuri ½ senttiä haukkaan lisää kokoa kun n. kuukaudessa kun aloin tekemään 20 toiston sarjoja. Sitä ennen hauis oli viime kesästä asti ollut samoissa mitoissa.

No, painomäärä ei tosiaan ole se ainoa tekijä. Jos nostaa ykkösiä isolla painolla niin ei sekään ole kovin kehittävää. Mutta jos ei koskaan lisää painoa niin saa hinkata vaikka miljoona kertaa niin lihas ei kasva.

Liikehän on nimeltään arskan ventti, kuvernööri piiskasi aikanaan ko. liikkellä niitä olkapään jatkona roikkuvia nahkaruoskiaan.... ;)

Ruhli sanoi:
Tämä on siis se sama liike jota Coleman tekee uusimmassa leffassaan? Voisi ollakkin ihan hyvää vaihtelua
Tekee muuten vanhimmassa leffassaan myös. ;)

pitihän tuosta ottaa käsipainot käteen ja testata heti ku luin tän treadin :D. kyllähän tolla poltteen sai aikaseksi, mutta uskon että se johtuu enemmänkin kokonaistoistojen määrästä, kuin tuosta kolmeen jaetusta liikkeestä. pitää joku päivä kokeilla tehä peräkkäin samoilla painoilla sekä tällänen sarja että sitte pelkkää hauiskääntöä toi 21 toistoa, ja katsoa kummalla saa paremman poltteen aikaseksi. toki kun kattoo tota Colemania nii pakkohan ton on toimia :D

Itsekkin tehnyt pari kertaa ton Ronsterin leffan jälkeen vikana hauis liikkeenä, kiva polte siinä tulee ja kyllä siinä pystyy sitä rautaakin jonkun verran lisäämään. Ei missään tapauksessa samoilla pysty veteleen kun normi liikkeessä, mut polte on jumalaton. Kaikki uus vaan tuo lisää potkua treeneihin ja vaihtelu pitää tän homman mielenkiintosena.

Jos salilla sattuu olemaan hauiskääntökone, niin kannattaa kokeilla kyseistä liikettä myös siinä. Meidän salilla on semmoinen scott-hauiskääntökone ja siinä ku tekee "kaksykkösiä" niin habat todella huutaa armoa.

Huhtamo sanoi:
Itse saavuin siihen pisteeseen jo jonkin aikaa sitten, ettei patti enaa kasva. Samaa runkkausta vuodesta toiseen, kaikki metodit ja liikkeet on koluttu. About kuukausi sitten aloitin "21" treenin habaa varten. "21" teen joka toinen viikko. Sen verran rankka treeni, mutta voisin sanoa, etta nainkin lyhyessa ajassa on patti kiristynyt ja ehka kasvanu. Voimaa ainakin on tullut.

21: Itse teen sen mutkatangolla, mutta perus kay myos. Eli ensin 7 toistoa niin etta pysaytetaan se tanko suunnilleen navan kohdalle (kadet jaa siis 90 asteen kulman) ja takas alas. Tama siis 7 toistoa, taman jalkeen heti peraan 7 toistoa "loppu matka". Eli 7 toistoa niin etta tanko nostetaan siita 90 asteen kulmasta ylos asti (kadet ei siis laske alle 90 asteen, vaan pysyy koko ajan jannitys. Ja lopuksi 7 toistoa koko matkan. Eli perus hauiskaanto sukuelimien edesta aina leukaan asti.
Tama "21" tehdaan siis kolme sarjaa. Ala heijaa tai huijaa. Tee pienilla painolla, tuntuma on tassa tarkein. Aamen.

Taman lisaksi valitset viela 2 mieluista habaliiketta kyytipojaksi.
Kokeilkaa ja kertokaa milta tuntu.

Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn et mimmosilla painoilla sit teet ettet enää saa sitä kasvaa :kippis1:

muikku sanoi:
voikos tämmöstä tehä sitte viikottain?? vai miten?

Aloitusreplyssä sanottiin että joka toinen viikko.

Nilzinator sanoi:
Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn et mimmosilla painoilla sit teet ettet enää saa sitä kasvaa :kippis1:

Parhaimmillaan tuli Z-tangolla veivattua 70kg:lla 8-10 sarjoja. Nyt teen tuota "21":sta 40 kilolla ja perkeleen hyvin tuntuu!

Ja sen takia mun mielesta kahden viikon valein, ettei rasitu liikaa. Saattaa herkimilla tulehtua helposti kadet jos joka viikko tuon tekee kunnolla. Ja tuon liikkeen lisaksi otan kevyita sarjoja kevyilla painoilla. Seuraavalla viikolla voi sitten ottaa taas isot romut kayttoon. Ja sitten taas seuraavalla "21" + pari muuta kevytta liiketta kyytipojaksi.

Aika hyvin kulkee reeni Huhtamolla ottaen huomioon rankan työelämän:)

Tiedz sanoi:
Aika hyvin kulkee reeni Huhtamolla ottaen huomioon rankan työelämän:)

:lol2: Aina jaksaa reenaa! Onko sitten kaurapuuron voisilmaa vahvempien aineiden ansiota vai 100% pure treenimotivaatio... jaa, kuha reenit kulkee ni ei valii. Ja kylla tyoni on hyvin rankkaa ottaen huomioon vahaiset youneni ja epaterveelliset elamatapani:D Elama on Ehanaa!

Ruhli sanoi:
Tässä puhuttiinkin juuri vaihteluna.:) Itse sain juuri ½ senttiä haukkaan lisää kokoa kun n. kuukaudessa kun aloin tekemään 20 toiston sarjoja. Sitä ennen hauis oli viime kesästä asti ollut samoissa mitoissa.
mulla heittää hauis yli sentin verran riippuen nesteistä.
Eli joku ½senttii kuukaudes eroo ei kyll kerro yhtaa mitää sen kasvusta.

Back
Ylös Bottom