vahvat reidet, heikot pakarat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tuulee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
eli ongelmana seuraavanlainen: oli kyse sitten jumppatunneista tai itsenäisestä sali- tai kotitreenistä, tuntuu että pakaralihasliikkeiksi nimetyt liikkeet ottavat takareisiin, eivätkä pakaroihin. enemmän treenatessa lihastenkasvu näkyy kasvaneissa reisissä, mutta pakarat pysyvät sitkeästi pieninä. en muista että seuraavana päivänä lihastreenistä olisi koskaan pakarat kipeänä vaikka kuinka niitä olisi yrittänyt työstää (paitsi kuntoilun aloittaessa, jolloin joka paikkaan sattui..) olen yrittänyt kiinnittää paljon huomiota liikkeiden oikeaoppiseen tekemiseen jne.
onko minulla ns. liian vahvat reidet, että ne tekisivät kaiken työn pakaroiden puolesta? tuleeko kenellekkään mieleen liikettä tai urheilumuotoa, jossa pakaralihakset pakolti aktivoituisivat reippaasti?
kiitos niille jotka voivat neuvoa antaa:)

Hm, mulla ainakin kyykyssä on pakarat aika kovilla. Jos oot tehny voimanostotyylillä ni koita seuraavaks kehonrakennustyylillä kyykkyä.

Jos tekee syvää takakyykkyä leveähköllä haara-asennolla niin luulis saavan perslihat kipeiksi. Samoin askelkyykyssä.

Ei kannata kauhean huolissaan olla, jos ei aamusin ole perse kipeänä \o/

Nojoo..
En nyt ole viisain kaveri neuvomaan, mutta itse ainakin huomasin perseen kasvun alkavan, kun aloin tekemään SJMV:tä ja syväkyykkyä..

Askelkyykkyä ei taida onnistua tekemään ilman, että pakaralihakset aktivoituis. Ekspoikkis ainaki oli sellane et ihan sama miten syvään ja hienosti se sen kyykyn teki, niin eipä se juuri persukseen ottanu, askelkyykkyä kai sekin nyt joskus tos alko enempi tekee nii kasvanu vähä pylly. Mulla taas pakarat dominoi kaikkee, eli hulkkityyliin reiden ojennuksessaki on pakarat mukana.... Mut joo askelkyykkyy vaa ahkeraa :) Tietenkään ei kannata normi kahen jalan kyykkyjä unohtaa.

Jep, samoilla linjoilla Kahvitahran kanssa. Perse on kasvanu melkosesti sjmv:n takia ja varsinki nyt ku on opetellu joten kuten kyykkäämään. Pakaran (ja takareiden) lihasten työ tehostuu myös prässiä tehdessä että jalat on tuen yläreunassa.

Askelkyykky tuntuu itsellä takareisissä mukavasti, ja alhaalla/ylös noustessa meinaa perse revetä. En ole kyllä muissa liikkeissä ikinä saanut samalla tavalla osumaa pakaroihin kuin askelkyykyssä. Prässiä en saa mitenkään tuntumaan pakaroissa, maastavedon ehkä hieman.

Mavessa loppuvaiheessa puristat ne pakarat yhtee niin kovaa kuin mahollista. Askelkyykyt ja bulgarialaiset kyykyt aktivoi kyllä pakaroita, kuten onkin jo mainittu. Myös Glute bridge variaatioineen toimii hyvin pakaroihin.

Back
Ylös Bottom